Mörkrädd hund...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Min hund har nu visat sig mörkrädd i och med detta strömavbrott som varit i landet (34 timmar hos oss var det strömlöst)

Hur gör man för att inte hon ska vara mörkrädd?
 
Försök att inte reagera på hennes rädsla utan behandla henne som vanligt. När hon märker att ni inte är rädda och att det inte kommer några "monster" :eek: så går rädslan nog över av sig själv.

Lycka till!
 
haha ojoj, jag trodde det bara var min hund som reagerade på detta mystiska fruktansvärt läskiga mörker. :D
detta har hon slutat med nu, vi struntade helt enkelt i henne, o började gå på lite mörkare platser o så så hon vande sig. det funkade :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Något som bekymrar mig är att jag är mörkrädd på kvällen när jag måste rasta mina hundar. Jag har mindre hundar och dom är tyvärr inte...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 525
Senast: Pilot
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 307
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 689
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
13 424
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp