Bukefalos 28 år!

Mineraler med utgått bäst före datum.

C

cerrox

Undar hur mycket av vitaminer & mineral som 'försvinner' efter bäst före datumet? Det gick nämligen ut sista september, men är det helt onödigt att ge det nu eller finns det fortfarande något vitamin & mineral kvar tros? Kan jag fortsätta ge det någon månad till eller kan jag lika väl slänga det?
 
Sv: Mineraler med utgått bäst före datum.

Var inne och bytte en säck mineraler idag som datumet går ut på om ett par veckor. Köpte i helgen utan att kolla datum (klantigt). I allafall så sa dom i butiken att mineralerna försämras inte, men man kan inte garantera vitamininnehållet efter utgånget datum.
/ Pereyd
 
Sv: Mineraler med utgått bäst före datum.

Ok, så då borde iallafall mineralerna hålla sej som dom ska, men vitaminerna kanske försämras? Isåfall gör det ju inte så mycket, det är mest mineralerna jag 'behöver' har kvar. ;)
 
Sv: Mineraler med utgått bäst före datum.

Minelvärdena försämras aldrig i en säck mineraler men däremot så går värdet i vitaminerna ner med tiden så leverantören kan bara garanteras dessa värden fram till bäst före datum.
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 112
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 176
Senast: Lobelia
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 787
Senast: Kaching
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp