Bukefalos 28 år!

Mörkrädd häst

Ja, jag kan märka det också på ponnyn barnen rider, att han skyggar för saker när det är mörkt, det gör han aldrig på dagen. Jag tror att han är mörkrädd.
Fluff
 
Hästar ser mycket bättre än oss i mörker men ändå inte riktigt bra, så de är väldigt försiktiga när de rör sig i mörker.

Jag upplever det som att min häst nästan "smyger" fram, så ljudlöst som möjligt och är mycket mer uppmärksam på minsta lilla ljud, och är också mer försiktig vart den sätter hovarna.
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 237
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 935
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 426
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp