• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare SarahOlofsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 310
Sv: Mögel...

Jag har nog tur med min bonde!! Han levererar ca en gång i månaden och vi hjälps alltid åt att lasta av hösilaget + att vi brukar öppna upp en på plats för att kolla att allt är ok.

Han är kanon och har alltid sten koll på sitt foder,förra året hade jag inte något som gick tillbaks till honom men i år har det varit tre 50 kilos balar än så länge(fast det var i första leveransen).

Men som sagt var han talade redan om för mig vid den leveransen att det eventuelt kunde vara några det var fel på.

Skulle inte byta bort min leverantör för allt guld i världen han är bara bäst:D!

Fast nu när det ju så att vi kom överens redan från början om hur det skulle gå till om det var fel på några balar..

Har man en bestämt från början hur landat ligger och vad som är vadm så är det ju inga problem. Nu verkar du ju ha små balar iom. att du skriver 50 kilo, är ju lite svårare om det är en stor bal. Det kan ju vara så att kunden vill lämna tillbaks en bal som fått en liten fläck mögel och resten av balen är ok, då kan det ju bli lite bökigt. Sedan finns ju scenariot åt andra hållet åxå.

Kicki :laugh:

Jag har aldrig hört talas om att det skulle kunna vara socker så den myten har inte nått hit.

Inte jag heller men däremot att det ser ut som kristaller. Misstänker starkt att "socker" kommer från utseendet..

Jäst däremot pratar man om och en del b-vitamin. Det senaste kanske inte så konstigt då en del ger jäst som vitamin.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 899
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 523
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 076
Senast: QueenLilith
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 885
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25