Min kille delar allt på sociala medier!

Bukefalos 30 år!

Jag hade kanske tyckt att han kan vänta? Lite det här med att få processa och planera själva innan det lämnas ut?
Kan han inte ha en "fördröjning" så att du ber honom att inte lägga upp saker direkt?
Jag hade haft samma känsla som du men funderat mer på varför du känner så, då är det lättare att förmedla och hitta en medelväg.
Ja när han la ut om resan åkte luften lite ur mig.
Jag blev så less på att vi inte kunde få se från emot något själva inte ens en liten stund.
Istället ska hela hans Facebook få ta del av det så fort det var bokat och klart.

Men jag förstår att många människor är såhär och han menar säkert inget illa men jag kände så mycket just då att kan vi inte få ha något för oss själva.

Bekräftelse, uppmärksamhet. Är det drivet i hans skrivande?
Ja jag antar att det måste vara det?
Jag har själv aldrig varit typen som skriver dagligen på sociala medier förutom buke i perioder men det tycker jag är en helt annan grej.

Han är social och har mycket vänner och bekanta vilket jag också har men när det gäller att dela med sig online är vi helt olika.

Jag pratar hellre med människor privat och irl.

Just att dela att man ska resa bort eller är bortrest är något jag undviker att dela, bla med hänsyn till risken för inbrott. Visst mitt konto på Instagram är privat men troligen är det inte så svårt att hacka sådana konton, och då är det ju lätt att ta reda på vad någon bor. Har personen över 1000 "vänner" på sociala medier skulle jag vara än försiktigare. Man kan ju dela lite foton när man är hemma från resan.

Gälla de din situation TS så skulle jag kräva att han inte delade några bilder på dig och inte heller skrev något om dig (att du är med etc) på sina sociala medier. Men ja, det låtet lite som ett beroende. Kan det vara så att det han planerar och gör blir i hans ögon "roligare/bättre/mer spännande när han får uppmärksamhet/bekräftelse på sociala medier?
Ja det är ju också en aspekt i det hela.
Vi har hus så inbrott är enkelt ordnat för den som vill.

Ja jag tror han får en kick av att dela med sig om allt och det känns som han är lite beroende av det?
Det är svårt att sätta sig in i eftersom jag själv inte har det behovet.
Eller så är han bara social jag vet faktiskt inte.
Jag vill inte bråka med honom om det heller eftersom var och en bestämmer ju själva men jag blev besviken när han la ut om vår resa så fort den var bokad.

Ja det är självklart okej det är bara att jag blir så trött på att vi inte kan ha något för oss själva utan alla ska veta vad han gör dygnet runt och då är jag involverad även om jag inte nämns med namn.
Det är nog mest käns
Ja när han la ut om resan åkte luften lite ur mig.
Jag blev så less på att vi inte kunde få se från emot något själva inte ens en liten stund.
Istället ska hela hans Facebook få ta del av det så fort det var bokat och klart.

Men jag förstår att många människor är såhär och han menar säkert inget illa men jag kände så mycket just då att kan vi inte få ha något för oss själva.
Känner du så, så gör du ju det. Men om någon jag känner skriver något om en resa, så glömmer jag det typ genast. Det är inget jag går och tänker på, än mindre pratar om. Jag kanske gillar eller kommenterar, kanske inte. Mer är det inte med det.

För mig är det svårt att se vad i det där att se fram mot något själva, som är viktigt. Vad är det för en bubbla, liksom? Och varför är den så ömtålig?

(Själv delar jag inte sådant, men det är mest för att jag inte tror att det intresserar andra, det hade bara känts som att jag var extremt självupptagen.)

Lägger han ut bilder eller text om/på dig trots att du sagt att du inte vill vara med i det? Det hade varit en rejäl konfliktpunkt för mig om någon inte accepterat mitt nej.

Annars får du nog faktiskt lära dig separera vad som är han och vad som är du. Det kommer alltid finnas sidor hos en partner som man varken gillar eller förstår, men så länge det inte faktiskt handlar om dig så borde det vara hans ensak hur han vill hantera social medier. Upplever han själv att han har svårt att lägga telefonen åt sidan och vara närvarande i nuet?

Att inte förhandsflagga för en resa har sina poänger av andra skäl, men att du ska ha åsikter om att han lägger ut bilder från sina föräldrars grav låter snarare som kontrollerande från din sida.

Personligen hade jag inte kunnat bry mig mindre vad min partner eller ungar lägger ut på SoMe. Och jag tror inte heller att varken jag, han eller du är jordens mittpunkt och att folk egentligen bryr sig... Dessutom brukar algotimerna inte avspegla antal vänner. De flesta ser troligen inte ens inläggen om han nu inte i övrigt är en kändis av något slag då.

Jag har själv noll intresse av att segla omkring för allas beskådan och skvaller.
Han har flera tusen ”vänner” och lägger ut varenda dag om vad han gör.
Nu har vi bokat en resa och det är redan ute på sociala medier att vi ska resa och jag upplever det nästan avtändande. Kan vi inte få ha något för oss själva?
Försök förhandla att han kan lägga ut om semestern när ni är tillbaka?

Är det snarare en känsla av att han kanske känns distraherad, som att han inte lever här och nu? I det som sker, utan att reflektera över hur det ser ut? Dvs att du känner att delar av er semester tas upp av att han ska hitta sceniska bilder snarare än bara vara i nuet med dig, vid ett bord vid havet typ. Utan att liksom tillrättalägga situationen för sina sociala medier?

Det skulle jag kunna se som störande även om jag inte var med i bilden. Som om resan inte var tillsammans. (jag kan störa mig redan på personer som aldrig upplever utan bara tar bilder på det de upplever, just iom att jag om jag själv fotar väldigt mycket får en annan blick, en utifrånblick på det jag upplever. -även om fotograferaren kanske inte känner att hen får en iakttagande blick. Det är ju ett känt fenomen att vissa fotografer i krigssituationer osv kan känna att kameran är en skiva mellan dem och det.)

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Min kille lägger ut allt på sociala medier!
  • Jag och min far
  • Sociala medier
  • Är det jag som är trög?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka