När kan jag kastrera?

Vänd dig någon annanstans. De priser jag skulle få betela för att kastrera min rottis-kille låg mellan 3000 och 4000 kr. Inte en enda vet. påstod att det behövdes speciella skäl.
 
Här i Helsingborg på veterinärkliniken(inte djursjukhuset) kostar det 2400:- med allting och det tycker jag är tillräckligt dyrt.
Fluff :bump:
 
Ja det stämmer, jag ringde till Lunds Djursjukhus när det var dags för kastrering, men kom inte så långt som till att fråga om priset.

Där får man inte bestämma själv om hunden skall kastreras, först skulle jag prata med en veterinär för rådgivning och en massa annat tjafs. Jag och våra hundar/kattor har fått bra bemötande och vård på djursjukhuset, men en sån förmyndarmentalitet accepterar jag inte.

När jag sen ringde till Malmö var det inga problem alls, den enda fråga jag fick var om hunden var tillräckligt utvecklad och när jag ville komma. Tack vare tjafset så sparade jag runt 5.000 :D om det var så dyrt som 8'.
 
Jag fick ut allt på försäkringen ( förutom självrisk ) Min vovve kastrerades av många själ, mest för att han hade problem med sitt ettriga humör, men han hade också stor risk för cancer i testiklarna
 
Alltså han var/är kryptochid(stavas?) och har därför större risk för cancer då testiklarna ligger för varmt!
Så får oss gick det på försäkringen :)
 
Vi gjorde det som sagt var i September..
jag ringde runt till flera olika kliniker/veterinärer, och jag märkte då att priserna varierade oerhört!!!

vi betalade 1300 kr för kastrationen, och det är en storpudel hane .. som alltså räknas till "stor hund".
:D

De andra jag ringde skulle ha mellan 2500 - 3200 kr!!! :eek:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 831
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 535
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 315
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 604
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp