När använder ni ländtäcke?

H

Hannzo

Vid hur många minus/plus använder ni ländtäcke? Vid blåst/regn/snö/sol?

:p Är lite nyfiken.
 
min häst är inte klippt så jag använder ridtäcket endast när det regnar/ snöar blötsnö osv. det är då han blir kall på korset inte annars.
han värms ju upp f.ö. när man rider honom.
 
Om det snöar eller regnar.
Eller om det är så pass kallt att hästarna har haft täcke på sig ute i hagen, då får de ridtäcke på sig när vi rider ut.
 
min häst är inte klippt så jag använder det när det blåser eller snöar tex.. (rider inte om det är allt för dåligt väder).

Använder det också när jag rider till och från ridhuset om jag ska träna. Då är han varm efteråt och kommer ut i kylan känns inte sjysst :)
 
Okej. :cool:
Du har hört att C är till salu igen va? :(
Är så fäst vid han.. :cry:
 
Brukar ha det när det blåser/småregnar.
Rider inte så ofta när det snöar ;)
 
Brukar ha ländtäcke från ca sept-okt beroende på väder, ungefär från några plus o neråt.
Nu har jag ridit utan täcke när det varit sol o ett par plus! Om det regnar el blåser mkt åker täcket på igen.
Är det riktigt kallt brukar jag ha dubbla ländtäcken el en tjock yllefilt.
 
eftersom hästen jag rider är helklippt så använder jag alltid ländtäcke när jag rider den utomhus...
 
Under 5+ så har dom oftast ländtäcke. Vid regn oavsett hur varmt/kallt det är (om det inte är 23 pluss typ...).
Helklippta!
 
Vid regn och snö, kallgrader + att jag har ett gult reflexländtäcke, som jag använder i mörker och vid dåligt sikt (nästan oavsett väder).
 
Jag har ett tjockare och ett tunnare ländtäcke som jag växlar mellan beroende på väder, vind och ridpassets omfattning. Har även ett reflextäcke när det är mörkt vilket är superbra. :D
 
Min häst är klippt så nu anvädner det när jag värmer upp och skrittar va. Och när jag rider ut. Börjar ta på det samtidgt som han börjar med täcke.
 
Eftersom jag rider 98% barbacka rider jag inte med ländetäcke dock med Ylletäcke (som inte är knäppt fram)
Rider med det om det är under 10- eller snöar.

Om det är solsken och fint väder så har jag inget sådant.

Pållan är klippt.
 
Jag använder ländtäcke när det är från ett par minus kallt och underlaget ute gör att vi inte kan trava. Om det är ytterligare ett par minus till så har jag det hela tiden.
 
Jag använder ländtäcket när det regnar under +5, när det snöar, när det är kallare än -10 samt om det bara ska skrittas och är kallare än -0.

På användarbilden är det -13!
 
När det är riktigt kallt 15-20 minus har jag en tjockisfilt på

{d0114c1c-1328-40ce-a79e-dd3ac806ef46}.jpg


mellan minus 5-15 har jag två ridtäcken ett i fleece o ett i fleece/regntätt

{ca1a6643-7e00-44cc-b1a0-e347686bde8b}.jpg


rider jag i ridhuset har jag ortast bara d i fleece

{4e1a5692-06fb-4f46-8ec0-62aa912f169e}.jpg



mellan 5 plus o 5 minus har jag ett-två ländtäcken beroende på väder (d ena är i ylle o d andra är regntätt). har d regntäta om d regnar på sommaren

{d9546682-300e-45f9-85f3-5befc6301ffe}.jpg
 
Ute har jag alltid nu det här halvåret , Är det mer än minus 10 har jag två, Pållen är helklippt.
Rider jag i ridhuset har jag täcke som jag rider fram i och sedan tar av, om det inte är jätte kallt förstås då rider jag även med ländtäcke :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Kristall10
·
IT & mobiler Åh! Du har fått ordning på ditt S igen! Jag kommer zakna dina z :p
5 6 7
Svar
126
· Visningar
3 841
Senast: dobbis
·
Utrustning Någon som kan säga hur deras storlekar ligger? Ska beställa ländtäcken till de tjejer som ingår i våra lag, och tycker catago verkar...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 313
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp