Nä nu...! (Utbildning)

Bukefalos 30 år!

Sjuksköterska är vad jag vill bli. Men det funkar inte. Flera månader med LIA där jag måste lösa barnpassning på kvällar/helger/nätter.
Och sen hoppas på att hitta ett mottagningsjobb eller jobb på äldreboende. Ser dem väldigt sällan. Så då sitter jag där igen och får inte ihop jobb och vardag. Och jag vägrar nattis, mina barn ska få vara hemma på kvällarna när de ska sova!
Mannen kan inte ändra sina arbetstider för närvarande. Ska vi klara oss ekonomiskt måste han jobba drygt heltid=MER kväll, inte mindre.

Lärare funkar inte då jag inte kan prata inför folk.

Logoped och arbetsterapeut har jag tittat på med som du säger faller det på mina behov kring utbildningen.
Om det är sjuksköterska du vill bli, tror du inte att det går att lösa? Jobb utan kvällstid finns en hel del, både hemsjukvård, äldreboende, mottagningar, vårdcentral, ASIH/palliativt team. Samtliga brukar sakna sjuksköterskor även om det inte alltid ligger tjänster ute (jag bor visserligen inte på Gotland dock!).

Det är ju relativt begränsad tid du kommer göra praktik på sjukhus med obekväma tider, det kanske går att anpassa din mans/dina tider de veckorna? 😊 Nätter tror jag inte de lägger praktik alls, iaf inte på mitt sjukhus!
På min avdelning är det heller inte omöjligt att anpassa sitt schema för praktiken litegrann (inte ta bort kvällar helt men kanske flytta något som inte alls funkar).

Jag har nollkoll på vårdsektorn, men jag har en vän som är uska men sedan några år tillbaka jobbar som boendestödjare och trivs kanon. Det är dagtid, hen har nu fått en kanonbra arbetsgivare där hen själv får lägga upp jobbet och hen jobbar med sina fasta klienter. Verkar vara väldigt blandade arbetsuppgifter. Tydligen var utbildningen till och erfarenheten av att vara uska ett plus.

Boendestödjare bör finnas på många platser, tänker jag. Har ingen koll på lönen, Men kanske något att kolla?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka