Midsommarfesten [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här inlägget reagerar jag lite på vid omläsning. Dels skriver Paddan inte varför hon funderar över just vi fyra som ingick i diskussionen, hon hinner bara kolla på tre av fyra och väljer sedan en av dem. Men jag förstår inte varför det skulle vara just en av de som ingick i diskussionen som skulle vara ond? Vad talar för att just vi som diskuterade det skulle vara onda? Hon skriver själv i första stycket att någon kan ingå i lyan men att alla kan vara goda, sedan återger hon diskussionen med egna ord och röstar på en av de tre av fyra som hon reagerat på mest. Och jag hänger inte med i logiken.

Well man ska helt enkelt inte leka lekar när man druckit både ett å två glas vin på midsommarbordet...

Min tanke igår var att det ofta är goda som röstar ut goda, men samtidigt när något får stor fokus så brukar det kunna gömma sig en ulv där som "eldar på" diskussionen och därför började jag fundera över diskussionen. Sedan såg jag på klockan och insåg att tiden höll på att rinna ut och den enda som då var på näthinnan och som jag hade mest misstankar mot var Mumorsan.

Anledningen till att jag skrev att ni var fyra var för att det var ni fyra som var med i diskussionen och jag hann helt enkelt inte med att kolla närmare på dig. Nu vet vi att Mu var god så jag måste ta en vända till, men min ursprungstanke om att GA och Sasse inte kan vara i lyan ihop står sig fortfarande, däremot vet jag inte om någon av dem verkligen är ulv, de kan bägge två också vara goda.
 
@Paddington

Hela första röstningen fanns ju att gå på?

Jag tycker det var ett märkligt val att fokusera just på bop-disskussionen. Sen behöver ju inte det betyda att du är ond men konstigt tycker jag det är.
 
Sasse, Mumorsan och glömmerallt är fortfarande dom enda jag reagerat något på.

Sasse och Mumorsan för som jag skrivit tidigare att dom båda använda kommentaren "förklädd bop" i sina röstinlägg.
Och glömmerallt för den kvicka röständringen igår, vet inte riktigt vad det är med den.. men nånting får mig att hajja till. Ska läsa igenom en gång till innan jag röstar.

Det är Mumorsan och glömmerallt det står mellan för mig nu. Sasse avvaktar jag lite med, "vågar" inte riktigt sätta henne åt det onda hållet än eftersom jag vet att jag alltid misstänker att hon lurar mig. :p

Glömmerallts snabba röständring kan jag fortfarande inte förstå. Men jag kan heller inte se vad Mu säger om att gg skulle ändra sig och bli inställsam mot Mammas.. det och Mu's något märkliga förklaring igår om sin bop där jag håller med om att hon bortförklarar och inte riktigt vill stå för sin röst gör att min röst hamnar där.

Fortsättning kommer!

OutOfService röstar på Mumorsan

Funderar över dessa inlägg från OOS - varför nämner hon inte Mammas i något av dem när även hon ingick i diskssionen runt BoP:arna? I inlägget innan dessa skriver OOS:
Både Mu och Sasse reagerar på Mammas och verkar tycka att hon är lite hård. Själv har jag inte alls tolkat Mammas inlägg så hårt, dock behöver inte det innebära att Mammas är god, hon har lurat mig förr.

Därför undrar jag varför hon inte tar upp något mer om Mammas överhuvudtaget senare (förutom att hon alltid är på vakt mot Mammas mfl). Varför reagerar hon inte på Mammas i diskussionen eller avskriver Mammas?
 
Jag tycker ni är tråkiga :p

Hade hoppats på lite mer aktivitet, eller snarare svar från cirkus då. Men eftersom ingenting har hänt så väljer jag att rösta nu. Har typ sovit 3 hela timmar inatt så vet inte hur länge jag orkar hålla mig vaken.

Som jag sagt tidigare, har inte direkt reagerat på någon annan än cirkus och glömmerallt, och GA vet jag inte alls var hon står.

Jag har hittills i leken röstat på personer jag tyckt haft underliga motiveringar/teorier, och förvisso har det inte gått så bra, men någon gång ska man väl hitta rätt :p

Sasse röstar på cirkus för att jag tycker det är anmärkningsvärt att hon läser så slarvigt/misstolkar (med flit?). Min erfarenhet de åren jag har spelat, är att ulvar ibland/ofta läser väldigt slarvigt.

Dessutom håller jag inte med henne i teorin om att man inte ska BOP:a på sådana som redan fått röster. Jag håller inte heller med om att man skulle vara ond bara för att man är med om att rösta ut en god dag 1? Har inte inlägget till hands just nu.. men det är väl rätt vanligt att goda röstar ut goda också.

För att förtydliga så hämndröstar jag inte. Hämndröst är för mig när man blir sur/irriterad eller dylikt för att man får en röst på sig, och röstar av hämnd på den personen. Jag röstar (och har röstat) pga. att jag reagerat på teorierna.

Nåja. Återkommer kanske senare.

Jag är hemskt ledsen att jag inte kunnat svara förrän nu. Det är en smula hektiskt och jag har haft Sveriges sämsta uppkoppling när jag spenderade gårdagen och förmiddagen i skärgården hos mina föräldrar. Idag på eftermiddagen har jag sålt ett hus...

Jag har aldrig påstått att man är ond bara för att man röstar ut en god dag 1. Verkligen inte, men att rösta med näst intill en förklädd bop och att det desutom är på en god är inte ett jätteplus i mitt protokoll...som god vill jag hellre lägga den åt något annat håll än på en som redan har röst(er)om jag inte hittar nånting jag tycker är misstänkt för att jag vill verkligen inte rösta ut en god.... Men uppenbarligen så tänker vi olika här . Nu var ju din röst "bara" andrarösten.
 
Funderar över dessa inlägg från OOS - varför nämner hon inte Mammas i något av dem när även hon ingick i diskssionen runt BoP:arna? I inlägget innan dessa skriver OOS:


Därför undrar jag varför hon inte tar upp något mer om Mammas överhuvudtaget senare (förutom att hon alltid är på vakt mot Mammas mfl). Varför reagerar hon inte på Mammas i diskussionen eller avskriver Mammas?

För att precis som med Sasse så är jag väldigt försiktig med att tro något om dom om jag inte reagerar på något speciellt, då jag vet att jag oftast tror att dom är onda just för att dom nästan alltid lurar mig. :p Och även om Mammas var het i diskussionen angående bop så fanns det ingenting i det Mammas skrev som jag reagerade på, kanske inte håller med om allt hon skrev, men kan heller inte säga att det var något jag tycker var konstigt.
Dock håller jag absolut ett öga på både Mammas och Sasse, så det är absolut inte så att jag släpper dom helt bara för att jag brukar bli lurad.
 
@Paddington

Hela första röstningen fanns ju att gå på?

Jag tycker det var ett märkligt val att fokusera just på bop-disskussionen. Sen behöver ju inte det betyda att du är ond men konstigt tycker jag det är.

Ja, men om man går tillbaka till första röstningen så tycker jag egentligen inte att den säger så mycket, endera röstade folk tidigt pga att de skulle bort och med mer eller mindre solida teorier eller så var det förtäckta el icke förtäckta bop:ar och jag skrev redan igår att jag inte tror du och sasse ingår i lyan tillsammans om man kollar på vad det som hände i slutet på röstningen (dock har jag ingen aning om var någon av er står, ni kan lika gärna vara goda som att en av er är ond).

Sedan har jag inte riktigt tid för leken den här gången och har inte tiden att analysera allt som jag skulle behöva utan jag får gå på det jag reagerar på.
 
Får be om ursäkt för min aktivitet med, Internet la av på sjukhuset och jag kan skriva ca 2 meningar innan mobilen fuckar upp inlägget helt. :/
Men jag mår iaf bättre idag. :p

När jag skriver från telefonen har jag bara problem när jag citerar inlägg, så testa att skriva utan att citera när du skriver från mobilen. :)
 
Alltså jag är helsnurrig av den här leken. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Sasse begriper jag inte alls vi brukar tycka väldigt lika varann om mycket och nu är det snarast tvärtom. Jag har svårt att fårstå hennes tankar och teorier. Åh andra sidan är hon ofta ond när hon tycker som jag så på ett sätt talar det till hennes fördel.

Paddington: Har inte reagerat på något mer än det jag nämnt

Cirkus: Har varit ganska neutral för mig, behöver se mer av henne.

OOS: hennes röster skaver tycker jag, jag kan dock inte riktigt sätta fingret på varför:

Caisa; Känns inte alls som vanligt men hon kanske är ursäktad pga omständigheterna.

Mammas: Det är någonting i hennes sätt att skriva som gör att jag tycker hon känns skum. Men det finns inget konkret att anmärka på som jag tycker är misstänkt.

Hur jag ska rösta? vet inte:arghh:
 
Jag är hemskt ledsen att jag inte kunnat svara förrän nu. Det är en smula hektiskt och jag har haft Sveriges sämsta uppkoppling när jag spenderade gårdagen och förmiddagen i skärgården hos mina föräldrar. Idag på eftermiddagen har jag sålt ett hus...

Jag har aldrig påstått att man är ond bara för att man röstar ut en god dag 1. Verkligen inte, men att rösta med näst intill en förklädd bop och att det desutom är på en god är inte ett jätteplus i mitt protokoll...som god vill jag hellre lägga den åt något annat håll än på en som redan har röst(er)om jag inte hittar nånting jag tycker är misstänkt för att jag vill verkligen inte rösta ut en god.... Men uppenbarligen så tänker vi olika här . Nu var ju din röst "bara" andrarösten.

Men nu kommer det här med "näst intill förklädd BOP" igen, har du inte läst inläggen där Sasse förklarar att det inte alls var så?

Just nu tycker jag att du är väldigt märklig i ditt resonemang.
 
Måste helt klart omvärdera mina misstankar, för hittills har dom inte stämt alls. GA står dock kvar som en jag reagerat på, men skulle vilja se mer därifrån. Hon kommer dock in och håller med Mammas i hennes reaktion angående Paddan, hon har inte mått bra skriver hon..men samtidigt känns det mer och mer som att hon flyter med.

Caisa röstade på mig igår och jag kan inte påstå att jag förstår hennes resonemang angående mig. Jag tyckte inte att Bumpos reaktion var skum, jag uppfattade inte Sasse´s kommentar som otrevlig det innebär inte att jag tycker Bumpos reaktion var skum..bara för att jag inte uppfattade Sasse´s kommentar som otrevlig så är inte det fel att någon annan gör det, som jag redan förklarat en gång. Vet att Caisa har ont om tid och mår dåligt, men rösten på mig kändes verkligen som att gripa efter halmstrån och inte som att hon ärligt försökte hitta någon ond..det ger mig dåliga vibbar.

Mammas har kommit med en hel del nu, men fortfarande inget jag reagerar på som konstigt och bara det ger mig lite dålig känsla, för det kan innebära att jag är grundlurad återigen. Men samtidigt så nae, just nu håller jag nog faktiskt Mammas åt goda hållet.

Sasse har försökt förklara sig för att hon känner sig missförstådd. Men jag måste läsa hennes inlägg lite nogrannare innan jag kan uttala mig mer.


Just nu lutar jag nog mest åt att det är GA jag misstänker mest. Men ska läsa lite mer av Sasses och Paddans inlägg.
 
Glömmerallts snabba röständring kan jag fortfarande inte förstå. Men jag kan heller inte se vad Mu säger om att gg skulle ändra sig och bli inställsam mot Mammas.. det och Mu's något märkliga förklaring igår om sin bop där jag håller med om att hon bortförklarar och inte riktigt vill stå för sin röst gör att min röst hamnar där.

Fortsättning kommer!

OutOfService röstar på Mumorsan

Det här förstår jag inte riktigt. Du röstar på mumorsan med delvis samma teori som jag hade men du förstår ändå inte min röst på henne?
 
När jag skriver från telefonen har jag bara problem när jag citerar inlägg, så testa att skriva utan att citera när du skriver från mobilen. :)

Samma här! Det blir heeeelt galet och markören hoppar runt precis som den vill i inlägget om jag försöker citera på telefonen. :banghead:
 
Det känns otroligt svårt i denna lek iom att siaren försvann direkt och sedan spionen. Att leta onda är svårt och ännu svårare när det inte finns någon god som sitter på extrainformation. Gårdagens känsla var ändå att GA lutade över på det goda hållet, känslan har inte ändrats av vad hon skrivit hittills, men det är bara svaga tankar och känns inte säkert. Mammas känns som vanligt skärpt och får inga ulvvibbar att gå igång direkt men samtidigt så skrämmer det mig när någon är sådär att man inte hittar ett enda hål i resonemangen.

Caisa är lite extra svårplacerad iom hennes situation. Jag tycker inte hon har samma skärpa som hon brukar ha men det är ju verkligen inte konstigt. Samtidigt vet jag inte om hon kan vara helt förlåten bara för det
 
Men nu kommer det här med "näst intill förklädd BOP" igen, har du inte läst inläggen där Sasse förklarar att det inte alls var så?

Just nu tycker jag att du är väldigt märklig i ditt resonemang.

Men jag försäkte ju bara förklara hur jag tänkte IGÅR. Det var väl vad Sasse frågade efter, jag har ju inte hunnit in mera idag. Jag förklarade hur JAG tänker runt det.
 
Och jag känner mig helt jävla nollställd inför dagens röstning måste jag säga. Jag är helt slut i skallen, det har varit en sjuk anspänning med husförsäljningen och nu har vi i allafall ett kontrakt skrivet.

När det gäller Paddan och OOS så måste jag lusläsa vad de skriver. De känns så otroligt neutrala de med. Bläh vad svårt
 
Det är inte din teori i sig som jag reagerade på, det är den snabba ändringen som dök upp från ingenstans som sticker lite.

Tja min första röst kom 20.58. Sedan såg jag Mumorsan inlägg( som kom medan jag skrev)och reagerade direkt på det och tyckte det var mer misstänkt än habina var. Så då ändrade jag direkt och han precis göra det.

Jag hade knappast kunnat göra det långsammare då hade jag ju inte hunnit och min röst hade då varit kvar på habina som jag tyckte var mindre misstänkt än mumorsan och det hade ju varit dumt tycker jag.
 
Tja min första röst kom 20.58. Sedan såg jag Mumorsan inlägg( som kom medan jag skrev)och reagerade direkt på det och tyckte det var mer misstänkt än habina var. Så då ändrade jag direkt och han precis göra det.

Jag hade knappast kunnat göra det långsammare då hade jag ju inte hunnit och min röst hade då varit kvar på habina som jag tyckte var mindre misstänkt än mumorsan och det hade ju varit dumt tycker jag.

Nae jag menar väl inte just att du skulle varit långsammare på det viset. Men din ändring sticker lite på något vis ändå, precis som Mumorsan röst gjorde som var anledningen till att du ändrade rösten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 206
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp