Bukefalos 28 år!

När använder ni ländtäcke?

Donken har jämt ländtäcke, men inte när han går otäckad ute i hagen och när det är varmt.
 
min häst är oklippt, så jag använder bara ländtcäke när det är mkt kallt, typ -15 och när det regnar/snöar mkt.
 
När det är runt nåra plusgrader och neråt. Och om det regnar och snöar. Och när jag rider barbacka och det är kallt brukar jag ha ett ridtäcke (fleece) över benen, varmt o mysigt :love:
 
Oavsett om min häst är klippt eller inte har jag ländtäcke (Vattentätt och varmfodrat) eller ett ridtäcke i fleece när jag rider ut/skrittar till ridhuset.

När hon här klippt (som hon oftast är) har jag samma, men jag brukar låte ländtäcket sitta kvar tills jag värmt upp!
 
från och med oktober - april/maj beroende på väder :p i maj är det väl mest på tävling när man skrittar fram och av, bara för att ha, lite show-off så där ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Kristall10
·
IT & mobiler Åh! Du har fått ordning på ditt S igen! Jag kommer zakna dina z :p
5 6 7
Svar
126
· Visningar
3 841
Senast: dobbis
·
Utrustning Någon som kan säga hur deras storlekar ligger? Ska beställa ländtäcken till de tjejer som ingår i våra lag, och tycker catago verkar...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 313
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp