Minimi för att bygga stall?

B

Borka2008

Hur stora marker för hagar och stallar har ni?
Jag har hittat ett markområde som ligger på gångavstånd från mig, sugen på att köpa loss.
Jag har tänkt att bygga ett litet stall, 4 boxar. Har tänkt att ha 3 hästar, samt en extra box "bara för att och ifall att".....
Men jag är osöker på om marken räcker till för mina behov.

Vad skulle ni säga är minimi för dessa behov:
Litet stall, 4 boxar
hagar för 3-4 hästar
en liten ridbana.
(Sommarbete blir ej på detta område.)
 
Sv: Minimi för att bygga stall?

Det låter som min förra gård. Det var tre och halvt hektar och sen lånade jag en hage på drygt två hektar.Det funkade, men jag mockade i hagarna och hade dem på sommar bete på ett annat ställe. Stallet var toppen på 100 kvadrat. Det räckte till boxar och rejäl sadelkammare och foderkammare.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 001
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 070
Senast: Cambrie
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 284
Senast: Freazer
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 241
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp