Midsommarfesten [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sasse La in min motivering i inlägget efter, eftersom det var precis vid 21:00 jag ändrade rösten. :)

Du gör en glömmerallt. Är ni i team kanske? Det funkade bra för GA att ändra röst, så då testar du också? ;)

Nä, jag är inte så seriös :p

@cirkus Jag har inte heller skrivit att du röstade på mig. Jag förklarade varför jag inte ändrade röst. Du verkade vilja veta..
 
Försöker sluta med både godis/chips och karlar :p får min dos av närhet av dansen..och framförallt av "min gubbe" jag dansar med ;) :p

Försöker också sluta med godis och chips. Börjar om på måndag igen :p
Min karl lämnar mig för Luxembourg i två veckor på måndag så får passa på :cry:
Men då kan jag ägna kvällarna till ulvspel istället ostört :idea:
 
Matilda var en av dom övriga gästerna som var bjuden på festen. En nära vän till Alva. Vänner sedan dom var små. Hon och gänget hade sin lilla fest bakom huset där dom fick vara ifred från dom vuxna. Dom satt med fötterna doppade i poolen och pratade om allt och inget samtidigt som dom drack kvällens andra flaska vin som Matilda lyckats få med sig hemifrån. lite onyktra satt dom där och skämtade om folket som var på festen. Ryktet gick om att Fru Fräck lackat på Alvas pappa, Fru Grip låg däckad i sin säng och Herr Rask fick sig visst ett ligg.
Händelserik kväll!
Dom satt och pratade om familjen Fräck och vilket svin sonen i familjen var, som dragit ner kjolen på en stackars tjej när dom dansade små grodorna runt midsommarstången. Tjejen hade sprungit därifrån gråtandes med kjolen hängandes ner för halva röven.
Men mitt i deras skratt så dök sonen Fräck upp från ingenstans och gav Matilda en knuff rakt ner i poolen. Genomvåt blev hon och det hjälpte inte att hon bar en vit klänning kvällen till ära som inte lämnade något till fantasin. Sonen Fräck gick därifrån med ett stort flin på läpparna och Matilda gjorde sitt bästa för att skyla sina privata tillgångar. stringtrosor var inte det bästa alternativet idag kände hon...

Sasse var Bybo


Grattis onda!!
 
Dag 1.

Bumpo röstar på Sasse
Con röstar på Habina
Cirkus röstar på Con
Mammas röstar på Mumorsan
Paddington röstar på Bumpo
Caisa röstar på Bumpo
Habina röstar på Sasse
Sasse röstar på Habina
Outofservice röstar på Habina
Mumorsan röstar på Sasse
Glömmerallt röstar på Habina
Glömmerallt ändrar till Mumorsan

Habina lynchas
Ulvarna käkar Con
Ängeln skyddar Mammas

Dag 2.

Mumorsan röstar på glömmerallt
Cirkus röstar på Sasse
Paddington röstar på Mumorsan
Sasse röstar på Mumorsan
Caisa röstar på OutOfService
OutOfService röstar på Mumorsan
Missar att rösta: Glömmerallt, Bumpo, Mammas

Mumorsan lynchas
Ulvarna äter Bumpo
Ängeln skyddar Outofservice

Dag 3.

Sasse röstar på Cirkus
Mammas röstar på Paddington
Paddington röstar på Outofservice
Glömmerallt röstar på Outofservice
Outofservice röstar på Paddington
Mammas ändrar sin röst till Cirkus
Cirkus röstar på Paddington
Caisa röstar på Paddington

Paddington lynchas
Ulvarna käkar Sasse
Ängeln skyddar Outofservice
 
Habina - Siare
Bumpo - Spion
Mammas - Ängel
Paddington - Magistern
Con - Röstfifflare
Mumorsan - Välsignad
Sasse - Bybo
Glömmerallt - Bybo
Outofservice - Ulv
Cirkus - Ulv
Caisa - Ulv

Kärleksparet är Mammas och Outofservice
 
Det var en kort och effektiv övning :D Måste ju erkänna att vi hade mer än lovlig tur att få ut viktiga roller direkt

Tack LL för en kul lek med roliga roller - gillade särskilt magistern, snyggt att alla ulvar hade bokstaven i sitt namn!

Och Mammas var ängel som jag gissade, snällt att skydda OOS :)
 
Haha, vilken knepig lek det blev. Måste vara rekord på få sidor...

Stort tack till @Matmissbrukaren för roliga uppdateringar, även om jag fick lämna festen lite för tidigt för min smak. ;)
 
he he även om vi tyckte att ett S hade varit passande :p bokstav för magistern att lämna

Det blir VERKLIGEN svårt när de goda specialrollerna ryker så fort -

Jag tycker att LLs uppdateringar var strålande - det är kul att spela och det är alltid lite extra kul med temalekar...
 
Måste tillägga att jag älskade idén med visioner, synd bara att jag aldrig hann få reda på något. :o

Misstänkte att Cirkus kunde vara ond, men vågade mig inte på att hävda det som en vision.

Grattis onda! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 277
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 506
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 310
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 051
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp