Minskat på sömnmedicin - blivit tröttare (?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så trött på dagarna nu.
Misstänker att det beror på att jag minskat på en medicin som jag tar för sömnen. Har inte tagit den på några dagar vilket gör att jag somnar senare, vaknar senare och blir väldigt trött på dan. Märkligt eftersom den medicinen brukar göra att man blir trött dygnet runt (neuroleptika) så jag borde ju bli mindre trött nu när jag minskat på den.
 

Sover du kanske för länge?
Om jag får sova tills jag vaknar blir det alldeles för många timmar och jag är trött och seg hela dagen.
Brukar ställa larm eller be min sambo väcka mig när jag är ledig.
Är alltid trött när jag vaknar så det kommer jag inte ifrån ändå 😅
 
Jobbigt! Även att ta bort en medicin blir ju en kemisk förändring som kroppen måste hantera och vänja sig vid. Som medicinkänslig är jag van vid att reagera annorlunda än ”en ska” både på insättningar och utsättningar. Hoppas det är övergående! Tycker hur som helst inte det låter konstigt.
 
Sover du kanske för länge?
Om jag får sova tills jag vaknar blir det alldeles för många timmar och jag är trött och seg hela dagen.
Brukar ställa larm eller be min sambo väcka mig när jag är ledig.
Är alltid trött när jag vaknar så det kommer jag inte ifrån ändå 😅
Inte i timmar men de förskjuts ju eftersom jag somnar senare. Sover 6-8 timmar. Vaknar även på nätterna av ljud utifrån så måste sova med fönstret stängt, det behövdes inte när jag tog den där neuroleptikan. Tar halv dos en del kvällar.
 
Inte i timmar men de förskjuts ju eftersom jag somnar senare. Sover 6-8 timmar. Vaknar även på nätterna av ljud utifrån så måste sova med fönstret stängt, det behövdes inte när jag tog den där neuroleptikan. Tar halv dos en del kvällar.

Det kan ju vara kvaliten på sömnen som blir sämre.
Öronproppar kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 020
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 523
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 812
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp