Midsommarfesten [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte reflekterat över Paddan innan, så att det inte vart några teorier från min sida stämmer. Ska försöka sätta fingret mer på vad det är som gjorde att jag reagerade på henne, men det var delvis ett försök till räddning av mig själv.. eftersom min egen roll i det hela är den enda jag är säker på.
 
Dag 1
bumpo röstar på sasse
Con röstar på Habina
cirkus röstar på Con
Mammas röstar på Mumorsan
Paddington röstar på bumpo
Caisa röstar på Bumpo
Habina röstar på Sasse
Sasse röstar på Habina
OutofService röstar på Habina
Mumorsan röstar på Sasse
glömmerallt röstar på Habina
glömmerallt ändrar till mumorsan

Dag 2
Mumorsan röstar på glömmerallt
Cirkus röstar på Sasse
Paddington röstar på Mumorsan
Sasse röstar på Mumorsan
Caisa röstar på OutOfService
OutOfService röstar på Mumorsan


Röstade ej: Bumpo, Mammas, Glömmerallt

Dag 3
Sasse röstar på cirkus
Mammas röstar på Paddington
Paddington röstar på OutOfService
glömmerallt röstar på outo service
Outofservice röstar på Paddington
Mammas ändrar sin röst till cirkus
cirkus röstar på Paddington
caisa röstar på Paddington
 
  • Gilla
Reactions: MM
Faen, nu blev jag nojig när ännu fler röstade på paddington. :nailbiting: Jag tycker inte att jag sett teorier mot henne i den omfattningen? Jag måste gå tillbaka för att läsa här känner jag. Hängde inte med alls.

Problemet är väl att det är så sjukt svårt att teoria överhuvudtaget just nu.
Alla känns lika skumma eller lika icke-skumma för mig.
Jag vet bara vilka som jag brukar blir lurad mest av. Och Paddington ligger högt på den listan även om jag håller med om att det känns lite olustigt med alla dessa röster på henne när allt känns så osäkert
 
@Mammas Den bilden kan stämma in på dig också ;) Och faktiskt började jag fundera om inte en ulv Mammas kunde slänga in en sådan bild, för att verka god. Har fått för mig att du brukar göra så när du är ond. Inte nödvändigtvis att slänga in bilder dock.

@glömmerallt Jag fick inte intrycket att du misstänkte mig tidigare? Å andra sidan var de flesta neutrala enligt dina teorier så nevermind. För att jag tänker annorlunda? Vill gärna ha något att svara på.

Jag har misstänkt dig hela leken, främst för att jag inte håller med i dina teorier ja. Just nu har jag dock noll koll på alla känns det som.
 
@Sasse jag tror inte att jag slängt in en bild någonsin förut?
Men ja, att vela såhär är ju en grej som är typiskt mig som god, så det är klart att jag gör det som ond också.
Jag tycker du känns mindre velig än vad du brukar göra som god. Fast jag kommer ju knappast rösta på dig för att du lagt in en bild i tråden :p

Mammas ändrar sin röst till cirkus
Har jag missat en motivering?

Ja, så uppfattade jag det.
Menar du mitt försvinnande efter att jag röstat på dig? Är det skumt att jag röstade på dig, sedan försvann ett tag, för att sedan logga in igen? På allvar?
 
Herr Rask satt och smuttade på sin whiskey och spanade runt på gästerna från sin stol där han satt vid bordet. Han var mycket fundersam över var värdparet höll hus någonstans. Festen hade nu varat ett par timmar och folk började bli onyktra, även Herr Rask själv. En dam slog sig ner bredvid hans sida och började prata med honom. Han inbillade sig att hon flirtade med honom och mycket snart blev det bekräftat då hon på ett fint sätt frågade om han inte skulle vilja följa henne hem. Herr Rask blev exalterad. Det var inte var dag som han blev hembjuden av en dam. Han ursäktade sig och bad henne möta honom vid dörren. Han ville först meddela värdparet att han lämnar festen. Nu gick ju det ju dock inte hitta varken Herr eller Fru Grip och deras tös Alva såg måttligt onykter ut och skulle nog inte komma ihåg att säga något till sina föräldrar. Han beslöt sig för att lämna en lapp på byrån i hallen åt dom, där han tackade för inbjudan. Men Herr Rask var så pass onykter ändå att av texten så gick den enda bokstaven att utläsa var C...

Paddington var Magistern
 
Jag tycker du känns mindre velig än vad du brukar göra som god. Fast jag kommer ju knappast rösta på dig för att du lagt in en bild i tråden :p


Har jag missat en motivering?


Menar du mitt försvinnande efter att jag röstat på dig? Är det skumt att jag röstade på dig, sedan försvann ett tag, för att sedan logga in igen? På allvar?

Nej, nej det var inte skumt att du röstade på just mig. Det som kändes lite underligt var att du återkom i god till till DL och att jag förklarade mig men sen så kändes det ...tomt, du svarade ett för mig lite yada, yada svar när jag försökte ge en förklaring...jag vet inte det bara skaver lite i allmänhet, jag kanske överreagerar men det är hur det kändes för mig. Men det är nog mest för att jag känner nån sorts allmän frustration just nu i leken
 
LL - jag måste ju säga att även om dina uppdateringar mest innehåller dåliga nyheter så är dom väldigt underhållande!
Jag ser kalaset framför mig :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
@cirkus Mammas hann ju kommentera innan mig på din förklaring, jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva efter det faktiskt, eftersom du även hann svara Mammas efter det. Så jag förstod att du tolkade fel typ, och att du haft annat för dig. Men tänkte inte ändra min röst. Vet inte riktigt vad som skaver? Mitt svar på ditt förklarande inlägg, eller att jag loggar ut emellanåt/svarar andra trådar/dylikt, och därför inte ständigt är här?
 
Mammas ändrar sin röst till cirkus

Och det pga att jag misstänkte cirkus och paddington lika mycket, men inte outofservice, och hennes röst på paddan såg jag inte förrän efteråt. Men ja, jag har ingen aning mellan cirkus och paddington utan misstänker dem ungefär lika mycket (litet?) så då får min röständring stå kvar.

@Sasse La in min motivering i inlägget efter, eftersom det var precis vid 21:00 jag ändrade rösten. :)
 
@cirkus Mammas hann ju kommentera innan mig på din förklaring, jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva efter det faktiskt, eftersom du även hann svara Mammas efter det. Så jag förstod att du tolkade fel typ, och att du haft annat för dig. Men tänkte inte ändra min röst. Vet inte riktigt vad som skaver? Mitt svar på ditt förklarande inlägg, eller att jag loggar ut emellanåt/svarar andra trådar/dylikt, och därför inte ständigt är här?

Jag tyckte att ditt svar kändes yada yada. Som du själv skriver att du inte visste vad du skulle skriva....och motiveringen att du röstade på mig känns ännu tråkigare nu när du skriver att du förstod att jag hade tolkat dig fel och att du förstod att jag hade haft annat för mig, men ändå tänkte du inte ändra rösten. Nehej. Nej nej. Så du baserar din röst på nånting som du vet är en feltolkning från min sida och du förstår att jag haft annat för mig men du tänkte inte tänka om alls.

(och du menar väl inte att du har ett LIV att ägna dig åt emellanåt ;) )
 
@cirkus Nej, alltså, varför ska jag ändra röst bara för att du kommer med en förklaring? Det som fick mig att reagera och rösta på var dels att du insisterade på att jag röstade med en förklädd BOP dag 1, och dels för att du misstolkade detta "Jag var ju den som "först" röstade på Habina, efter hennes röst på mig."

Jag kan även tycka det är lite märkligt att du, trots att flera kommer in och tolkar till dig vad det jag skrev (antagligen) betydde, så verkar du strunta i det. Så du sväljer uppenbarligen inte allt som du får förklarat, men du vill att jag ska göra det?

Jag tycker faktiskt även att din teori mot mig nu är lite sådär. Att du först skriver att jag verkar misstänkt för att jag "försvinner" och sedan "kvickt kommer tillbaka" (eller liknande som du skrev). Sedan ändrar du det till att mitt svar till dig ang. ditt förklarande inlägg är lite flyktigt/yada yada.

Du kan såklart tycka att jag verkar smygande eller vad det var för ord du använde. Men jag tycker det är märkligt att du läser slarvigt, och även om du dragit dig tillbaka angående teorin gällande min "förklädda BOP", efter massa upprepningar från mig och andra, så känns det inte som en anledning för mig att släppa på misstankarna. Och inte heller tidigare då, fast jag kom tillbaka i god tid innan DL. Tycker även det är märkligt som sagt med teorin om att jag är "smygande" (medveten om att du inte använde det ordet) för att jag försvinner ibland och sedan kommer in och producerar fler inlägg. Typ som de flesta gör, försvinner och kommer tillbaka. Ingen sitter ju vid leken 24/7.

Hade du istället skrivit direkt att du tyckte det var märkligt att jag skrev ett "yada yada"-inlägg som svar på ditt förklarande, så hade jag kunnat förstå att du misstänkte mig mer. Men inte för att jag inte är vid leken 24/7. Eller är det kanske så att du misstänker mig för att jag inte drog tillbaka min röst, efter att jag svarat på ditt förklarande inlägg?
 
Totalt ot men kan ni tänka er att jag är ensam på gymmet.. va helt tomt när jag kom hit! Vad finns att göra en lördagkväll förutom buke och gymmet?? :eek::confused:
Om du är kvar i Skåne, kan det finns fler där snart ;)

(Finns det seriöst en regel för hur snabbt man får svara på inlägg?! @Mammas, något du märkt och svurit över? ;))
 
Om du är kvar i Skåne, kan det finns fler där snart ;)

(Finns det seriöst en regel för hur snabbt man får svara på inlägg?! @Mammas, något du märkt och svurit över? ;))

Nä tyvärr är jag hemma igen.. så förblir nog ensam :p ;)

Jaa det är visst något viss antal sekunder det måste gå mellan inlägg man postar :mad:
 
Men nu tar du väl ändå i @Sasse jag har ju inte ens röstat på dig i dagens lynch?
jag bara reagerade lite på dig och skrev hur jag upplevde det, idag har det funnits så löjligt lite att gå på och det var en ynka sak som skavde en smula för MIG. Nu tar du ju i som om himlen fallit ner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 282
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 047
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 997
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 556
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Att hyra ut hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp