Bukefalos 28 år!

Nätaggregat till datorn

R

raggis

Jag har en dator där fläkten har börjat att låta en massa. Jag vet att det finns två fläktar men har konstaterat att det verkar vara den som sitter i nätaggregatet. Nu har jag tänkt att byta ut det men blir inte klok på vad jag ska köpa.
Jag har en Dell Dimension 8250, snart 4 år gammal. Tydligen ska man veta vad man har för moderkort i men hittar inte någonstans vad det är för något. Jag har googlat och hittat en massa men fattar inte vad jag ska ha.
Kommit så långt att jag vet att det nuvarande aggregatet är på 250 watt men behöver förmodligen ett på fler watt.

Någon som kan hjälpa mig med vad jag ska köpa? Helst inte för hur mycket pengar som helst. Datorn har ju några år på nacken.
 
Sv: Nätaggregat till datorn

Jag har en Dell Dimension 8250, snart 4 år gammal. Tydligen ska man veta vad man har för moderkort i men hittar inte någonstans vad det är för något.
Eftersom det är Dell det är frågan om så har de sina egna, men det enda du behöver veta i det här fallet är att den använder standard ATX-anslutning.
Kommit så långt att jag vet att det nuvarande aggregatet är på 250 watt men behöver förmodligen ett på fler watt.
Om den har klarat sig hitintills på 250W så förstår jag inte varför den helt plötsligt skulle behöva mer:confused:

Dell, är ju alltid Dell...
Jag är ingen expert på Dell... men.
Det finns fläktar att köpa om man är beredd att löda lite.
Däremot bör du vara helt säker på att du sätter i en exakt likadan fläkt som satt i innan.
(Dessutom bör du vara säker på vad du håller på med)
Annars kan du försöka få tag på ett nytt nätagg, dessvärre funkar det nog inte med en standardvariant eftersom det är Dell.
De kan ha sina egna varianter.

Du kan ju prova att höra med Dell, men några mirakel kanske man inte skall hoppas på då det gäller en dator med några år på nacken.
 
Senast ändrad:
Sv: Nätaggregat till datorn

Menar du att det är standard ATX-anslutning eller att jag ska ta reda på om det är det?
Det var någon som sa till mig att jag skulle ha i alla fall 400 watt, men räcker det med 250 så varför inte.

Jag är inte någon stjärna på detta så löda ger jag mig inte på.

Var kan man få tag i Dells egna grejor då? Kollade på deras hemsida men hittade ingenting.

Det är en hempc som jag köpt loss så jag har inte köpt den i någon butik eller så. Eftersom jag nyligen köpt loss den hade det varit bra om den fungerade ett tag i alla fall. Jag har haft lite bekymmer med kraschade hårddiskar som jag har bytt två gånger. Fast det gick på garantin. Men den har tyvärr gått ut.

Kan ju säga att jag kommer förmodligen aldrig mer att köpa en Dell.
 
Sv: Nätaggregat till datorn

Ska du inte stoppa in någon ny utrustning nu eller i framtiden, och det funkat bra med 250W förut så går det precis lika bra med ett sådant nu.

http://www.atxcases.com/item.asp?id=1791&desc=dell_dimension_8250_250 <- där har du det nätagg som sitter i nu. Alltå ett ATX-nätagg.

Kolla vilka av kontakterna du använder. Köp sedan ett ATX-nätagg som har tillräckligt många av de kontakterna. Namnen på kontakterna står på sidan jag länkade till (på bilden om du klickar upp den).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 767
Senast: Hedinn
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
560
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 962
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp