Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Jag ville bara säga att det är helt ok att gråta framför sitt barn. Det är inte farligt. Tvärtom, så tror jag på att det är bra, att visa att det är ok att ha känslor och att visa dom.

Men jag har full förståelse för rädslan inför att det blir FÖR intensivt, och gör en inkapabel till att ta hand om barnet. Om du inte har tillgång till barnvakt/släkt/familj och din kommun har gott rykte, så hade jag nog övervägt att prata med soc om hjälp med avlastning.

Jag ville bara säga att det är helt ok att gråta framför sitt barn. Det är inte farligt. Tvärtom, så tror jag på att det är bra, att visa att det är ok att ha känslor och att visa dom.

Men jag har full förståelse för rädslan inför att det blir FÖR intensivt, och gör en inkapabel till att ta hand om barnet. Om du inte har tillgång till barnvakt/släkt/familj och din kommun har gott rykte, så hade jag nog övervägt att prata med soc om hjälp med avlastning.
Det är just det, det blir för intensivt. Visa känslor framför barnet är inga problem men panikgråt med ångest kanske inte är det bästa. Jag tänker mer på att jag måste upprätthålla en vardag och det är inte lätt i dagsläget.

Tanken är god, men sånt tar tid och förhoppningsvis har den värsta ångesten lagt sig då. @sthu har du ingen som kan komma och avlasta dig nu? Tar pappan ansvar för barnet? Kan du komma iväg?

@sthu
Du är verkligen inte patetisk! :heart

Du reagerar fullt normalt efter chocken, besvikelsen, rädslan föe framtiden som uppstått.

Hoppas att den värsta ångesten lägger sig så småningom, så att du kan börja bena ut vilka alternativ du har. Jag tänker att det inte är något du måste bestämma på stört hur du vill göra, och tänker du något nu så får man ändå ändra sig längre fram. Det är helt okej.

Tanken är god, men sånt tar tid och förhoppningsvis har den värsta ångesten lagt sig då. @sthu har du ingen som kan komma och avlasta dig nu? Tar pappan ansvar för barnet? Kan du komma iväg?
Han tar ansvar. Jag vill inte iväg, hemma är ändå hemma liksom. Jag går ut i växthuset när det blir för mycket.

Har inte sovit i natt. Jo, någon timme blev det men väldigt upphackat. Med tanke på att jag har bipolär sjukdom är jag lite orolig för mani/depression pga sömnbrist. Ytterligare en sak att vara orolig för :bag:

Han tar ansvar. Jag vill inte iväg, hemma är ändå hemma liksom. Jag går ut i växthuset när det blir för mycket.

Har inte sovit i natt. Jo, någon timme blev det men väldigt upphackat. Med tanke på att jag har bipolär sjukdom är jag lite orolig för mani/depression pga sömnbrist. Ytterligare en sak att vara orolig för :bag:
Ja det förstår jag❤️. Men tar din man ansvar finns det en trygg vuxen för barnet, det är det viktiga, som sagt kan man vara en riktigt jävla skitstövel och en bra person/pappa samtidigt. Skulle du kunna be honom åka iväg med barnet? Så du får vara ifred/borta från honom och kanske bara höra ingenting/sova om tröttheten kommer oavsett när på dagen? Kanske missat, men är du sjukskriven nu? Har du någon utomstående du kan prata med? Hoppas det går bra med parterapi idag ❤️

Ja det förstår jag❤️. Men tar din man ansvar finns det en trygg vuxen för barnet, det är det viktiga, som sagt kan man vara en riktigt jävla skitstövel och en bra person/pappa samtidigt. Skulle du kunna be honom åka iväg med barnet? Så du får vara ifred/borta från honom och kanske bara höra ingenting/sova om tröttheten kommer oavsett när på dagen? Kanske missat, men är du sjukskriven nu? Har du någon utomstående du kan prata med? Hoppas det går bra med parterapi idag ❤️
De har inte skickat länken till mötet, så förmodligen blir det inget terapimöte.

Jag vill inte vara själv. De får hellre vara hemma, bara jag slipper ansvara för allt. Han har verkligen steppat upp på den fronten måste jag säga.

Jag är sjukskriven. Egentligen semester, så chefen får ändra i stämplingen när hon är tillbaka från sin semester. Får se hur länge jag bli hemma. Om det behövs sjukskriver psyk längre tid.

Skönt att du är sjukskriven nu! Jag förstår verkligen att du mår jätte dåligt, jag hoppas så att du får sova ordentligt någon natt. Jag är inte bipolär men vet hur jag blir av sömnbrist längre tid och vet hur bipolära blir av det med så det är jätte bra att du tar det på allvar! Tveka inte och be om starkare medicin om det behövs.

Jag förstår att din kropp skriker, du är djupt chockad och kroppen skriker fara. Det är inte farligt men fruktansvärt obehaglig känsla som jag känner igen allt för väl. Ta sjukskrivning så länge som du behöver, jag är fortfarande sjukskriven på 100% efter mitt kaos, inte ens varit aktuellt att ändra på omfattningen. Sen har ju jag valt att söka uni och börjar program 31/8 men det är ju mitt val och inget som rekommenderas alls. Förstår att tanken på längre sjukskrivning kan kännas jobbig med men det kan ta tid att läka och börja kunna fungera bra.

Vad dumt att det inte kommit någon länk till terapimötet, om det inte kommit nu.

Jag har ringt psyk igen. Orkar inte med det här på egen hand. De ringer upp direkt efter lunch.

Jag tror det var lika bra att det inte blev nåt möte. Jag hade förmodligen inte varit mottaglig ändå som jag mår nu.
Får du ett eget möte då, sen? För även om ni givetvis (?) behöver, så småningom, prata om detta tillsammans med en terapeut, så tänker jag att det just nu handlar om dig; hur du mår, hur allt detta påverkar dig osv och fokusera på dig. Jag tror inte du behöver lyssna till hans "förklaringar" och ev "ursäkter" i det här läget, och hitta energi och kraft att invända etc.

Och du gör det så himla bra som söker hjälp, som letar vägar i kaoset! :heart

Gick upp på övervåningen för lite snabbt pyssel. Hörde maken prata telefon och även om jag visste att det var hans morsa skrek varenda fiber i min kropp att det var tjejen han varit otrogen med, eller någon annan. Fruktansvärd känsla.

Jag skulle känt precis likadant. Eller, jag gör inte anspråk på att veta exakt hur du känner, men jag hade känt massor. Jag tänker att det är helt naturligt i en sådan situation, vilket såklart inte gör det lättare. :heart

Instämmer i kören - du visar en imponerande handlingskraft som söker den hjälp du behöver i den här krisen. Det är verkligen bra gjort, så viktigt att du får det du behöver för att orka. Pepp och support :heart .

Fick alimemazin. Fattar inte varför jag fick recept på 400 tabletter, det ska väl ändå inte behövas. Men, nu har jag hämtat ut ett paket och ska ta ikväll.

Maken skulle egentligen jobbat inatt och imorgon, men ringde in vab. Lika bra. Sist jag fick Theralen var jag som en zombie dagen efter. Inte bra när jag har en tvååring att ta hand om.

Fick alimemazin. Fattar inte varför jag fick recept på 400 tabletter, det ska väl ändå inte behövas. Men, nu har jag hämtat ut ett paket och ska ta ikväll.

Maken skulle egentligen jobbat inatt och imorgon, men ringde in vab. Lika bra. Sist jag fick Theralen var jag som en zombie dagen efter. Inte bra när jag har en tvååring att ta hand om.
Även om Alimemazin kan göra en trött dagen efter så tycker jag de är himla bra för att bryta när man är extremt uppvarvad och inte kan sova etc. Kan liksom nollställa lite så man halkar in i bättre förmåga att kunna koppla ur och sova.
Hoppas det hjälper! ❤️

Även om Alimemazin kan göra en trött dagen efter så tycker jag de är himla bra för att bryta när man är extremt uppvarvad och inte kan sova etc. Kan liksom nollställa lite så man halkar in i bättre förmåga att kunna koppla ur och sova.
Hoppas det hjälper! ❤️
Ja, och jag vet ju att det känns bättre när jag sovit. Det brukar bli lättare att hantera allt. Men just "baksmällan" är inte lämplig att vara själv med ett litet barn.

Makens jobb ringde. "Kan du jobba ändå inatt, vi har ingen annan". Som tur väl var sa han nej. Jag hoppas att det var av omtanke till oss, och inte att han skulle jobba med kollegan han låg med (det vet jag inte om det är så)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka