Mera tips på serier

Det blev visst Buffy… Men är redan på säsong 5 av 7 så det är snart dags för något nytt! Ser Sense8 med sambon, har bara sett ett avsnitt så länge. Men verkar lovande!

Av förslagen har jag sett;

Outlander - gillar massor trots att den är lite smörig
The walking dead - gillar!
Homeland - såg den med sambon, han tyckte inte om den så det rann ut i sanden. Men den kan jag tänka mig att se färdigt.
Peaky Blinders - gillade konstigt nog INTE? Vet inte varför tyvärr...
Arrested Development - helt okej, inte lika rolig som Modern Family men klart sevärd.
True Detective - typ bästa serien ever. Riktigt riktigt bra!
Scrubs - helt okej men ingen serie jag orkar se flera avsnitt på rad av.
Cougar Town - helt okej, ganska rolig
Game of Thrones - spännande och välgjort men jag får lite allergi mot att de kvinnliga karaktärerna är så vansinnigt och onödigt sexualiserade. Förutom den där som är typ man. Ett mellanting verkar omöjligt?
Gilmore Girls - orkade inte se mer än några få avsnitt. För puttinuttigt.
Sons of Anarchy - lite för macho, orkade inte se färdigt.
Breaking Bad - GRYMT bra!
Orange is the new black - helt okej, går att se flera avsnitt på rad.
Twin Peaks - en stor favorit, så himla mysig.
Dexter - Spännande!
Jag har nyligen sett Wentworth, och av det du skriver ovan tror jag faktiskt att du skulle gilla den mycket!
 
Det blev visst Buffy… Men är redan på säsong 5 av 7 så det är snart dags för något nytt! Ser Sense8 med sambon, har bara sett ett avsnitt så länge. Men verkar lovande!

Av förslagen har jag sett;

Outlander - gillar massor trots att den är lite smörig
The walking dead - gillar!
Homeland - såg den med sambon, han tyckte inte om den så det rann ut i sanden. Men den kan jag tänka mig att se färdigt.
Peaky Blinders - gillade konstigt nog INTE? Vet inte varför tyvärr...
Arrested Development - helt okej, inte lika rolig som Modern Family men klart sevärd.
True Detective - typ bästa serien ever. Riktigt riktigt bra!
Scrubs - helt okej men ingen serie jag orkar se flera avsnitt på rad av.
Cougar Town - helt okej, ganska rolig
Game of Thrones - spännande och välgjort men jag får lite allergi mot att de kvinnliga karaktärerna är så vansinnigt och onödigt sexualiserade. Förutom den där som är typ man. Ett mellanting verkar omöjligt?
Gilmore Girls - orkade inte se mer än några få avsnitt. För puttinuttigt.
Sons of Anarchy - lite för macho, orkade inte se färdigt.
Breaking Bad - GRYMT bra!
Orange is the new black - helt okej, går att se flera avsnitt på rad.
Twin Peaks - en stor favorit, så himla mysig.
Dexter - Spännande!

Hm. Har du sett Psych? Vissa aspekter (tex homofobi-"humor"... :meh:) ger avsmak, men den är trots det riktigt kul - och Twin Peaks avsnittet (Dual Spires, säsong 5, de fick med flera skådespelare från det riktiga Twin Peaks som gäster) är helt fantastiskt! :D
 
Jag har plöjt två säsonger av the 100 på sistone.
SJU-HU-UKT bra! Älskar och vill bara ha mer, mer, meeeeer! :banana:

Kollar just nu på Under the dome, men känner mest nah. Jag gillar ju inte ens Stephen King liksom...

Jag och min man har börjat se Ray Donovan tillsammans. Han tycker mycket mer om den än vad gör, men jag hade gillat den så himla mycket mer om det inte vore för att hans pappa är en så jäkla vidrig karaktär.

Första säsongen av Penny Dreadful ligger och väntar på att bli tittad. Ska förhoppningsvis börja se den under helgen.
 
Hm. Har du sett Psych? Vissa aspekter (tex homofobi-"humor"... :meh:) ger avsmak, men den är trots det riktigt kul - och Twin Peaks avsnittet (Dual Spires, säsong 5, de fick med flera skådespelare från det riktiga Twin Peaks som gäster) är helt fantastiskt! :D

Har inte sett den! Brukar vara okej med lite övertramp här och var i serier och filmer, men ibland blir det lite för mycket. Som i Game of Thrones där det finns noll och ingen anledning för vissa av karaktärerna att gå runt i bikini, men de gör det ändå bara för att de är kvinnor. Då börjar det krypa lite i kroppen på mig.
 
Kan tillägga att jag har sett 2 avsnitt av Penny Dreadful och somnade båda gångerna. Kommer den igång lite senare i serien eller är den så seg hela tiden?
 
Har inte sett den! Brukar vara okej med lite övertramp här och var i serier och filmer, men ibland blir det lite för mycket. Som i Game of Thrones där det finns noll och ingen anledning för vissa av karaktärerna att gå runt i bikini, men de gör det ändå bara för att de är kvinnor. Då börjar det krypa lite i kroppen på mig.

Ja tyvärr är det ju svårt att hitta något som man inte behöver bita ihop litegrann för (vilket gör att jag orkar börja på allt färre serier, ärligt talat), du får nog prova dig fram om den är över din gräns. Det är dessutom ofta så för mig att med saker jag såg för länge sen är jag mer förlåtande än med saker jag börjar se nu, helt enkelt för att jag var mindre uppmärksam då. Men prova med Psych, är det en serie vars övertramp inte retar gallfeber på dig så har du åtta säsonger att beta igenom. :up:
 
Redan nämnda, men värda att nämna igen: Fringe och Suits. :love:

Själv ser jag just nu på Under the Dome, det tog några avsnitt, men nu är jag fast. Men då gillar jag Stephen King också. :)
 
Kollar just nu på Under the dome, men känner mest nah. Jag gillar ju inte ens Stephen King liksom...
Själv ser jag just nu på Under the Dome, det tog några avsnitt, men nu är jag fast. Men då gillar jag Stephen King också. :)

Enda Stephen King-serie jag vet med mig att jag sett är Haven, och den är... O_o :crazy: :cautious:
Jag såg faktiskt, få se nu, två säsonger? Tror det var något sådant, och serien suger! Men den är så otroligt dålig, så fantastiskt "nej, de driver med mig!?" att jag var tvungen att se mer och mer bara för att se om det verkligen kunde stämma! :laugh:

Är Under the Dome bättre, alltså? :D
 
Enda Stephen King-serie jag vet med mig att jag sett är Haven, och den är... O_o :crazy: :cautious:
Jag såg faktiskt, få se nu, två säsonger? Tror det var något sådant, och serien suger! Men den är så otroligt dålig, så fantastiskt "nej, de driver med mig!?" att jag var tvungen att se mer och mer bara för att se om det verkligen kunde stämma! :laugh:

Är Under the Dome bättre, alltså? :D
Beror nog på vad du tyckte var dåligt med Haven och vad du gillar för serier annars, jag tyckte ju liksom att Haven var helt okej också när jag såg den... :D

Dock är ju ingen av dem i samma klass som de andra serierna jag nämnde. Det är ju trots allt så att det är fruktansvärt svårt att göra en bra film/serie av en Stephen King-bok och det är något jag alltid har i bakhuvudet när jag ser dem. Men jag gillar idéerna och tankesättet och uppbyggnaden King har, även om det som gör böckerna (enligt mig) så fantastiskt bra även är det som gör det svårt att filmatisera dem utan att tappa en massa.
 
Beror nog på vad du tyckte var dåligt med Haven och vad du gillar för serier annars, jag tyckte ju liksom att Haven var helt okej också när jag såg den... :D

Dock är ju ingen av dem i samma klass som de andra serierna jag nämnde. Det är ju trots allt så att det är fruktansvärt svårt att göra en bra film/serie av en Stephen King-bok och det är något jag alltid har i bakhuvudet när jag ser dem. Men jag gillar idéerna och tankesättet och uppbyggnaden King har, även om det som gör böckerna (enligt mig) så fantastiskt bra även är det som gör det svårt att filmatisera dem utan att tappa en massa.

Alltså, det var nog inget jag inte retade mig på faktiskt. Från produktionskvalitet till skådespelarinsats var den bedrövlig, men manuset var väl klart värst. Det var som att de slagit upp "bisarr" i en ordbok och bestämt sig för att sikta på ungefär det men inte riktigt förstått vad det var ändå, eller vad som krävdes för att komma dit (och när man missar bisarr så är man väldigt snett ute från något annat också ;)). Jag tror deras plotlines hade hängt ihop bättre om de haft en piltavla som avgjorde vad de skulle skriva härnäst faktiskt. :D

Jag är inte överdrivet förtjust i King heller, så det är kanske en försvårande omständighet. Jag har läst en hel del av hans böcker genom åren, men för mig är de inte så värst intressanta. Helt OK att läsa, helt OK att lägga ifrån sig. Aldrig läst om en enda av dem (vilket jag annars ofta gör med böcker) och har nog inga starka känslor åt något håll för dem.
 
Helt appropå o totalt OT.
Jag avskyr när man inte kan ta borrt den svenska texten (engelsk text är helt OK), såg någon actionrulle härförleden där de sprang runt o skrek "rita ditt vapen" i tid o otid genom hela filmen. Tog ett tag innan jag förstod hur det hängde ihop.
:grin:
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 348
Senast: MiaMia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 440
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
40 402
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp