Bukefalos 28 år!

Midsommarfesten [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Caisa är lite extra svårplacerad iom hennes situation. Jag tycker inte hon har samma skärpa som hon brukar ha men det är ju verkligen inte konstigt. Samtidigt vet jag inte om hon kan vara helt förlåten bara för det

Förlåten tycker jag hon är. Dock gör ju inte det henne mindre misstänkt bara väldigt svår att placera.
 
Får be om ursäkt för min aktivitet med, Internet la av på sjukhuset och jag kan skriva ca 2 meningar innan mobilen fuckar upp inlägget helt. :/

Men jag mår iaf bättre idag.

Var på väg att gilla detta inlägget, men den första meningen var ju inte så positiv trots allt :p

Jag har aldrig påstått att man är ond bara för att man röstar ut en god dag 1. Verkligen inte, men att rösta med näst intill en förklädd bop och att det desutom är på en god är inte ett jätteplus i mitt protokoll...som god vill jag hellre lägga den åt något annat håll än på en som redan har röst(er)om jag inte hittar nånting jag tycker är misstänkt för att jag vill verkligen inte rösta ut en god.... Men uppenbarligen så tänker vi olika här . Nu var ju din röst "bara" andrarösten.
Det är okej att du inte kunnat svara. :)

Nej, jag läste att det mest var en notering från din sida att jag röstade ut en god dag 1.

Eftersom Mammas kommenterade det övriga och du gav svar:

Men jag försäkte ju bara förklara hur jag tänkte IGÅR. Det var väl vad Sasse frågade efter, jag har ju inte hunnit in mera idag. Jag förklarade hur JAG tänker runt det.
Så antar jag att det är onödigt att jag kommenterar det också. Men jo, vi tänker olika. Bopar jag så väljer jag bland alla, inte bara de som inte fått röster.

Jag hoppas i alla fall att det nu framkommit att det inte var en förklädd bop jag röstade efter.

@Sasse jag har läst igenom ditt inlägg igen, och jag tror att missförstånd kan komma sig av att du inte skrev att du la till saker efter att ha läst nya inlägg, för då kan det vara lätt att tolka det som att du skrev hela inlägget på en gång? Så att få in det på något sätt kan kanske vara bra för att undvika missförstånd i framtiden?
Jo tack. Verkar behövas!

Ursäkta om mitt inlägg andades irritation. Jag är inte irriterad på dig eller någon annan för den delen, i leken då vill säga :p

@glömmerallt Hoppas du mår bättre snart!
 
Well man ska helt enkelt inte leka lekar när man druckit både ett å två glas vin på midsommarbordet...

Min tanke igår var att det ofta är goda som röstar ut goda, men samtidigt när något får stor fokus så brukar det kunna gömma sig en ulv där som "eldar på" diskussionen och därför började jag fundera över diskussionen. Sedan såg jag på klockan och insåg att tiden höll på att rinna ut och den enda som då var på näthinnan och som jag hade mest misstankar mot var Mumorsan.

Anledningen till att jag skrev att ni var fyra var för att det var ni fyra som var med i diskussionen och jag hann helt enkelt inte med att kolla närmare på dig. Nu vet vi att Mu var god så jag måste ta en vända till, men min ursprungstanke om att GA och Sasse inte kan vara i lyan ihop står sig fortfarande, däremot vet jag inte om någon av dem verkligen är ulv, de kan bägge två också vara goda.

Ja alltså det jag saknade var ju varför det var troligt att det skulle gömma sig en ulv bland just oss fyra som diskuterat det. Vad i diskussionen vad ont liksom? :)


@Paddington

Hela första röstningen fanns ju att gå på?

Jag tycker det var ett märkligt val att fokusera just på bop-disskussionen. Sen behöver ju inte det betyda att du är ond men konstigt tycker jag det är.

Ja, men om man går tillbaka till första röstningen så tycker jag egentligen inte att den säger så mycket, endera röstade folk tidigt pga att de skulle bort och med mer eller mindre solida teorier eller så var det förtäckta el icke förtäckta bop:ar och jag skrev redan igår att jag inte tror du och sasse ingår i lyan tillsammans om man kollar på vad det som hände i slutet på röstningen (dock har jag ingen aning om var någon av er står, ni kan lika gärna vara goda som att en av er är ond).

Sedan har jag inte riktigt tid för leken den här gången och har inte tiden att analysera allt som jag skulle behöva utan jag får gå på det jag reagerar på.

Håller här med GA om att det finns hela första dagen att gå på, vilket är ungefär vad som brukar finnas att gå på dag två?

Och det gör det märkligt för mig.
 
Håller här med GA om att det finns hela första dagen att gå på, vilket är ungefär vad som brukar finnas att gå på dag två?

som jag skrivit tidigare så har jag inte riktigt hunnit med leken den här gången och även om vi röstat dag1 så fanns det egentligen inte så mycket att gå på utifrån den och det jag tyckte jag kunde utläsa från den har jag redan skrivit igår och igen idag. Sedan efter DL så fick hela BoP historien all uppmärksamhet så det folk eventuellt tyckte/tänkte om den dränktes i diskussionen när jag läste igenom leken igår.
 
@Paddington Åh, varför måste du låta som uppriktig och ärlig när du svarar? :cautious: Dålig stil, jag kände ju att jag var något på spåren, nu är jag inte alls lika säker? Men ja, jag vet inte vad jag ska tro om @cirkus heller, känner att jag behöver se lite mer av henne innan jag säger något mer där, men helt klart är ju att hon är den person som annars fått mig att reagera. Och att jag inte har någon direkt koll på varken @Sasse eller @glömmerallt får mig att känna såhär:
100199-o.jpg

Och vilka mer är med i leken? @OutOfService har inte fått mig att känna något åt något håll, inte heller @CaisaLundblad har jag koll på... :nailbiting:
 
Efter att ha resonerat lite mer med mig själv så har jag bestämt mig för att inte rösta på Mammas för där finns inget konkret att gå på, fem kvar, fyra ska bort och bara en kvart till deadline....


Alltså jag är helsnurrig av den här leken. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Sasse begriper jag inte alls vi brukar tycka väldigt lika varann om mycket och nu är det snarast tvärtom. Jag har svårt att fårstå hennes tankar och teorier. Åh andra sidan är hon ofta ond när hon tycker som jag så på ett sätt talar det till hennes fördel.

Paddington: Har inte reagerat på något mer än det jag nämnt

Cirkus: Har varit ganska neutral för mig, behöver se mer av henne.

OOS: hennes röster skaver tycker jag, jag kan dock inte riktigt sätta fingret på varför:

Caisa; Känns inte alls som vanligt men hon kanske är ursäktad pga omständigheterna.

Mammas: Det är någonting i hennes sätt att skriva som gör att jag tycker hon känns skum. Men det finns inget konkret att anmärka på som jag tycker är misstänkt.

Hur jag ska rösta? vet inte:arghh:
 
Därför att jag ÄR uppriktig och ärlig :)

Det där svarar du ju oavsett om du är god eller ond, så det hjälper inte! :p

Nej men alltså, det är ju bra att du kommer in och svarar så att jag har mer underlag för min röst. Men sedan är det ju jobbigt när man vacklar, så det är inte dåligt att du kommer in och svarar. Tänkte bara safea genom att förtydliga, det är inte negativt att folk svarar på mina frågor. :)
 
Caisa har meddelat att hennes mobil "fuckar ur" som hon kallade det :p så hon får inte längre skriva i tråden enligt den.
 
Dag 1
bumpo röstar på sasse
Con röstar på Habina
cirkus röstar på Con
Mammas röstar på Mumorsan
Paddington röstar på bumpo
Caisa röstar på Bumpo
Habina röstar på Sasse
Sasse röstar på Habina
OutofService röstar på Habina
Mumorsan röstar på Sasse
glömmerallt röstar på Habina
glömmerallt ändrar till mumorsan

Dag 2
Mumorsan röstar på glömmerallt
Cirkus röstar på Sasse
Paddington röstar på Mumorsan
Sasse röstar på Mumorsan
Caisa röstar på OutOfService
OutOfService röstar på Mumorsan


Röstade ej: Bumpo, Mammas, Glömmerallt

Dag 3
Sasse röstar på cirkus
Mammas röstar på Paddington


Kvar att rösta: CaisaLundblad, OutOfService, Paddington, Cirkus, Glömmerallt

Tio minuter till DL!
 
Jag känner mig lika förvirrad som flera andra inser jag...
En kvart innan DL och jag vet VERKLIGEN inte alls hur jag ska rösta.

Jag blir liiite oroad över att Paddan och Mammas är så överens om Paddis uppriktighet, känns lite smörigt nästan , jag tror iofs inte att de är ulvar ihop det vore ju nästan löjligt. De lär ju inte exponera sig på det viset. Samtidigt så noterar jag detta i mitt stilla sinne.

Och sen så dyker GA upp och inte tänker rösta på mammas pga det inte finns något konkret att gå på, men alltså det känns också som jag undrar över. VAD har mamas gjort för att väljas bort ur de som hon kan tänka sig att rösta på? jag är alltid oroad över mammas. Känns också lite smörigt nästan.

Fyfan vad detta är svårt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 917
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 186
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 822
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 529
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp