Mjölklinser till marsvin?!

Dravena

Trådstartare
Gick förbi djuravdelningen på ica häromdagen och såg att de hade nånting som hette mjölklinser som man skulle ge smågnagare som godis.

Men är inte gnagare veganer? :confused: Har läst att marsvin är det iaf, hur är det med tex kaniner och hamstrar?
 
hmm jadu om de är veganer det vet jag inte.. vet bara att min kanin som jag hade för ett antal år sen ÄLSKADE såna där mjölklinser.. :)
 
Hamstrar är iaf inte veganer, de kan äta kött till och med.
 
Jo, marsvin är veganer.
Inte ens tänkt på de där mjölklinserna förut jag, enda jag köpte var chokladlinser till hamstrarna för en del år sen...
 
Tja!

Jo, fast då de diar så får de ju i sig mjölk. :idea:
O jag skulle nog låta plutten få avgöra det om de säljs för dessa djur.
:d Min kanin e helt galen i dessa drops som finns i mjölk, yoghurt, skogsbär, choklad..... :rofl:

Ha det ! /C
 
Inte i den aspekten som det diskuterades i dvs att den e animalisk! :p
 
Jo, marsvin är veganer.
Inte ens tänkt på de där mjölklinserna förut jag, enda jag köpte var chokladlinser till hamstrarna för en del år sen...
-------------------------------------------------
Det är stor skillnad på modersmjölk och vanlig komjölk :smirk:

Nu har jag inte läst innehållsbeteckningen på choklad-dropsen men annars så brukar ju choklad innehålla fett :angel: o de e ju oxå animaliskt.... *hehehe*....
Battle on!! :cool:
 
Alla marsvin jag har haft hittils har tyck att de där pluttarna är skitäckliga, oavsett vilken smak de har :(
 
När jag hade marsvin fick de såna.
Båda älskade det..! :d
 
Jag med :angel: Yoghurt var godast. Köpte såna en gång, sen lät jag bli för Pluto fick inte en enda till slut :angel:

Den visan känner jag igen :angel:
Jag och en kompis köpte choklad dropps till min(a)hamstrar/möss... Har annanas dropps någonstans men de smakar pekkel :crazy:
 
Jopp, dom är som sagt var veganer :D
Föredrar att ge dom sådant i grönsk- och fruktväg som dom tycker bäst om.
Mitt marsvin (hon blev xtra efter 2 månader då tre pojkar föddes) jag hade för flera år sedan älskade vinddruvor :d
Mina jag har nu står på bakbenen om jag har huvudsallad (tom Stina gör det och får man Stina att röra sig så har man lyckats bra för hennes motto är en bra grís är en stilla gris :D) och gurka kan ingen av dom mottstå :d
Päron är ok och broccoli är godare äbn vitkål.
Grönkål går väl också att äta med tillhör inte favoritern här hemma.
Paprika är gott, gräs är otroligt mumsigt men lite svårt att fixa nu :crazy:
Färdiga blandningar, stänger odyl får dom inte ens nosa på :devil: men något säger mig att dom tycker att huvudsallad och gurka ändå kommer på första plats :cool:
Det får dom förövrigt som fredagsgodis varje vecka :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 217
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 370
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 159
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
10 887
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp