Bukefalos 28 år!

När tänker ni släppa era hästar på bete!! sommaren 09.

Sv: När tänker ni släppa era hästar på bete!! sommaren 09.

Våra fick gå ute dygnet runt från igår natt. Dock går de ännu vinterhagen (som är stor) och får fri tillgång på hö tills gräset spirar lite mer. När gräset tagit sig mer kommer de avmaskas och få börja byta hagar. :) (anagligen om ca 14 dagar, max) Dock är vinterhagen tillräckligt stor så det växer även gräs där, men inte lika mkt som i övriga hagar självklart.
 
Senast ändrad:
Sv: När tänker ni släppa era hästar på bete!! sommaren 09.

Mina hästar har gått ute i sommarhagen i 3 veckor nu. Stödutfodras med hö, men de har slutat äta av det nu då gräset kommit igång. Dock behövs det nog en skvätt regn snart, var evigheter sen det regnade sist. Har nog aldrig släppt dem så tidigt som i år, men då de går ute större delen av dygnet även vintertid är det inte så stor omställning för dem. Har möjlighet att få skydd i hagen om det blir ruskväder.
 
Sv: När tänker ni släppa era hästar på bete!! sommaren 09.

dubbelt
10
 
Sv: När tänker ni släppa era hästar på bete!! sommaren 09.

kl

Våra går ute dygnet runt nu, men i vinterhagen och med fri tillgång till hösilage. Vi släpper dem på bete i en av sommarhagarna om ca två veckor.
 
Sv: När tänker ni släppa era hästar på bete!! sommaren 09.

Kl*

Våra har gått i sin skogshage i 3 veckor nu. Får lite hö 3 ggr per dag och har bara varit inne en natt när det regnade oavbrutet.
 
Sv: När tänker ni släppa era hästar på bete!! sommaren 09.

*kl*

jag kommer nog vänta 2 veckor till eller något innan min pålle får komma ut om nätterna, men han är ute större delen av dygnet iaf :D (05:30-20:00)
 
Sv: När tänker ni släppa era hästar på bete!! sommaren 09.

Mina går ute dygnet runt sen en vecka ungefär. Har haft ute dom då och då på nätterna (vid bra väder) sen påskhelgen. Fri tillgång på hö gäller ännu,men dom äter mindre och mindre.
 
Sv: När tänker ni släppa era hästar på bete!! sommaren 09.

Vi släppte ute våra hästar i lördags med fri tillgång på hö
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 012
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
771
Senast: valy
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 282
Senast: Twihard
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 007
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp