Min mamma slog mig...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni flesta vet ju om min historik.
I lördags hade vi våran stora sommarfest och jag skrev som vanligt till min mamma dagen efter att det varit kul och att jag mådde bra. Vilket jag också gjorde.

3 vänner kom sen förbi för bakishäng, vi drack lite vin.
Sen hade hon visst ringt mig först kl 18 och sen vid 21, det andra samtalet hade dock gått direkt till röstbrevlådan såg jag sen??

Hade telefonen på ljudlöst så hade inte hört något.

Vid 22 dyker hennes huvud upp i min altandörr, hon ber att få prata med mig, säger att om jag inte söker hjälp så säger hon upp bekantskapen och ger mig sen en smäll i ansiktet och går därifrån.

Vi har väl aldrig haft en jättebra relation övh. och jag känner mig arg och kränkt, jag förstår att hon är orolig.
Jag dricker inte ensam längre eller på veckorna.
Det går inte ut över mitt jobb (där jag är väldigt omtyckt och uppskattad) eller någon annan (Eller ja nu hon...)

Känner bara att det är mitt liv, som jag gör vad jag vill med. Att hon måste klippa navelsträngen...

Ville bara babbla av mig.
Är för övrigt i en bra plats i livet nu, glad, trivs på jobbet och har mycket vänner som faktiskt uppskattar mig...

Vi har inte pratat något än, men måste nog ses på fredag då jag ska hämta hem lille hund..
 

Jag har inte varit så aktiv på Buke under sommaren så jag har säkert missat en del diskussioner. Men @pepp hur tänker du själv kring ditt drickande? Vad är din egen målsättning?

Jag har själv en nära vän som jag är orolig för just nu och ser på nära håll hur lätt det är att förneka sitt eget problem. Din mamma gick över gränsen, oavsett hur orolig eller arg en person blir så har man som ansvar att behärska sig. Men visst är det smärtsamt, den oron.

Jag tänker som så att jag bara ska dricka på fest, aldrig sitta och dricka ensam och inte dricka kopiösa mängder på fest.

Du får gärna pm:a om din vän om du vill berätta..
 
Men att "bara dricka på fest" hjälper ju inte om det är fest 4 dagar i veckan. Du skrev ju nyss i ett inlägg att det blivit mycket nu under sommaren? Men nu tycker du att det gått bra?

Jag tror tyvärr bara att du lurar dig själv med det tankesättet.

Det är aldrig fest 4 ggr i veckan, max 2.
Det kanske jag gör.
 
Det går inte ut över mitt jobb (där jag är väldigt omtyckt och uppskattad) eller någon annan (Eller ja nu hon...)

En liten anekdot. Jag växte upp med en alkoholiserad pappa, ändå kan jag inte minnas ett enda tillfälle som jag sett honom berusad som barn och han skötte sitt jobb alldeles utmärkt. Han är, och har alltid varit, en mycket uppskattad person. En fantastisk familjefar, inspirerande fotbollstränare och uppskattad chef. En dag körde han i diket med hög promillehalt och hans väl dolda hemlighet kom plötsligt ut i ljuset. Efter behandling var han nykter, till vår kännedom, i nästan 20 år. Tills han inte var det längre och fallet var så djupt att jag inte ens förmår mig att skriva om det. Nu har det gått 2 år och han går på beroendemottagning en gång i veckan och AA-möten tre gånger i veckan.

Det jag försöker säga är att en person sköter sitt jobb säger egentligen ingenting. Alkoholism betyder inte att du automatiskt blir en strulig person eller att det ens märks på dig att du har alkoholproblem. Till och med som nära anhörig kan jag säga att man har tusan ingen aning alltid, så hur skulle en arbetsgivare kunna veta. Alkoholism är en allvarlig sjukdom som drabbar även de bästa av oss, så var försiktig vännen :heart
 
Utveckla gärna, jag visste inte att det skulle vara svårare att få hjälp för drogmissbruk än för alkoholmissbruk.
Som missbrukare av droger straffas du ännu mer. Snarare regel än undantag att du blir av med vänner, familje, barn placeras om, blir av med jobb etc. eftersom det är olagligt att bruka är det större skam att komma ut som missbrukare av diverse olagliga droger.
 
Som missbrukare av droger straffas du ännu mer. Snarare regel än undantag att du blir av med vänner, familje, barn placeras om, blir av med jobb etc. eftersom det är olagligt att bruka är det större skam att komma ut som missbrukare av diverse olagliga droger.

Jag håller faktiskt inte med. Det känns som en personlig åsikt snarare än hur det faktiskt ser ut. Det varierar mycket och ser olika ut beroende på massor av saker. Både person och behandlingstyp och plats spelar in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 151
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 958
Senast: Motacilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver ventilera. Få lite frisk luft i en annars ganska het luft. Min partner har barn sedan innan. Vi hade en rätt bra relation...
2
Svar
39
· Visningar
4 515
Senast: Ciccio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 816
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp