När är ni onåbara?

Jag tycker att jag är lagom nåbar. På jobbet låter jag den privata telefonen ligga kvar på skrivbordet under raster, lunch och när jag sitter i möte. Vissa dagar är det många timmars möten som avlöser varandra och då dröjer det länge innan jag hinner kolla mobilen. Har stängt av i stort sett alla notiser så måste gå in på en enskild app för att se om något hänt, det är väldigt skönt.
Hemma glömmer jag ibland telefonen på ljudlös i väskan och då kommer jag ihåg den först när jag behöver den själv. Telefonen följer inte med när jag ska handla eller träna och den är inte det första jag kollar när jag är tillbaka.

Däremot svarar jag även på okända nummer och har den på vibration på nätterna (använder som väckarklocka). Vaknar inte av sms men däremot av samtal, men har inga "okynnesringare" nattetid :)
 
Har tjänstemobil på jobb. Annars är jag alltid nåbar. Har precis alltid mobilen på vibration. Hatar ringsignaler men brukar känna att det vibrerar. Ringer alltid upp missade samtal och svarar på okänt. Men det är familj, jobb eller nära vänner som hör av sig till mig, jag vill alltid att de skall kunna nå mig! Skulle de vara att det ej är viktigt men att jag inte har tid/lust att snacka skit säger jag det och lägger på ganska snart helt enkelt.
 
Jag har telefonen på ljudlös när jag jobbar och avstängd när jag sover, f ö svarar jag alltid när det ringer. Jag förutsätter att någon vill mig något om de ringer och jag gillar att prata.
 
Har i princip alltid ljudet av om jag inte väntar ett viktigt samtal så är nästan alltid okontaktbar. Tittar på telefonen när jag känner för det, blir stressad av att ha den påslagen med ljud.
 
I möten, på jobb och under lektionstid har jag alltid telefonen på ljudlös och svarar inte om jag inte väntar ett viktigt samtal. Annars svarar jag alltid på samtal, men kan vänta med att besvara sms om jag är upptagen.
 
När jag känner för det. Har jag inte lust att prata i telefon, eller sysslar med något jag inte vill avbryta, så svarar jag inte, helt enkelt. Annars använder vi mycket telefonkontakt kollegor emellan så det blir ju en del telefon vid såna tillfällen ändå, så därför väljer jag bort en del privata samtal.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 211
Senast: Araminta
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 797
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 994
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 062
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp