Bukefalos 28 år!

Nästan oriden 6 årig travare, hur går jag vidare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kallblod

Jag har en 6 årig kallblods travare som inte längre funkade på travet, otroligt snäll och sammarbets villig häst men jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Han är bara lite utbildad och bara riden i ett år oregelbundet, han går relativt bra i form i både skritt och trav men han har svårt med galopp fattningen, han kan rusa iväg i trav men även då han kommit fram i en bra galopp så kan han börja trava med bakbenen! så hur ska ja gå vidare?jätte tacksam för alla tips och svar :)
 
Sv: Nästan oriden 6 årig travare, hur går jag vidare?

Jag ber om ursäkt, för att jag har låst din tråd. Men det startades tidigare 10 trådar i veckan om "hur lär jag min travare att galoppera".

Snälla, använd sökfunktionen. Det finns HUNDRATALS och åter hundratals trådar om att lära travaren galoppera och annan ridutbildning av travare.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 224
Senast: banani
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 239
Senast: Stergo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 521
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp