Monstret och Miraklet

Har du lyssnat på dokumentären?
Där beskrivs mannens beteende innan GBP-operationen (där den eskalerande medicineringen påbörjades). Det var inget som började pga medicineringen.
Inte den senaste där fokus är på mammans berättelse.

Att försöka döda sitt eget barn på det sätt han gjorde är något ytterligt extremt men du menar liksom @Wysiwyg att mordförsöket inte hade något alls med hans morfinberoende att göra?
 
Inte den senaste där fokus är på mammans berättelse.

Att försöka döda sitt eget barn på det sätt han gjorde är något ytterligt extremt men du menar liksom @Wysiwyg att mordförsöket inte hade något alls med hans morfinberoende att göra?
Jag menar att mammans berättelse visar att han betett sig som en skithög redan innan han började medicineras. Vad som utlöst mordförsöket är jag inte kunnig nog att avgöra. Men jag skulle tro att man gör det lite för lätt för sig om man tror att det är tabletterna som är orsaken.
 
Sjalv fick jag en "stress utlost" "Transient Global Amnesia" vilket gjorde att jag helt glomde 3 ar av mitt liv.
Jag hade levt under stark stress under en langre tid, men upplevde att det antligen skulle bli battre. En los hund (pit bull) kom farande och dar stod ena sonen och jag med tva rottweilers och en doberman. En av mina storsta radslor var att vara ute med hundarna och hamna i ett hundslagsmal. Den har pit bullen vek av mot en hund i en tradgard innan den kom fram och sonen och jag fortsatte promenaden och pratade om det som hant.
Nar vi kom hem igen sa insag han att jag inte riktigt visste sadant som jag faktiskt skulle veta. Var Maken var, tillexempel. Han korde mig till sjukhuset och jag gick igenom ALLT. (MRI, Cat scan, EKG, EEG, ALLT). Efter en lang dag sag jag sonen's ben under skynket som var fordraget och det kandes sa tryggt sa jag sa nagot till hon som holl pa med mig.
Hon fragade vem som var var president och nagot annat som jag inte minns men svarade lite irriterat pa. Jag visste inte riktigt varfor jag var dar. Sonen fragade mig ocksa ett par urlojliga fragor (enligt mig) var Maken var och nagot annat som jag svarade annu mer irriterat pa ... innan han lyfte telefonen och forklarade for resten av familjen "She's back"!

Numera minns jag ingenting mellan att pitbullen kom och att jag fick fragan om vem som var var president. En hel dag med manga upplevelser ar helt raderade ur mitt minne fortfarande, trots att de inte pa nagot satt var traumatiskt och att jag inte pa nagot satt var paverkad av nagon form av droger.

Att nagon under stark psykisk stress i en oerhort traumatisk situation inte minns finner jag inte alls osannorlikt. Hjarnan ar ett markligt organ.


jag kanske ocksa skulle lagga till att orsaken att jag inte mins nagot fran sjukhuset ar att man inte kan forma nya minnen under en "episod" av Global Transient Amnesia.
Det ar inte ovanligt att man efter stress, ett trauma, for mycket alkohol, "black out" eller liknande har en period nar man inte kan forma nya minnen aven om man i sig inte ar diagnosticerad med amnesia innan det hander.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 385
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 040
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 995
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp