Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jaha då får jag väl presentera min nya prins som jag förhoppningsvis får hem om några veckor. Längtar som bara den.
Jag har letat runt i halva Europa för att hitta en katt som kan passa min Tös och till sist hittade jag honom i Sverige.
Med sina syskon
Han ska förhoppningsvis passa min gamla dam till nästa vinter
Gissa om jag längtar.
Har planerat en kull i ett år nu men den första hanen dog utan att de vet varför, den andra hanen visade sig ha en etta på HD röntgen, den tredje fick jag reda på var inte scannad för HCM och den fjärde vägde fyra kilo mindre än vad ägaren sa.
Öronen är en sak som avgör så jäkla mkt i kattens look så ja, jag är också ganska så fokuserad på dom
Däremot är jag inte så fokuserad på storleken, vilket många andra är inom min ras. Ett par väl placerade öron i normal strl. är mer värt för mig än ett par paraboler som inte är bra placerade.
Tycker det går en trend hos skogisen som jag inte gillar helt. Ja, dom ska ha stora öron med bred bas. Men blir dom för stora så fallerar ju hela trekanten. Ska dom ha paraboler och en korrekt trekant så får dom ju va långnästa som attan.
Men det var rätt tänkt av dig att satsa på ett par öron som sitter uppe på skallen i den åldern på en hankatt. Dom har ju en förmåga att trilla ner ordentligt vid sådär 2-3 år, när massan kommer.
och blir dom för stora, blir dom oftast för smala i basen också. Jag tycker samma sak som dig, ett par korrekt placerade öron med breed bas, mycket finare på skogkatten
Haha
Jag kanske skulle vänta med renovering till prinsen blivit vuxen.
Hoppas han är precis så busig som han ser ut att vara för jag gillar katter med go. Tösebn är väldigt leksen och förstår inte alls varför gamla Basil inte vill leka, men är man 19 kattår så är man rätt trött även om han får sina ryck ibland.
Jag håller med om öronen för det är ju halva första intrycket på katten. I Polen och Holland verkar man gå på rena sateliter där halva katten består av jätteöron. Är så glad att jag hittade min prins på hemmaplan och längtar så tills jag får hämta hem honom.
Har tom anmält honom till Sydkattens utställning i Malmö i april.
Jag gillar också katter med go
Men ibland... ibland då vill man bara strypa det lilla fanskapet.
Hon har som sport att attackera blommor och dyl. hon vet att hon inte får ha sönder. Man kan gapa sig blå, ju mer man gapar ju mer fanatisk blir hon i det hon gör. Enda sättet att få henne att sluta är att gå fram till henne, då far hon iväg som en streck men är tillbaka så fort man gått därifrån. Hon gör ju alltid sådär när man ligger utslagen i soffan med.
Disktrasan ska dessutom alltid gömmas i sängen.............
Alla dom röda katter jag haft har varit ett slag för sig. Den lugnaste av dom är min vuxna hona jag har nu. Hon är lugn för det mesta, däremot så är hon en riktig skitstövel mot hunden :P
Sedan så har dom ju dagligen sina totala fnattryck. Dom far runt som två tornados här hemma :P