Mycket viktig undersökning 2 😇

Vilket kvartal på året tycker ni sämst om?

  • 1. Jan-Mars

    Röster: 73 52,9%
  • 2. April-Juni

    Röster: 0 0,0%
  • 3. Juli-September

    Röster: 15 10,9%
  • 4. Oktober - December

    Röster: 50 36,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    138

Cattis_E

Trådstartare
En kompis påstod att typ Nov-dec nog inte är "någons årstid". Jag väljer att inkludera oktober också så det blir ett kvartal.
Så då tänkte jag, en undersökning för att se hur fördelningen på bukefalisternas sämsta kvartal är vore kul.
 
Senast ändrad:
Jag gillar hösten, Halloween, Lucia, nyår och framför allt JUL så Q1 kvalar definitivt in som årets sämsta kvartal. Det har varit mörkt och kallt i en evighet, det ska vara mörkt och kallt i en evighet till och dessutom händer absolut INGENTING roligt. Så tror man våren ska komma i april men det gör den inte 👎
 
Jag gillar inte första kvartalet. Det är mörkt och kallt. Man bara går och väntar och väntar på våren men det händer ingenting. Luften gör ont i ansiktet och när man äntligen tror att solen börjar värma blir det bakslag.
 
Jag mår väldigt dåligt på sommaren och fullkomligt älskar våren och hösten. Vintern gillar jag om den är kall med snö men inte om den är mild, lerig och hal.
 
November är uthärdlig för att det fortfarande (oftast) är plusgrader ute. December är uthärdlig för att det är jul och jag pepprar på med adventskalendrar, julbak, pynta etc. Januari och februari är bara ett enda långt maraton av vidrigt väder. 2023 ska jag prova att vara utomlands en sväng för att se om det hjälper (minns iaf att det hjälpte 2020 när jag var iväg) samt så har jag sparat några adventskalendrar så jag får öppna till mitten på mars. Så för mig blev det solklart Q1 jag avskyr.
 
Oktober kan fortfarande vara helt ok ändå. Men december, januari, februari och mars.... Då går jag BARA och väntar på den riktiga våren.
 
Intressant att första kvartalet är så ogillat. Jag känner att är det någon gång det är snö och lite ljusare så är det Jan-feb. Det blir ju även sakta längre dagar.
Håller med om att oktober kan vara okej ibland. Men jag mår så dåligt när det blir allt mörkare och gråare att det väger över med råge. Så kvartal 3 är det jag tycker sämst om.
 

Skriver under på det!

Oktober kan ha härliga höstdagar, när marken är mjuk att galoppera på och fylld av svamp om man går till fots. December finns det fest och ledighet att distrahera sig med. I mars börjar förberedelserna för odlingssäsongen här, och det börjar närma sig såpass väglag och ljus att man kan rida ut ordentligt igen.

November har ofta absolut minst soldagar i den här stan, och det mest "städa undan och stå ut" som gäller. Januari kan vara fantastiskt med snö och sol, men oftast är det bara jämngrått, kallt och lerigt samtidigt, och väldigt långt till nästa grej att se fram emot. Februari börjar man ana ljus, men fortfarande underkylt regn och ytterst få chanser att vara ute i dagsljus.

Bubblare på listan är juni. Ofta skitväder här, mycket att göra på jobbet inför semestern, och sommaren har inte kommit till varken havsbadstemperatur eller fjällleder än. Dock brukar det växa väldigt bra, och jag är lite osäker på om det är en välsignelse eller en förbannelse... :sneaky:
 
En kompis påstod att typ Nov-dec nog inte är "någons årstid". Jag väljer att inkludera oktober också så det blir ett kvartal.
Så då tänkte jag, en undersökning för att se hur fördelningen på bukefalisternas sämsta kvartal är vore kul.
Behöver visst tydliggöra. Jag valde med flit att dela upp året i kvartal för att tvinga er som vill rösta att välja ett. Så man får fundera på under vilket det väger över till allra sämst 😇.
En liten funderarutmaning om man ogillar månader i flera kvartal 😅.
 
Det beror på vart jag befinner mig. Här kommer ju våren på riktigt i Feb, så jag kan inte välja kvartal. Hemma i Svea (norrland) vore det nog Q1, men jag gillar "förvåren" i Mars och April där.
 
Nämen trams!
Högsommarn suger ju, medan april och september är årets två bästa månader. Går ju inte att rösta pga tar ut varandra helt när både Q2 och Q3 är både bäst och sämst samtidigt.

Tror mer på årstidsintervall - sommarn är öken, medan vinter, vår och höst är snajsigt, med en peak under månaderna det går att bära T-shirt + tjocktröja både ute och inne i låtsasnorrland.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Smoothi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 053
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp