Midsommarfesten [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, ju mer jag funderar på det blir jag störd av @Mumorsan och hennes tvärsäkra uttalande att jag är ond om jag fått önska. Kanske för att det känns som en oskyldig grej att säga, men som kanske sätter sig i bakhuvudet på de som ska rösta eftersom det inte hänt så jättemycket idag. Kan vara ett hyfsat riskfritt sätt att få folk att vända fokus mot en god, tänker jag?

Det, parat med att jag tänkt umgås lite med min familj, gör att jag väljer att rösta nu: Mammas röstar på Mumorsan

Tillägg, skrivet medan jag skrev: @glömmerallt Nej alltså, spion i vilken form, eller roligare goda, gärna tvillingar eller sekt, hellre än ulv. :)

Äsch, nu förstörde du ju det roliga och gjorde det seriöst! Jag förstår helt din tanke ändå och tycker väl inte att själva rösten är ond för det dock.
 
får visst spontanbesök och måste rösta, har läst igenom leken ytterligare en gång men hittar inget som fastnar på näthinnan förutom bumpos röst på Sasse vars teori jag tycker känns lite väl tillspetsad. Förstår att det är svårt att hitta något att gå på så tidigt i leken men jag tycker inte att Sasses svar var otrevligt på något sätt och undrar därför varför någon vill låta påskinna att så var fallet.

Paddington röstar på bumpo
 
Inser att jag nog inte hinner rösta före DL om jag inte gör det nu. Så sorry att följande blir lite kort, skall bättra mig!

Jag noterar att Habina verkar sätta prestige i att ha hög inläggsstatistik och det får mig att undra varför. En ond som vill gömma sig bakom hög (men intetsägande) aktivitet?

Därför;

Con röstar på Habina

Jag var mest fascinerad, eftersom jag i vanliga fall ligger dåligt till i statistiken då jag sällan har tid att skriva så mycket... :-P
 
Jag ska visst upp och gå i korridoren snart, och sen få mer piller. Viss risk för däckning därefter kommer finnas så jag måste rösta nu, trots att jag inte alls vill.
JAg vet att jag kan uttrycka mig lite konstigt, morfin, ni vet. Ska försöka tänka på att skriva klart och tydligt.

Tycker egentligen inte någon gjort något speciellt misstänkt.

Bumpo röstar på Sasse för att Sasse var sist in och för att hon tyckte Sasse svarat mig på ett otrevligt sätt, något jag inte alls uppfattat. Kan dock lika gärna vara stress som något annat, så vet inte om jag tycker det säger nåt om hennes roll.
Con röstar på Habina för att Habina i förbifarten tyckte det var kul att ligga i topp på inläggsstatistiken, eftersom hon sällan är så aktiv. Det var inget jag reagerade så mycket på heller, Con har väl inte spelat så mycket med Habina?
Cirkus röstar på Con pga Cons röst på Habina, vilken jag hade hållit med om mer om om jag tyckte att Con spelat mer med Habina? Men jag kanske har fel om det med iofs. :p Finns ju inte jättemycket att gå på.
Mammas röstar på Mumorsan för att Mumorsan försökte få folk att tänka "ond" när det gällde Mammas. Jag tänkte något i liknande banor med, men var inte så pass med i tanken att jag rotat det till att Mu startade konversationen. Tänkte mest typ "Är Mammas verkligen så ond hela tiden?" :p
Paddington röstar på Bumpo pga Bumpos klena röst. Jag är osäker själv på Bumpo, och reagerar inte alls på Paddans röst.


Caisa röstar på Bumpo

För att ja, det är den enda jag känner att jag ens reagerat lite på med sin lite konstiga röst på Sasse.
 
Hm, det har hänt en del medan jag varit på träning. Bumpo röstade på sasse för att hon tyckte sasse var otrevlig mot Caisalundblad. Jag hänger inte alls med hur bumpo resonerar, visst kan jag förstå att det låter lite otrevligt det sasse skriver, men hon har två smileys som i alla fall jag tolkar som retsamma, dvs att hon skojar med Caisalundblad. Vet själv hur tokigt det kan bli när man skojar och någon/några tolkar det som ulvigt. Så just nu tycker jag bumpo känns mer misstänksam än sasse.
Con reagerar på att jag är exalterad över att ha skrivit mycket och röstar på mig för det. Mycket tunn teori måste jag säga, men samtidigt är det inte mycket annat att gå på just nu. Tycker att mammas förklarar riktigt bra varför cons röst blir märklig. Men det behöver förstås inte vara ulvigt för det. Cirkus röstar på con av den anledningen och det är en röst som känns ok motiverad. Även om jag inte är särskilt säker på att con är mer ulvig än någon annan just nu. :crazy:
Sedan skämtar mumorsan om att mammas måste vara ulv, en tanke som slagit mig också. Så jag tror inte mumorsan menade att få igång något mot mammas, utan att det var just ett skämt. Å andra sidan skulle det förstås vara smidigt av en ulv att göra just så. :nailbiting:

Skulle vilja rösta på någon som är osynlig och mest verkar smyga i kulisserna, men jag hittar ingen sådan idag. :o Alla känns leksugna och skriver sina tankar. Skall fundera ett varv till innan jag röstar.
 
Tror inte jag missat någon röst nu... Röstlista så här långt:

bumpo röstar på sasse
Con röstar på Habina
cirkus röstar på Con
Mammas röstar på Mumorsan
Paddington röstar på bumpo
CaisaLundblad röstar på Bumpo
 
Jobbar på att få igång internet på datorn hemma hos mina föräldrar så än så länge är jag på mobilen.

Enda som jag reagerar på när jag skummat lite under resan hem är att bumpo har fått 2 röster pga av att dennes röst var märklig. Ja att tycka att Sasses kommentar var otrevligt känns skumt, men att lägga en så tidig röst när i stort sett inget i teoriväg inkommit är inte lätt och jag tycker nog inte att Bumpos röst förtjänar dom 2 röster som kommit hittills.
 
Alltså jag vet inte alls vad jag ska rösta på ingen är så särskilt misstänkt än tycker jag, får väl ta och läsa igenom igen och se om det är något som sticker ut.
 
@CaisaLundblad Jag minns en gång när hon fick för sig att jag var ond helt apropå, från en minut till en annan, och fick igång typ hela lekens deltagare (typ 20 pers) att rösta på mig. Jag var siare då och hade inte gjort något.

Men som glömmerallt, tror jag det var, sa: hon spelar som ond även när hon är god. Det är bättre när hon faktiskt är ond, annars blir man bara frustrerad när hon drar fram som ett yrväder :p

Ikväll är det ändå det här jag reagerar mest på. Mumorsan skämtar om att mammas är ond, glömmerallt skriver att mammas är ond även när hon är god och sedan skriver Sasse ovanstående. Jag kan vara helt fel ute, jag har ingen aning om vilken roll mammas kan tänkas ha, men det känns ulvigt att få mammas att låta så ond/negativ som spelare. Det kan vara ett skämt, men jag utläser det inte som så, utan som en ulv som försöker få goda att misstänka en annan god.

Habina röstar på Sasse
 
Jag har folk på besök och tänkte vara social med dem. Fördelen med att vara ensam rökare är att jag kan tjuvkika i leken. Jag skulle kanske lagt in några smileys i mitt röstinlägg, men den ska tas med en nypa salt. Jag kände mig helt enkelt tvungen att rösta då.
 
Jag har inte reagerat på något alls, så jag känner mig tvungen att rösta med en förklädd BOP. Även såhär "sent".

Det enda jag möjligen skulle kunna misstänka är bumpos snabba röst på mig där hon tyckt jag svarade Caisa otrevligt, men nä, jag tror att det var en "måste-rösta"-röst. Har inga tankar om de som röstar på bumpo heller. Jag förstår att man greppar vad som när det händer så lite som i denna lek.

@Habina Du är fel ute. Det var ett konstarande av Mammas. Varför skulle jag vara mer ond än Mumorsan eller glömmerallt, enligt din teori?

Tänkte rösta på någon annan först, men varför rösta efter förklädda BOP:ar när man inte behöver?
Dock gillar jag inte heller "hämndröster"..

Sasse röstar på Habina för att jag tycker hon drar för stora växlar angående detta. Det var som sagt ett konstaterande. Jag har spelat med Mammas i flera år, så jag vet faktiskt vad jag talar om.
 
Ikväll är det ändå det här jag reagerar mest på. Mumorsan skämtar om att mammas är ond, glömmerallt skriver att mammas är ond även när hon är god och sedan skriver Sasse ovanstående. Jag kan vara helt fel ute, jag har ingen aning om vilken roll mammas kan tänkas ha, men det känns ulvigt att få mammas att låta så ond/negativ som spelare. Det kan vara ett skämt, men jag utläser det inte som så, utan som en ulv som försöker få goda att misstänka en annan god.

Habina röstar på Sasse


Men ond och negativ är ju inte alls samma sak?

Mammas tillhör defenitivt mina favorit deltagare i lekarna även om jag tenderar att utgå från att hon är ond till motsatsen bevisas:o, de flesta deltagare gör jag tvärtom om med.
 
Nä jag måste komma fram till något nu för att få ihop en röst eftersom dl är snart.

Jag tycker som sagt var att rösterna på Bumpo var väldigt konstiga, då jag jag visserligen håller med om att Bumpos reaktion var konstig, men det var en första röst utan att ha några teorier att luska i, så nej jag tycker inte att det är skumt nog att rösta på. Då finner jag nog det mer skumt i dom två som valde att lägga röster på Bumpo, paddan och Caisa.

Snacket om att Mammas är genomond tar jag som ett skämtsamt allvar, iallafall är det det i det lilla jag skrivit. :p Då Mammas är en av dom absolut listigaste och lurigaste spelarna jag vet, så därför blir Habinas röst på Sasse lite skum tycker jag. För Mammas och Sasse är båda skickliga spelare och känner varandra väl och det där snacket om luriga Mammas har ju kommit på tal mer än en gång både efter lekar och i anmälningstråden.

Så därför OutofService röstar på Habina, för att jag tycker hennes reaktion var märklig. Ser inte alls det hon ser i att Sasse skulle försöka få Mammas att verka ond.
 
Jag kan tycka att Habina blir lite hårt åtgången. Det är inte ovanligt att det blir så. Jag kan nog tycka att man kan tycka olika och sen kan man vara ulvig, det är helt skilda saker för mig.

Mumorsan röstar på Sasse

Därför att jag tycker att hon drar på för stora växlar gällande Habina (triangeldrama hej) och sen så kan jag också tycka att min röst blir lite av en förklädd BOP.
 
Ikväll är det ändå det här jag reagerar mest på. Mumorsan skämtar om att mammas är ond, glömmerallt skriver att mammas är ond även när hon är god och sedan skriver Sasse ovanstående. Jag kan vara helt fel ute, jag har ingen aning om vilken roll mammas kan tänkas ha, men det känns ulvigt att få mammas att låta så ond/negativ som spelare. Det kan vara ett skämt, men jag utläser det inte som så, utan som en ulv som försöker få goda att misstänka en annan god.

Habina röstar på Sasse

Men ond och negativ är ju inte alls samma sak?

Mammas tillhör defenitivt mina favorit deltagare i lekarna även om jag tenderar att utgå från att hon är ond till motsatsen bevisas:o, de flesta deltagare gör jag tvärtom om med.

Eftersom jag inte alls håller med Habinas teori om sasse så kommer min röst att hamna där. Jag tolkar Sasses inlägg helt annorlunda och inte alls som att hon vill sprida misstankar mot mammas

glömmerallt röstar på Habina
 
Du är mer ond för att du drar upp det igen (tredje person på bollen) och skriver fler exempel på det. @Sasse Därför reagerar jag mest på dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 803
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 206
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp