Mycket viktig undersökning 2 😇

Vilket kvartal på året tycker ni sämst om?

  • 1. Jan-Mars

    Röster: 73 52,9%
  • 2. April-Juni

    Röster: 0 0,0%
  • 3. Juli-September

    Röster: 15 10,9%
  • 4. Oktober - December

    Röster: 50 36,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    138
Jag kan inte svara då jag tycker illa om juni-augusti eftersom jag inte tål värme, sol och starkt ljus. November känns rätt meningslös, likaså januari-februari.

Mars-maj, september-oktober och december är helt klart de bästa månaderna för mig! :)

Röstade juli-september men det känns fel eftersom jag älskar september. Att äntligen kunna andas och vara utomhus igen!!!
 
Jag kan inte rösta då jag älskar december men november är den månad jag gillar minst pga mörkt och blött. Denna november var dock rätt ok vädermässigt (torr och en del klart väder).

Så nej, jag kan inte rösta :p ;)
 
Jag röstade på oktober, november och december. Egentligen gillar jag hösten, och vintern, men jag ogillar allt regn, regn och åter regn. Det blir så råkallt och fuktig rakt genom märgen. Så när väl kylan kommer är jag nöjd.
 
Sommaren är fruktansvärd för det mesta. Var uthärdligt i barndomen när det sällan blev över 25c, nu är allt bara helvete och jag orkar inget alls. Lägg till det alla insekter, mygg, flugor som aldrig kan lämna en ifred, alla motorcyklar som brummar förbi, hur jävla hurtiga och glada alla andra är, solkräm som ska på varenda dag... Blir deprimerad bara jag tänker på det. Enda bra med sommaren är tidiga dimmiga morgnar med lien.
 
Kan inte rösta eftersom september och oktober är mina favoriter.
Vintermånaderna är uthärdliga om det inte kommer någon snö. Gillar våren också men sommaren går bort om det är för varmt.
 
Jag gillar hösten, Halloween, Lucia, nyår och framför allt JUL så Q1 kvalar definitivt in som årets sämsta kvartal. Det har varit mörkt och kallt i en evighet, det ska vara mörkt och kallt i en evighet till och dessutom händer absolut INGENTING roligt. Så tror man våren ska komma i april men det gör den inte 👎
Haha, tänkte skriva exakt samma! Jag älskar hösten och vintern fram till och med nyår, sen hatar jag livet i tre månader och blir lika förvånad varje gång det blir riktigt vår att det visade sig att min personlighet inte är konstant deppig och introvert 😅. Men just det där att man inbillar sig att det ska bli vår i typ mars och sen inser att det inte blir det förrän maj, det är det värsta på hela året
 
Jag brukar må värre än värst mars/april, men det brukar inte vara så farligt i februari (och januari är en av bästa månaderna) och maj brukar vara ok. Så känner inte att jag har något bra alternativ? haha
 
Mars är värsta hatmånaden för det är fortfarande inte vår, men inte heller nån snö :arghh: Januari och februari är inte heller några favoriter för det är fortfarande så mörkt, men det vägs upp lite av att det kan finnas snö då.

Oktober gillar jag för den har fina färger och är så kravlös. Inga högtider man behöver fira, inga direkta måsten. November är inte festlig men vägs upp av att det snart är december och julstämning.
 
Det jag älskade mest med min favorittid fungerar inte längre för mig. Känner mig som att jag inte har någon favoritårstid längre.
 
Jag gillar hösten, Halloween, Lucia, nyår och framför allt JUL så Q1 kvalar definitivt in som årets sämsta kvartal. Det har varit mörkt och kallt i en evighet, det ska vara mörkt och kallt i en evighet till och dessutom händer absolut INGENTING roligt. Så tror man våren ska komma i april men det gör den inte 👎

Q1 utan tvekan. Motivering har redan @Voeux sammanfattat så bra.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Smoothi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 053
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp