Snälla ta mig till sommaren

Förutom att jag haft rejäl motvind var dag jag cyklat till (alt från) jobbet i en vecka så tycker jag inte vintern varit värre än vanligt.
Förmodligen blåser det inte värre heller, jag märker det nog bara mer nu.
 
Plötsligt händer det! :love: Första dagen med sol på vad som känns som minst en månad, och då vaknade krokusen på en gång!
20240217_114332.jpg
 
Det här är första gången på 10 år vi har en riktig vinter tycker jag. Så skönt det har varit att slippa leråker långa perioder hos hästarna.
Jag älskar vintern, och alla årstiderna. Men nu vill jag som många andra ha vår.
Snödripparna är på väg upp längs fasaden på huset. Snart! Snart!
 
Det här är första gången på 10 år vi har en riktig vinter tycker jag. Så skönt det har varit att slippa leråker långa perioder hos hästarna.
Jag älskar vintern, och alla årstiderna. Men nu vill jag som många andra ha vår.
Snödripparna är på väg upp längs fasaden på huset. Snart! Snart!
Håller helt med dig! Äntligen fin härlig vinter och slippa det milda leriga! Älskar också vintern och alla skiftningar mellan årstiderna och är så glad för en normal vinter för en gångs skull så nu är jag redo för vår 😄
 
Ja söndagen var så att säga en flad lusing i ansiktet på alla oss soltörstande individer som äntligen vågat sig ut på lördagen. Och så kan jag inte låta bli att tänka på alla torrperioder i april - juli när man hade klappat i händerna över en liknande regndag, och när den skulle vara behövlig. Men håll ut. V for Victory och Vår kommer ändå närmare nu:

IMG_4688.jpeg
 
Men ok, efter ännu en förbannad jämngrå dag och att ha vadat omkring i kall gyttja och luftfuktighet på cirka 250 % vid dagens insläpp av hästarna + att varenda åker och hästhage i närområdet ser ut som kommande risfält, så hade jag fan varit beredd att kompromissa lite med vårtemperaturerna i utbyte mot mer än en dags UPPEHÅLLSVÄDER med sol.
 
Ja söndagen var så att säga en flad lusing i ansiktet på alla oss soltörstande individer som äntligen vågat sig ut på lördagen. Och så kan jag inte låta bli att tänka på alla torrperioder i april - juli när man hade klappat i händerna över en liknande regndag, och när den skulle vara behövlig. Men håll ut. V for Victory och Vår kommer ändå närmare nu:

Visa bifogad fil 139460
Jag köper vårtemp pga ingen frost i sikte, men när det har småregnat non stop sedan jag vaknade håller jag inte med om att ordet "vår" ska nämnas i närheten av rådande väderförhållanden. Jag börjar misströsta konceptet...
 
Jag köper vårtemp pga ingen frost i sikte, men när det har småregnat non stop sedan jag vaknade håller jag inte med om att ordet "vår" ska nämnas i närheten av rådande väderförhållanden. Jag börjar misströsta konceptet...
Sen tycker jag att det här är vilseledande när den detaljerade prognosen säger regn 75 % av onsdagen

Screenshot_20240219_220144_SMHI vder.jpg
 
Ja söndagen var så att säga en flad lusing i ansiktet på alla oss soltörstande individer som äntligen vågat sig ut på lördagen. Och så kan jag inte låta bli att tänka på alla torrperioder i april - juli när man hade klappat i händerna över en liknande regndag, och när den skulle vara behövlig. Men håll ut. V for Victory och Vår kommer ändå närmare nu:

Visa bifogad fil 139460
"Flad lusing" var lääääääääääääääänge sedan jag hörde! Men en utmärkt beskrivning av hur det kändes kan jag hålla med om, även om jag hade mestadels uppehåll i söndags.
 
Nollan här och snö igen (vilket inte alls skulle komma idag :cool: ). Kallt…
Jag har iaf sått purjolök som står på köksbänken. Man får skapa vårtecken själv nu.
 
Jag tycker att vinter är en klart överskattad årstid överhuvudtaget och är less på den någonstans i början av oktober. Om jag fick bestämma så skulle vi gå direkt från september till maj. Allt mellan där är helt onödigt.
 
Jag tycker att vinter är en klart överskattad årstid överhuvudtaget och är less på den någonstans i början av oktober. Om jag fick bestämma så skulle vi gå direkt från september till maj. Allt mellan där är helt onödigt.
Håller inte med! Älskar vintern och våra fyra årstidsskiftningar :D
 
Håller inte med! Älskar vintern och våra fyra årstidsskiftningar :D

Jag håller med dig, i teorin!

Jag älskar riktig vinter: minusgrader långa perioder, snö som ligger kvar långa perioder.
Jag älskar våren: Blommor, sol, värme som så smått kommer tillbaka
Jag älskar sommaren: Värme, sol, uteliv, grönska, allt liv i naturen!
Jag älskar hösten: Vackra höstlöv, lugnare tempo, mörkret.

Jag älskar INTE årstiden gråväder! När det bara är grått, regnigt, slask, lera, kallt men inte tillräckligt kallt för snö men så pass varmt att allt är lerigt och kladdigt.

Tyvärr är årstiden gråväder rätt dominerande på vinterhalvåret här...
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 134
Senast: alazzi
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 879
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Har sett mycket trådar nu om väderförhållande å häst. Tänkte att här får man gnälla av sig lite extra över något man int har makten...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 770
Senast: Buck
·
Hästvård Jag har en fundering jag började fundera på idag.. Risken finns att detta blir långt :o Jag insåg att min islandsvalack som är 17 år...
Svar
17
· Visningar
2 502
Senast: hekla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp