Mera tips på serier

Mr Robot har jag nyligen fastnat lite for.
trailer:
http://www.imdb.com/video/imdb/vi57913369/

Christian Slater? Back, Showkiller, back!
egzorcist.gif
 
Behöver lite tips på bra serier att kolla på när jag jobbar natt. Gillar allt från Breaking bad och True Blood, via MASH till Stolthet & Fördom. Älskar Modern Family! Men har inte orkat sätta mig in i serier som Doctor Who och har lite svårt för serier där kvinnor framställs som dumma får förklädda till barbiedockor.

Empire!
 
Mnjääää, den där Gotham var nog inget för mig ändå. :cautious:
Sett första avsnittet (ungarna ser den, visade det sig), och den var mest rörig och... rätt tråkig. Enda karaktären jag gillade någorlunda var Alfred, men jag har en känsla av att även han är tunn om man kikar närmare på honom.
 
Tusen tack för alla förslag! Ska kolla in några i slutet på veckan. Har sett några av era förslag så fortsätt gärna komma med idéer. Det behöver inte vara några nya serier heller, är helt okej med lite äldre också.
 
Tusen tack för alla förslag! Ska kolla in några i slutet på veckan. Har sett några av era förslag så fortsätt gärna komma med idéer. Det behöver inte vara några nya serier heller, är helt okej med lite äldre också.

Vilka av förslagen har du sett och vad tyckte du om dessa då? Hjälp oss finjustera rekommendationsinställningarna nu! :D
 
Sense8 är en ny Netflixserie som är riktigt jäkla bra. Jätteplus för intressanta karaktärer och verkligen inte könsstereotyp. Efter första avsnittet trodde jag att det skulle vara en rörig serie eftersom den följer flera olika personer men det blir den inte. Enda nackdelen är att det bara finns en säsong än så länge!
 
Behöver lite tips på bra serier att kolla på när jag jobbar natt. Gillar allt från Breaking bad och True Blood, via MASH till Stolthet & Fördom. Älskar Modern Family! Men har inte orkat sätta mig in i serier som Doctor Who och har lite svårt för serier där kvinnor framställs som dumma får förklädda till barbiedockor.

The Killing. Första avnitten är lite sega men sen så kan man inte sluta titta. Joel Kinnaman är med och det är ju inte direkt något minus.

Sons of Anarchy. Älskar den!

Och så Bron såklart.
 
Fick tips av en kollega om Narcos (Netflix-serie). Jäklar vad bra den är! Handlar om Pablo Escobar, drogindustrin i Colombia och två DEA-agenter, samt de politiska svårigheterna och relationerna mellan USA och Colombia. Något jag gillar med serien är att colombianerna faktiskt pratar spanska, och inte engelska med spansk brytning :p Det är bra skådespelare och en rolig detalj är att det används äkta arkivbilder och klipp från tex presidenttal osv.
 
Min bra-serier-lista, ingen rangordning:

Hannibal
Breaking Bad
The Killing
Orange is the new black
Homeland
Fargo
Twin peaks
Bron
Dag
Dexter
Frikänd
Wentworth
Rectify
The fall

Om det inte är din smak kanske tipsen kan gynna någon annan :)
 
Beror ju lite på vilken typ av serie du är ute efter, men jag slänger in de jag har :)

Homeland
Mordkommissionen
Örnen
Krigets vindar
Suits
The Newsroom
Vita Huset
NCIS
Cityakuten
Grey´s Anatomy
Törnfåglarna (mini-serie, men ändå)
White Collar
Heartland (riktad till stalltjejer i tonåren, men det har vi väl varit nån gång åtminstone :angel: )
 
Vilka av förslagen har du sett och vad tyckte du om dessa då? Hjälp oss finjustera rekommendationsinställningarna nu! :D

Det blev visst Buffy… Men är redan på säsong 5 av 7 så det är snart dags för något nytt! Ser Sense8 med sambon, har bara sett ett avsnitt så länge. Men verkar lovande!

Av förslagen har jag sett;

Outlander - gillar massor trots att den är lite smörig
The walking dead - gillar!
Homeland - såg den med sambon, han tyckte inte om den så det rann ut i sanden. Men den kan jag tänka mig att se färdigt.
Peaky Blinders - gillade konstigt nog INTE? Vet inte varför tyvärr...
Arrested Development - helt okej, inte lika rolig som Modern Family men klart sevärd.
True Detective - typ bästa serien ever. Riktigt riktigt bra!
Scrubs - helt okej men ingen serie jag orkar se flera avsnitt på rad av.
Cougar Town - helt okej, ganska rolig
Game of Thrones - spännande och välgjort men jag får lite allergi mot att de kvinnliga karaktärerna är så vansinnigt och onödigt sexualiserade. Förutom den där som är typ man. Ett mellanting verkar omöjligt?
Gilmore Girls - orkade inte se mer än några få avsnitt. För puttinuttigt.
Sons of Anarchy - lite för macho, orkade inte se färdigt.
Breaking Bad - GRYMT bra!
Orange is the new black - helt okej, går att se flera avsnitt på rad.
Twin Peaks - en stor favorit, så himla mysig.
Dexter - Spännande!
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 348
Senast: MiaMia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 440
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
40 402
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp