Min mamma slog mig...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni flesta vet ju om min historik.
I lördags hade vi våran stora sommarfest och jag skrev som vanligt till min mamma dagen efter att det varit kul och att jag mådde bra. Vilket jag också gjorde.

3 vänner kom sen förbi för bakishäng, vi drack lite vin.
Sen hade hon visst ringt mig först kl 18 och sen vid 21, det andra samtalet hade dock gått direkt till röstbrevlådan såg jag sen??

Hade telefonen på ljudlöst så hade inte hört något.

Vid 22 dyker hennes huvud upp i min altandörr, hon ber att få prata med mig, säger att om jag inte söker hjälp så säger hon upp bekantskapen och ger mig sen en smäll i ansiktet och går därifrån.

Vi har väl aldrig haft en jättebra relation övh. och jag känner mig arg och kränkt, jag förstår att hon är orolig.
Jag dricker inte ensam längre eller på veckorna.
Det går inte ut över mitt jobb (där jag är väldigt omtyckt och uppskattad) eller någon annan (Eller ja nu hon...)

Känner bara att det är mitt liv, som jag gör vad jag vill med. Att hon måste klippa navelsträngen...

Ville bara babbla av mig.
Är för övrigt i en bra plats i livet nu, glad, trivs på jobbet och har mycket vänner som faktiskt uppskattar mig...

Vi har inte pratat något än, men måste nog ses på fredag då jag ska hämta hem lille hund..
 

Använder bara bilen när jag ska hämta hunden eller handla dricker aldrig dagen innan då. Skulle aldrig riskera att bli av med kortet :nailbiting:

Jag tycker det låter som hela din familj är för beroende av varandra. Dina problem, föräldrar försöker styra dina problem, du kör pappas bil. Osv.

Inte sunt alls tyvärr för alla inblandade . Jag har ingen insatthet i din historik men utifrån denna tråd har du ev ett missbruk din familj är indragna att oroa sig för. Det är klassiskt och gör ingen en tjänst alls tyvärr !
 
Jag tycker det låter som hela din familj är för beroende av varandra. Dina problem, föräldrar försöker styra dina problem, du kör pappas bil. Osv.

Inte sunt alls tyvärr för alla inblandade .

Känner lite så också.
Bilen klarar jag mig utan, men inte hunden. Och tar jag honom från dom måste jag troligen omplacera..

Jag vill inte vara så beroende av dom heller.
 
Känner lite så också.
Bilen klarar jag mig utan, men inte hunden. Och tar jag honom från dom måste jag troligen omplacera..

Jag vill inte vara så beroende av dom heller.

Jag tror ni är medberoende allihopa utifrån läget du beskriver!
Hade jag varit dina föräldrar hade jag som nån redan reflekterat runt, tagit hjälp av något stöd gällande missbruk hos familjemedlem . För en förälder till ett älskat barn är det outsägligt svårt annars.

Sen i ditt och deras fall allmänt så tror jag ni skulle behöva separera er på ett sätt som på intet sätt behöver innebära att ni inte umgås/har kontakt , men att ni inte är såhär beroende av/insyltade med varandra.

Du är ju vuxen. Skaffa en bil som inte är pappas. Och hitta ett annat hem för hunden/dagmatte /passning eller vad det handlar om.
 
Känner lite så också.
Bilen klarar jag mig utan, men inte hunden. Och tar jag honom från dom måste jag troligen omplacera..

Jag vill inte vara så beroende av dom heller.

Hunden är väl gammal, där har ni en bra lösning. Och att du lånar bil ser jag inget egentligt problem med. Men just alkohol och riskbeteende är ju något som du ägnat dig åt, jag tror din mamma blev livrädd när hon inte fick tag på dig och reagerade dåligt.
Du måste bli vuxen i din relation till dem, men kanske också i andra saker? Så de ser att du tar hand om dig.

Sen är du en skitsmart tjej, du har inte funderat på att plugga och vidareutbilda dig? Nåt som kanske ger dig mer på sikt? Du är både smart och rolig, vad drömmer du om?
 
Hunden är väl gammal, där har ni en bra lösning. Och att du lånar bil ser jag inget egentligt problem med. Men just alkohol och riskbeteende är ju något som du ägnat dig åt, jag tror din mamma blev livrädd när hon inte fick tag på dig och reagerade dåligt.
Du måste bli vuxen i din relation till dem, men kanske också i andra saker? Så de ser att du tar hand om dig.

Sen är du en skitsmart tjej, du har inte funderat på att plugga och vidareutbilda dig? Nåt som kanske ger dig mer på sikt? Du är både smart och rolig, vad drömmer du om?

Han fyller 12 så känner inte att omplacering är optimalt, han har fått flytta så många gånger redan :(

Tror också hon blev det tyvärr. Hon litar nog inte ett skvatt på mig.

Jag trivs väldigt bra på mitt jobb som det är och känner inte för att börja plugga.
Har städ samt postområde på ca 2-3 timmar nu :)
 
Han fyller 12 så känner inte att omplacering är optimalt, han har fått flytta så många gånger redan :(

Tror också hon blev det tyvärr. Hon litar nog inte ett skvatt på mig.

Jag trivs väldigt bra på mitt jobb som det är och känner inte för att börja plugga.
Har städ samt postområde på ca 2-3 timmar nu :)

Jag tycker ni kan fortsätta hjälpas åt.
Sen borde du kanske vara ärlig med att det har varit tufft men att du dragit ner ordentligt på festandet (om det är sant). Men snacka, ordentligt.
 
Jag tycker ni kan fortsätta hjälpas åt.
Sen borde du kanske vara ärlig med att det har varit tufft men att du dragit ner ordentligt på festandet (om det är sant). Men snacka, ordentligt.

Det har dock varit mycket fest nu under sommaren. Många kul och större evenemang.
Innan det var det rätt lugnt och nu tänkte jag ha en vit månad.

Nej nu måste jag sova. Bara så rörigt i huvudet.
 
Ja vi får se... hon verkar inte vilja prata så.
Det finns nog inte det. Jag har ju mina vänner, och hon har pappa...
Hon kanske helt enkelt inte vill ta en diskussion via telefonen? Kanske kan pappa medla lite om han har lättare att behålla huvudet. Jag hoppas i alla fall att ni reder ut det och att ni kan prata såpass sansat att du lyckas lyfta fram de förändringar du gjort och hon ber om ursäkt. Våld är våld, tycker jag, oavsett om det kommer ur oro och frustration elle rinte.
 
Det har dock varit mycket fest nu under sommaren. Många kul och större evenemang.
Innan det var det rätt lugnt och nu tänkte jag ha en vit månad.

Nej nu måste jag sova. Bara så rörigt i huvudet.
Fast har man alkoholproblem så funkar det inte att festa och dricka. Det finns alltid förklaringar till varför man druckit mycket en period, alltid goda intentioner att vara nykter framöver. Jag hoppas verkligen att du tar din mammas paniska reaktion som en väckarklocka och söker hjälp! Vore det inte skönt att gå på möten och få prata och få stöd? Få hjälp med hur du kan hantera drickandet, få stöd i att reda ut det här?

@Hyacinth Att säga till mamman att man dragit ned på festandet blir vilseledande om man fortfarande har en beroendeproblematik. Vissa som är beroende dricker mer sällan så det behöver inte handla om frekvens, alls.
 
@pepp för mig så utifrån att dina föräldrar anser att du har problem med alkohol så efter att din mamma ringt kl 18 och sen 21, utan svar så antar jag att hon blev väldigt orolig och åkte förbi. När hon fann dig drickande med vänner dagen efter festen så blev hon utagerande.

Det är inte ok att nån får en örfil, men jag tycker utifrån läget att du som vuxen och dina föräldrar har större problematik i sak gemensamt . Jag tycker du som sagt behöver ta tag i det . Om du vill rå dig själv så gör det - då får du skippa att låna bilen av pappa på rutin och att dina föräldrar passar din hund . Krasst .

Sen när du rår dig själv så kan du välja relation till dina föräldrar /vilken kontakt du önskar ha med dem. Det är helt upp till dig. Du är vuxen och kan och bör välja själv.

Du bör även förstå att övriga vuxna - dina föräldrar - även de har rätt att välja hur de vill förhålla sig .
 
Senast ändrad:
Fast har man alkoholproblem så funkar det inte att festa och dricka. Det finns alltid förklaringar till varför man druckit mycket en period, alltid goda intentioner att vara nykter framöver. Jag hoppas verkligen att du tar din mammas paniska reaktion som en väckarklocka och söker hjälp! Vore det inte skönt att gå på möten och få prata och få stöd? Få hjälp med hur du kan hantera drickandet, få stöd i att reda ut det här?

@Hyacinth Att säga till mamman att man dragit ned på festandet blir vilseledande om man fortfarande har en beroendeproblematik. Vissa som är beroende dricker mer sällan så det behöver inte handla om frekvens, alls.

Absolut. Och inget man ska säga om det inte är sant.
Min personliga åsikt är att @pepp borde sluta dricka helt.
 
Det har dock varit mycket fest nu under sommaren. Många kul och större evenemang.
Innan det var det rätt lugnt och nu tänkte jag ha en vit månad.

Nej nu måste jag sova. Bara så rörigt i huvudet.

Det låter inte så bra, med tanke på vad du skrivit tidigare om ditt alkoholintag. Jag förstår att det känns hårt, Men folk bryr sig.
 
@pepp var sommarfesten någon familjefest? Känner din mamma att du var jättefull under festen och folk blev besvärade? Det plus att du inte svarade kan ha fått henne att tappa kontrollen helt.
 
@pepp var sommarfesten någon familjefest? Känner din mamma att du var jättefull under festen och folk blev besvärade? Det plus att du inte svarade kan ha fått henne att tappa kontrollen helt.

Nej, det var en årlig fest jag och bästis med vänner hade som blev jättelyckad.
 
Skrev till mamma och frågade om hunden.
De kommer förbi med husbilen och lämnar av honom hos mig, det kommer bli steeeelt.
 
Jag har inte varit så aktiv på Buke under sommaren så jag har säkert missat en del diskussioner. Men @pepp hur tänker du själv kring ditt drickande? Vad är din egen målsättning?

Jag har själv en nära vän som jag är orolig för just nu och ser på nära håll hur lätt det är att förneka sitt eget problem. Din mamma gick över gränsen, oavsett hur orolig eller arg en person blir så har man som ansvar att behärska sig. Men visst är det smärtsamt, den oron.
 
Det är bra att du inte kör full, men fokus bör rimligtvis ligga på att du aldrig skulle riskera att skada dig själv eller någon annan. Att bli av med kortet är ganska lindrigt i sammanhanget.

Ja det ser jag ju som en självklarhet att man inte vill också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 151
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 957
Senast: Motacilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver ventilera. Få lite frisk luft i en annars ganska het luft. Min partner har barn sedan innan. Vi hade en rätt bra relation...
2
Svar
39
· Visningar
4 515
Senast: Ciccio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 815
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp