När man ställt till det för sig själv

napoleon

Trådstartare
Visste inte om jag skulle posta här eller på familjeliv men då hade jag 1. Behövt göra en användare där och 2. Antagligen blivit lynchad.

Kan börja med att spara på moralkakorna, jag är mycket väl medveten om att jag gjort fel. Gifta män ska man låta bli. Men jag är ung, han är äldre, snygg och med häftigt jobb. Det var smickrande att han ville ha mig.

I sommar började jag träffa en man, nästan 20 år äldre än jag (dvs 40+) och dessutom gift och så har de barn. Han förklarade att äktenskapet var dåligt och att de skulle skiljas. Det struntade jag i, var (och är) inte ett dugg intresserad av att ha ett förhållande med honom. Jag ville bara ha lite roligt och det skulle från mitt perspektiv bara vara en engångsgrej men han lyckades övertala mig att träffas mer.

Under hösten blev det helt plötsligt mycket mer seriöst än vad jag hade tänkt mig. Han hävdar att han älskar mig och hela paketet. Det går hit och dit med deras skilsmässa. Återigen bryr jag mig inte så mycket om deras äktenskaps vara eller inte vara. Jag är ju fortfarande ute efter att ha kul! Han pratar alltid om hur fantastisk jag är, hur mycket han älskar mig. Jag svarar som mest att jag tycker om honom, för det gör jag ju. Jag bryr mig om honom och vill att han ska må bra, men jag har aldrig förväntat mig att de ska skiljas eller pushat för det.

Nu är jag gravid. Supertidigt, bara gått någon månad tror jag. Han blir inte arg när jag berättar det. Men absolut inte glad (det blev inte jag heller). Han sa att jag måste göra abort. Att jag kommer förstöra hans äktenskap (för nu ska de reparera det, vill han men inte hans fru (hans ord så jag vet inte om det stämmer)). Ett förhållande med honom vill jag inte ha, kanske vill jag inte ha med honom i bilden alls om jag väljer att behålla.

Jag tar in hans åsikt självklart, men beslutet är ju bara mitt att ta, således kommer jag väga för- och nackdelar noga innan jag tar ett beslut i frågan. Alltså vill jag inte höra om jag ska göra abort eller inte, det är inte frågeställningen i min tråd. Ett sådant beslut ska ju komma från en själv och inte från vad alla andra tycker.

Vad ska diskuteras då kanske ni undrar? Det vet jag inte riktigt. Jag ville nog mest skriva av mig. Jag har inte gråtit något, vilket är ovanligt för att vara mig. Känner ett lugn inombords att vilket beslut jag än tar så kommer det vara rätt eftersom jag tar det på egen hand.

Han sa också att som ung ensam mamma kan man aldrig hitta någon ny partner, det stämmer väl inte? Man blir väl ingen motbjudande Alien bara för att man har ett barn?

Att jag är en egoistisk person som möjliggjort hans otrohet bara för mitt eget höga nöjes skull vet jag redan.

På andra plan har jag stabilt liv med boende, pengar, familj och vänner samt jobb.
 
Han kan verkligen inte tvinga dig till abort. Ni är ju två om att vara skyldiga så att säga.

Kontakta en bm, för oavsett ditt beslut så kan det nog vara bra med en utomståendes stöd. Och så kan du ju då få bekräftat om du verkligen är gravid (även om testet säkert visar sanningen).

Jag tror absolut inte att chansen att träffa nån om man har barn är borta.
Känns mest som jag också svamlar, men tänker på dig.
 
Vad rart av honom att tala om för dig att unga ensamstående mammor aldrig hittar någon ny partner. Vilken sten har han legat under de senaste typ 50 åren?

Jag vet ju inte vad han baserar det på men det gjorde mig lite ledsen. Att vara ensam hela livet är ju inget som lockar. Men det kan ju omöjligt han eller jag veta idag.

Googlade förvisso lite och han verkar nästan ha rätt. Å andra sidan är väl flashback inte tillförlitligt att basera sin fakta på...

Det känns som han griper efter halmstrån lite. Jag kan bli tjock också sa han. Suck. Jag må vara oerhört mån om mitt yttre men jag betvivlar att en eventuell graviditet gör att jag ser ut som Ursula i Ariel efteråt.
 
Jag tycker att det är han som ställt till det mest och troligtvis har mest att förlora. Vem kommer vilja ha honom egentligen? Äldre man med kraschat äktenskap, barn och historia med otrohet vs. (relativt) ung tjej, säkert snygg (de flesta tjejer är snygga i min mening) och ett litet barn?
 
Vilken elak liten j*vel. Han kanske borde tänkt till lite innan han spelar bredvid. Och sen komma dragande med massa skitsnack.

Bryt med idioten, kontakta BM för att testa och kanske få någon att prata med. Sen bestämmer du dig utifrån din egen magkänsla och inte utifrån vad en väldigt liten man försöker komma med!
 
Vilken elak liten j*vel. Han kanske borde tänkt till lite innan han spelar bredvid. Och sen komma dragande med massa skitsnack.

Bryt med idioten, kontakta BM för att testa och kanske få någon att prata med. Sen bestämmer du dig utifrån din egen magkänsla och inte utifrån vad en väldigt liten man försöker komma med!

Elak vet jag väl inte om han är, mot sin fru och familj absolut.
Har testat flera gånger så gravid är jag ju uppenbarligen, dessutom 17 dagar sen. Sen kan det ju hända mycket på vägen med missfall och så om jag förstått rätt.

Han säger att det är mitt beslut. För att i nästa andetag säga att jag ska göra abort. Att det är enda alternativet. Jag har sagt att jag vill tänka och känna efter ordentligt först.
 
Och att du kommer förstöra hans äktenskap? Är han inte rätt duktig på det själv? Gaaah!! :rage:

Han har varit otrogen runt 15-20 gånger sa han under sitt 15+ år långa äktenskap. Han frågade idag om jag inte gjorde som han vill för att jäklas med honom, för att hämnas (på vadå? Det är inte JAG som kärat ner mig) på honom. Då small jag av. Frågade om han var dum i huvudet och vad som var så speciellt med honom som får honom att tro att jag så gärna skulle vilja ha honom kvar i mitt liv att jag skulle behålla för att jäklas. Nej där blev jag riktigt upprörd.
 
Elak vet jag väl inte om han är, mot sin fru och familj absolut.
Har testat flera gånger så gravid är jag ju uppenbarligen, dessutom 17 dagar sen. Sen kan det ju hända mycket på vägen med missfall och så om jag förstått rätt.

Han säger att det är mitt beslut. För att i nästa andetag säga att jag ska göra abort. Att det är enda alternativet. Jag har sagt att jag vill tänka och känna efter ordentligt först.


Det är helt och hållet ditt val, men jag skulle inte vilja ha barn med en sådan man, gift eller ej. Ett gemensamt barn innebär ju ofta någon slags samröre de närmaste 18 åren. Att han är gift ser jag som en petitess i sammanhanget, det är inget jag skulle låta påverka mitt beslut som skulle vara "vill jag ha barn med den här mannen?" Snarare än "vill jag ha barn?".
 
Vilken egocentrisk självupptagen skit:mad:

Jag har massor av ensamstående kompisar och har varit själv...killarna står på kö!! Vet ingen som haft problem att hitta en ny partner pga barn! Och det är schyssta bra killar.

Jag råder dig som andra, gå till mödravårdcentralen och prata med dom:)
 
Det är helt och hållet ditt val, men jag skulle inte vilja ha barn med en sådan man, gift eller ej. Ett gemensamt barn innebär ju ofta någon slags samröre de närmaste 18 åren. Att han är gift ser jag som en petitess i sammanhanget, det är inget jag skulle låta påverka mitt beslut som skulle vara "vill jag ha barn med den här mannen?" Snarare än "vill jag ha barn?".

Men min dotter och hennes pappa har noll samröre. Däremot har hon en fantastiskt "plast"pappa. Skulle jag baserat mitt beslut på hur hennes pappa är för 14 år sedan skulle jag aldrig haft min underbara tös nu.
 
Vilken egocentrisk självupptagen skit:mad:

Jag har massor av ensamstående kompisar och har varit själv...killarna står på kö!! Vet ingen som haft problem att hitta en ny partner pga barn! Och det är schyssta bra killar.

Jag råder dig som andra, gå till mödravårdcentralen och prata med dom:)

Det kanske han är, han säger att han vill mitt bästa. Att jag har hela livet framför mig och borde skaffa barn sen med någon som älskar mig och som jag kan leva med.

Jo jag är väl inte orolig för det egentligen. Helt socialt inkompetent är jag ju inte.

Mödravårdscentralen, vad gör man där? Vad ska jag dit för? Är det inte tidigt?
 
Där finns barnmorskor:) Man kollar så allt är ok med dig och du erbjuds även att ventilera dina tankar och får någon som är van vid olika situationer inom graviditet att bolla med:)
 
Där finns barnmorskor:) Man kollar så allt är ok med dig och du erbjuds även att ventilera dina tankar och får någon som är van vid olika situationer inom graviditet att bolla med:)

Fast jag vet inte riktigt om jag behöver någon utomståendes tankar. Jag kommer oavsett vad han säger fatta beslut grundat på vad som blir bäst för mig, därav känns inte kurator/barnmorska som ett stort behov just nu. Kanske längre fram, för OM jag väljer att behålla kan jag tänka mig att han inte kommer vara så rolig att behöva föra dialog med. Jag ska grunna lite under veckan. Känner jag stort pratbehov får jag ordna en kontakt på mödravårdscentralen nästa vecka. Än finns det ju gott om tid för ett beslut.
 
Fast jag vet inte riktigt om jag behöver någon utomståendes tankar. Jag kommer oavsett vad han säger fatta beslut grundat på vad som blir bäst för mig, därav känns inte kurator/barnmorska som ett stort behov just nu. Kanske längre fram, för OM jag väljer att behålla kan jag tänka mig att han inte kommer vara så rolig att behöva föra dialog med. Jag ska grunna lite under veckan. Känner jag stort pratbehov får jag ordna en kontakt på mödravårdscentralen nästa vecka. Än finns det ju gott om tid för ett beslut.

Det kan ju vara smart att boka en tid för att ta reda på exakt hur mycket tid du faktiskt har på dig.
 
Det är helt och hållet ditt val, men jag skulle inte vilja ha barn med en sådan man, gift eller ej. Ett gemensamt barn innebär ju ofta någon slags samröre de närmaste 18 åren. Att han är gift ser jag som en petitess i sammanhanget, det är inget jag skulle låta påverka mitt beslut som skulle vara "vill jag ha barn med den här mannen?" Snarare än "vill jag ha barn?".

Jag är övertygad om att det skulle gå att lösas om det blir så. Samtidigt är jag helt på det klara med att jag kommer få ta ungefär allt ansvar ensam. So be it isåfall.

Han tyckte inte att jag förtjänade barn nu, för att jag inte grät av glädje och tacksamhet ungefär. Och att barn ska man bara ha om man planerat det innan och gör aktiva försök.

Klart det inte är dröm-pappan till mitt barn om jag väljer den vägen. Men ibland blir det inte som man tänkt sig och man får lösa allt eftersom ändå.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 365
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 459
Senast: Eurydome
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Senast: Nixehen
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp