Bukefalos 28 år!

Mycket viktig omröstning

Varm eller kall tallrik?

  • Varm

    Röster: 10 3,8%
  • Kall

    Röster: 238 91,5%
  • Äter ur grytan och sparar disk i dessa dyrtider

    Röster: 22 8,5%
  • Något helt annat intressant svar

    Röster: 14 5,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    260
Normaltemperatur på tallriken, men det händer också ofta att jag äter till exempel gryta eller soppa ur temuggar istället, eller om någon ingrediens kommit ur en plastförpackning återanvänder jag den som tallrik så kan jag kasta den sedan och slipper diska. :up::D
Har aldrig värmt en tallrik i förväg.
 
Generellt tar jag bara tallrikar direkt ur skåpet när jag dukar. Ibland från diskmaskin så de är varma, men det är ju inte för värmens skull jag tar dom direkt därifrån.
 
Rumstempererad. Och om jag värmt en matlåda äter jag ur den. Den är då ofta kylskåpskall (värmer på spisen), och det är kanske sådär, men ofta vinner det alternativet för att spara lite disk.
 
Ugn? Värmer ibland men antingen för att det är en speciell rätt eller för att tallrikarna förvarats i minusgrader. Lite spillvärme åt tallrikarna kan vara trevligt.

Mhm, så man sätter i dom i restvärmen efter att rätten man lagat är klar?

Jag måste dock fråga, är det här en överklasstradition? Att det är en grej liksom, äta på uppvärmda tallrikar?
 
Vi äter på kalla tallrikar hemma, skulle aldrig orka hålla på att värma upp de hemma. På resturang har jag ätit på varma tallrikar, ibland så varma så att den som serverar varnat för att tallriken är varm (och ja, jag har bränt mig ^^).

Har också fått mat serverad på varma tallrikar hos svärföräldrarna, där har svärmor något som ser ut som ett stort tygstycke som läggs mellan tallrikarna och som sen kopplas in i ett eluttag. Antar det är någon form för värmeslingor inne i tyget. Men ja inget jag har behov för, varken vid bjudningar hemma eller hos någon annan och definitivt inte till vardags ☺️

Jag brukar iof lägga upp mat före resten av familjen som får stå på svale, tycker inte om för varm mat...inte dryck heller, iskaffe har varit populärt länge här 😁
 
Genuint nyfiken på hur ni som äter från varma tallrikar värmer tallrikarna 😊
Har aldrig värmt en tallrik. Har aldrig ätit hemma hos någon som värmt en tallrik. Har fått varm tallrik på resturang nån gång.

Fattar inte ens hur det går till, har man en speciell maskin till det eller?

Pappa, som är lite av en matentusiast, har vetekuddar som värms i micro eller ugn och sedan läggs på tallrikarna. De ser ut ungefär som en grytlapp och så plockar man av den precis innan man lägger upp maten.

Här hemma värms bara tallrikarna om det läggs upp rester på dem som stoppas in i micron, men jag kan absolut se tjusningen i att äta från en varm tallrik!
 
Valde alternativ 2, 3 och 4.
Om jag kokar pasta äter jag ur kastrullen.
Använder sällan tallrik men när jag gör det är den oftast kall. Iofs varm om jag värmt maten på den.
Får nog välja alla alternativen. :D
De flesta varma måltider här består av färdigrätter som jag äter direkt ur förpackningen.
 

Liknande trådar

Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
849
Senast: Cattis_E
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
27 275
Senast: Gunnar
·
Hemmet I över ett halvår har vi funderat utan att bestämma oss. Vet att det finns några porslinsintresserade här så hoppas på input ☺ Vi (jag...
Svar
12
· Visningar
1 212
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp