Middag i Umeå

kamomillo

Trådstartare
Hallå där !
Nu ska vi 4 "tanter" från fjället till Umeå på fredag. för en mässa, och övernattning på hotell.
De hör inte till vanligheterna för någon av oss, så nu undrar jag om någon har tips på var man kan äta gott, i närheten av storgatan där vårt hotell finns?
Inte allt för märkvärdigt ställe, och inte allt för dyrt... Vi vill ju ha pengar över till annat också, när vi ändå är i storstan ;)

* Jenny *
 
Hallå där !
Nu ska vi 4 "tanter" från fjället till Umeå på fredag. för en mässa, och övernattning på hotell.
De hör inte till vanligheterna för någon av oss, så nu undrar jag om någon har tips på var man kan äta gott, i närheten av storgatan där vårt hotell finns?
Inte allt för märkvärdigt ställe, och inte allt för dyrt... Vi vill ju ha pengar över till annat också, när vi ändå är i storstan ;)

* Jenny *

Vi älskade Tonka strandgatan när vi var där!
 
Hallå där !
Nu ska vi 4 "tanter" från fjället till Umeå på fredag. för en mässa, och övernattning på hotell.
De hör inte till vanligheterna för någon av oss, så nu undrar jag om någon har tips på var man kan äta gott, i närheten av storgatan där vårt hotell finns?
Inte allt för märkvärdigt ställe, och inte allt för dyrt... Vi vill ju ha pengar över till annat också, när vi ändå är i storstan ;)

* Jenny *
Tonka Strandgatan hör väl till de lite dyrare restaurangerna, (de verkar dock ha ett menyerbjudande för 500 kr just nu) men det finns ju väldigt många att välja mellan; lite beroende på prisklass och vilken typ av mat ni gillar?
Bodegan på Storgatan är också trevlig, i ungefär samma prisklass som Tonka Strandgatan.
Lottas krog på Nygatan brukar vara ett säkert kort där de flesta hittar något de är sugna på.
Gandhi vid järnvägsstationen är en klassiker om ni är sugna på indisk mat.
Klang Market har öppnat i shoppingcentret Utopia, har inte ätit där själv dock.
 
Finns många bra restauranger i Umeå. Vad gillar ni för mat och vad är en bra prisnivå? Vad som är för dyrt kan man nog ha olika uppfattningar om.
Men spontant, utifrån den information du ger, säger jag GP’s på Skolgatan. Inte så märkvärdigt men bra mat till rimligt pris.
 
Tonka Strandgatan hör väl till de lite dyrare restaurangerna, (de verkar dock ha ett menyerbjudande för 500 kr just nu) men det finns ju väldigt många att välja mellan; lite beroende på prisklass och vilken typ av mat ni gillar?
Bodegan på Storgatan är också trevlig, i ungefär samma prisklass som Tonka Strandgatan.
Lottas krog på Nygatan brukar vara ett säkert kort där de flesta hittar något de är sugna på.
Gandhi vid järnvägsstationen är en klassiker om ni är sugna på indisk mat.
Klang Market har öppnat i shoppingcentret Utopia, har inte ätit där själv dock.

Gandhi var min favoritrestaurang när jag bodde i Umeå. :d Jättegod indisk mat.
 
Bara god mat.. Gärna en köttbit!

* Jenny *
Jag tänker lite mer rustikt-klassiskt?
Inte så komplicerat eller pompöst?
När jag känner för det tycker jag att pubar kan ha bra rejäla menyer till ok priser

I Umeå går man så klart till Lottas, klassisk pubmiljö befolkat av vuxna människor.
Annars är Bishop bra
Har aldrig testat Pipes of Scotland
Harrys kan nog passa in också, brukar annars inte tycka om att promota Kedje-restauranger men alltid när jag har varit på Harrys har de lyckats väldigt väl.
Scandic hotellen brukar också kunna leverera bra menyer (har bott på de flesta Scandic i Sverige känns det som 😅) Scandic Plaza har inte gjort mig besviken men inte heller överväldigad.

Annars är jag ett stort fan av sk ”Sociala middagar” där alla i sällskapet tar för sig av samma mat i olika serveringar. Köksbaren och Tapas är helt gudomliga på detta ❤️ Men då får man räkna med en 1000-lapp per person om man vill ha dryckespaket till! (Men ska man någon gång unna sig något så tycker jag det är så värt det) Det blir så mycket mer än en middag.
 
Harrys kan nog passa in också, brukar annars inte tycka om att promota Kedje-restauranger men alltid när jag har varit på Harrys har de lyckats väldigt väl.

Jag vill också slå ett slag för Harrys i Umeå, så god mat och även bra bar. :love:

Harlequin är också ett väldigt trevligt ställe, men lite dyrare.
 
Jag tänker lite mer rustikt-klassiskt?
Inte så komplicerat eller pompöst?
När jag känner för det tycker jag att pubar kan ha bra rejäla menyer till ok priser.

I Umeå går man så klart till Lottas, klassisk pubmiljö befolkat av vuxna människor.
Annars är Bishop bra
Har aldrig testat Pipes of Scotland
Harrys kan nog passa, brukar annars inte tycka om att promota Kedje-restauranger men alltid när jag har varit på Harrys har de lyckats väldigt väl.
Scandic hotellen brukar också kunna leverera bra menyer (har bott på de flesta Scandic i Sverige känns det som 😅) Scandic Plaza har inte gjort mig besviken men inte heller överväldigad.

Annars är jag ett stort fan av sk ”Sociala middagar” där alla i sällskapet tar för sig av samma mat i olika serveringar. Köksbaren och Tapas är helt gudomliga på detta ❤️ Men då får man räkna med en 1000-lapp per person om man vill ha dryckespaket till! (Men ska man någon gång unna sig något så tycker jag det är så värt det) Det blir så mycket mer än en middag.
Köksbaren kallas ju inte för "Köttbaren" för inte. 😁
 
Nyfiken vad det blev?
Vodkapastan på GPs är supergod tycker jag! På tisdag ska vi testa Hörnet, hoppas att den är bra!
Nu har ni nog redan ätit såklart men kan ju vara fler som hittar tråden!
Klang har jag hört ska var hög ljudnivå på, så vi valde bort den nu när vi skulle ut på tisdag.
Pipes som det skrevs om tidigare har också god mat tycker jag!
 
Umeå har blivit en underbar restaurangstad! Vad är ni sugna på?
Vi åt igår på kvarterskrogen Gamla kyrkan ”GKs” syster till kvarterskrogen ”ÖKs” De är ju kända för sina smashed burgers 🤩. Jag tog för kvällen en pizza och himmel i min trädtopp vilken underbar pizza. Toppingen var super men botten då, så underbart brödig utan att bli för mycket, den bästa pizza jag ätit, så lång från dussinpizzoriorna man kan komma!
Så ett tips för er som rör er i stadsdelarna!
 
Hahahha! en liten uppdatering!
Efter att ha knatat runt varv på varv i Umeå, så tog hungern överhand och vi landade på Olearys mitt i en MODO match...
Maten va helt okey, men ljudnivån??
Som tur var blev det bara ett mål medans vi var kvar. :)
Dagen efteråt vi pizza på West side helt okey det med, och där var vi ensam.

Men resan till storstan var rolig!
Trädgårdsmässan, hotellet, kaffet i Åsele ja, allt blev så bra!
De gör vi om!

* Jenny *
 
Vi åt igår på kvarterskrogen Gamla kyrkan ”GKs” syster till kvarterskrogen ”ÖKs” De är ju kända för sina smashed burgers 🤩. Jag tog för kvällen en pizza och himmel i min trädtopp vilken underbar pizza. Toppingen var super men botten då, så underbart brödig utan att bli för mycket, den bästa pizza jag ätit, så lång från dussinpizzoriorna man kan komma!
Så ett tips för er som rör er i stadsdelarna!
Åh, måste absolut prova dem!
Kan bli en fredagsbelöning när jag cyklar hem från jobbet! 😁
 

Liknande trådar

Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
314
Senast: Kaching
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 053
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 361
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp