Mörk Golden retriever?

Sv: Mörk Golden retriever?

Lokas största nöje här i livet: lerdiken. :p Eller så har hon bara kommit på att om man skitar ner sig rejält får man bada i sjön på väg hem. :idea:

Jag börjar nästan tro att min har räknat ut nåt sånt med! Finns det något sätt att smutsa ner sig så gör hon garanterat det.:grin:
 
Sv: Mörk Golden retriever?

DP-och jaktgolden växer inte på träd i Skåne precis, du får nog åka en bit uppåt landet för att hitta dem. Är man inte speciellt intresserad av apporteringsbiten är det väl inte en "ren" jaktgolden man bör välja. Är det färgen du är ute efter är det snarare helt galet. Visst kan man få en lugn individ även av dem, men det VET man ju inte innan.... Är man däremot ett träningsfreak kan de passa även dem som inte är jakt/apporteringsintresserade. Men som sagt, välj inte efter färg utan efter uppfödarens inriktning - så att typen av hund stämmer!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 385
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 531
Senast: Roheryn
·
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 270
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp