Mycket viktig undersökning 2 😇

Vilket kvartal på året tycker ni sämst om?

  • 1. Jan-Mars

    Röster: 73 52,9%
  • 2. April-Juni

    Röster: 0 0,0%
  • 3. Juli-September

    Röster: 15 10,9%
  • 4. Oktober - December

    Röster: 50 36,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    138
Jag ville inte rösta på någon för jag tycker alla månader har sin charm. 😆

Januari, äntligen är alla stress och kravhögtider över och vi är på väg mot ljusare tider.
Februari, skidor, snö, förhoppningsvis.
Mars solen börjar värma sådär gött. Fika utefter en solvägg. 💜
April, nu är det ljust och sommartid, rida ut i skogen efter jobbet. Vårblommor, skirt grönt.
Maj, hur vacker är inte naturen nu? Och det är inte för varmt än.
Juni, försommar, bästa semestermånaden. Ingen trängsel, oftast lagom varmt, fåglarna kvittrar som mest.
Juli, badsäsong! Varma klippor.
Augusti, bad! Skönt med aningens mörkare kvällar, dimma på fälten.
September, naturens eldsäsong, sommarhetsen har lagt sig. Det kan fortfarande gå att bada.
Oktober, återkomsten av den höga friska luften. Krispigt, fortsatt underbara färger ute.
November, mysiga bokläsarkvällar inomhus. Té, tända ljus, det är ok att lägga sig kl 19 om man känner att det behövs.
December, kanske lite snö? Alla ljus i fönster och trädgårdar. Ljuset vänder, imorgon.

Jag valde dock juli-sep pga de är så väderberoende för att bli "lyckade". I nov vet man att det regnar och det gör inte så mkt. Men hela juli utan sol och regn hela tiden, DET är förödande. Och det är rätt stor sannolikhet ändå att det blir så.
 
Jag ville inte rösta på någon för jag tycker alla månader har sin charm. 😆

Januari, äntligen är alla stress och kravhögtider över och vi är på väg mot ljusare tider.
Februari, skidor, snö, förhoppningsvis.
Mars solen börjar värma sådär gött. Fika utefter en solvägg. 💜
April, nu är det ljust och sommartid, rida ut i skogen efter jobbet. Vårblommor, skirt grönt.
Maj, hur vacker är inte naturen nu? Och det är inte för varmt än.
Juni, försommar, bästa semestermånaden. Ingen trängsel, oftast lagom varmt, fåglarna kvittrar som mest.
Juli, badsäsong! Varma klippor.
Augusti, bad! Skönt med aningens mörkare kvällar, dimma på fälten.
September, naturens eldsäsong, sommarhetsen har lagt sig. Det kan fortfarande gå att bada.
Oktober, återkomsten av den höga friska luften. Krispigt, fortsatt underbara färger ute.
November, mysiga bokläsarkvällar inomhus. Té, tända ljus, det är ok att lägga sig kl 19 om man känner att det behövs.
December, kanske lite snö? Alla ljus i fönster och trädgårdar. Ljuset vänder, imorgon.

Jag valde dock juli-sep pga de är så väderberoende för att bli "lyckade". I nov vet man att det regnar och det gör inte så mkt. Men hela juli utan sol och regn hela tiden, DET är förödande. Och det är rätt stor sannolikhet ändå att det blir så.
Jag kan inte minnas en regnig Juli sen typ 2015 kanske...?
 
Det ska bli intressant att se hur det blir nu när jag bytt jobb. Tidigare var första kvartalet värst. Man trodde det skulle bli lugnt, det blev det inte. Det var dessutom antingen snö eller is, så det var helt hopplöst att jobba då, och att gå långpromenader med hundarna på is i mörker är inte heller någon hit.

Nu känner jag att de flesta månader är ok, men just när all snö smälter undan... fy sjutton! Jag vill ha antingen snö och kallt, eller varmare och torrt. Is, snöslask och regn förstör humöret otroligt effektivt. Tror det är störst risk för det vädret i februari och början av mars?

Bäst är april, maj och september. Varmt men inte för varmt, ljust och fint överallt.
 
Januari - Mars är bara en enda stor plåga. Blött, kallt, snöigt .. det blöta som fryser på och blir till förrädiska isgator, med en vår som man går och väntar,.. längtar efter och hoppas på men som aldrig kommer,.. nä, fy å blörk!! :arghh: Önskar jag kunde gå i ide den delen av året och vakna upp lagom till när det börjar bli värt att vara vaken igen...typ någon gång sent i april :p
 
Näää haha. Trodde man skulle välja bäst om. Kunde inte välja mellan Q1 och Q4. Lutade mest åt Q1 trots jag älskar julen (antagligen för att jag alltid ser framemot vad som komma skall, förutom juni-augusti). Och så är det mest hatade 😥😆

Jag ogillar värme, har inte så stort problem med mörker, lera, regn även om kallt och torrt väder är helt ljuvligt såklart 😍

Ingen som kan gissa jag har häst på lösdrift och ändå känner såhär va? 😆 Han rullar sig dock inte i lera men såfort han är blöt en massa I torven.
 

Bifogade filer

  • 20221219_181317.jpg
    20221219_181317.jpg
    180,4 KB · Visningar: 10
med en peak under månaderna det går att bära T-shirt + tjocktröja både ute och inne i låtsasnorrland.

Vilka månader går det? 🤔 Tycker det är sådan klädsel som nästan aldrig funkar utomhus, undantaget vissa sommarkvällar (när dagen varit varm).
 
Ogillar egentligen hela perioden oktober - mars, allt sabla mörker, regn och kyla är inte gjort för mig.
Men tycker att jan-mars är värre om jag måste välja pga det känns som att det aldrig tar slut.
 
Det finns för- och nackdelar med de flesta tider på året, så jag vet inte vad jag ska svara. Och till och med höstmörkret kan ha sin charm, ibland... "En nattlig promenad i en höstmörk stad, säg kan man önska sig något mer".
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Smoothi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 053
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp