Bukefalos 28 år!

Midsommartråden aka HELGTRÅD!

Vi har sol och 25 gr varmt idag, men kunde eventuellt åska till kvällen.

Midsommar är inte planerad än, men hoppas alla fall att killen inte tänkt åka iväg då så vi kan fira ihop. :love:
 
@grodan21
Köp ett badmintonset och hitta nån att spela med utomhus. Nät är överkurs. Det är ett billigt nöje som håller över hela sommaren!
 
Jag insåg hur lite högtidsmänniska jag (och sambon) är när jag fick ett "Va, ska ni vara borta på midsommarafton!?" av en i sambons familj. Vi hade bokat en resa utan att överhuvudtaget reflektera över att vi kommer hem på midsommardagen. :p
 
@grodan21 Ajdå, men lägga pussel gör man ju inne :D

@zassoo Gud vad mysigt :love: minns fortfarande det besök vi hade på en lantgårdsskola och de hade kalvar, handen stank visserligen efteråt men jag tyckte att det var mysigt att låta dem suga på ett par fingrar :o:angel:
 
Åh kalvar :love:
Gick naturbruksgymnasium och där fanns det ju kalvar.
Så söta och mysiga! :love:

Just nu slappar jag och barnen lite efter att vårat främmande idag åkt hem.
Den omtalade fläder/hallontårtan blev jättegod och tog slut på nolltid :)
Nu äter barnen lördagsgodis framför bompa och jag är osocial här :p
 
JAG HÅLLER PÅ ATT SMÄLTA BORT!! Men en rätt okej solbränna får jag i alla fall :D Har klippt gräset i bikini och känner mig som min mamma :cautious: (måste ju ha ordentliga skor när man klipper gräset --> bikini och gamla löparskor = ohett)

Tur att jag inte har nån ork att bry mig om nån skulle se mina blekfeta lår :rofl:
 
JAG HÅLLER PÅ ATT SMÄLTA BORT!! Men en rätt okej solbränna får jag i alla fall :D Har klippt gräset i bikini och känner mig som min mamma :cautious: (måste ju ha ordentliga skor när man klipper gräset --> bikini och gamla löparskor = ohett)

Tur att jag inte har nån ork att bry mig om nån skulle se mina blekfeta lår :rofl:
Såg en förra året som klippte i baddräkt och gummistövlar :D
Jättesnyggt hehe.

Blev åska här idag, några smällar en liten stund. Är fortfarande lika kvavt och klibbigt :yuck:
 
@Mirre Haha men varför?? :p Gummistövlar blir ju sjukt varmt! Jag kör på konceptet att slå två flugor i en smäll, dvs sola samtidigt som jag klipper gräset :D Även om fötterna blir lite väl vita...
 
@Asko Nä det behöver man ju inte! Ibland blir man lite trött på de som säger att DU MÅSTE JU VARA UTE NÄR DET ÄR SÅ FINT VÄDER JÖÖÖ

Nog för att jag varit ute nästan hela dagen idag ;) Men kan lätt vara inne trots fint väder om jag känner för det.
 
Jag behöver städhjälp. För på måndag får jag besök. Det ser ut som fan hemma hos mig. Nån som har nåt effektiviseringstips? Och nej, jag sitter inte hemma och surfar nu, jag är på jobbet :p
 
@Mirre Haha men varför?? :p Gummistövlar blir ju sjukt varmt! Jag kör på konceptet att slå två flugor i en smäll, dvs sola samtidigt som jag klipper gräset :D Även om fötterna blir lite väl vita...
Haha säg det, men så såg hon rätt lidande ut också :D
Smidigt och sola samtidigt ju :D

@Asko absolut :up:
ska prova göra den med päron istället för hallon också tänkte jag.

Sitter också gärna inne när det är för hett. Gjorde misstaget att ha jeans igår :wtf: inte så vidare lyckat nej.
 
@Mirre Haha men varför?? :p Gummistövlar blir ju sjukt varmt! Jag kör på konceptet att slå två flugor i en smäll, dvs sola samtidigt som jag klipper gräset :D Även om fötterna blir lite väl vita...

Bättre vita än gröna. ;) Jag gjorde missen att klippa gräs barfota en gång, hade Shrek-fötter i en vecka...
 
Bättre vita än gröna. ;) Jag gjorde missen att klippa gräs barfota en gång, hade Shrek-fötter i en vecka...

Don't tell me, jag klippte gräset en gång i sandaler - både fötterna och sandalerna blev förstörda av det :p men ett fotbad tog bort allt det gröna senare på samma kväll :)
 
Sådär ja, dagens hjärtsnörp genomfört. Kattskrället rymde genom fönstret och var borta i 45 minuter. Det uppskattas inte :down:
MEN hon är tillbaka igen och har fått fjäskmat. Så nu behöver jag bara köpa nya häftklamrar till häftpistolen och nita fast det där nätet tills det mest liknar en hel list av häftklamrar.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
506
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 293
· Visningar
50 031
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: hamilton1
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 636
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp