Några forum har slagits ihop med andra

Jag har de senaste dagarna arbetat med att slå ihop en del forum.

Anledningen till detta är bland annat att en del av dessa forum haft väldigt låg aktivitet och förmodligen fungerar bättre som ett prefix under sina respektive huvudforum.

Detta kan förhoppningsvis även skapa bättre aktivitet i huvudforumen samtidigt som det blir enklare att se allt utan att behöva hoppa runt för mycket.

Jag hoppas ni kommer gilla, dessa i mitt tycke, förbättringar.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

*KL*

Om det är AR eller barock man håller på med eller liknande bör det fungera bra att använda prefixet som nu finns under Ridning, klickar man på det får man ju enbart se de trådar som fanns under det forumet tidigare, det fungerar på samma sätt.

Är det klassisk dressyr, den tyska utbildningskalan anser jag att diskussionerna med fördel förs under Dressyr-forumet.
Jag kan tänka mig att de tuffare djupare diskusssionerna faktiskt passar bäst under Dressyr-forumet.
Även om man inte tävlar så anser jag att om man vill diskutera dressyr-träning på högre nivå så är Dressyr-forumet bäst.
Jag plockade för ett tag sedan bort en tråd med en del restriktioner om vad man fick diskutera under dressyr.
Dressyrforumet har numera även nya moderatorer, så man kan väl säga att det är lite av en nystart för forumet.

Så bra!

Jag håller med!! Trycker man på prefixet AR&Barock ser trådarna ut som det gjorde på det gamla klassiska forumet, så vad är problemet :confused:

Det enda jag kan tänka mig är att vanliga människor förvirrar sig in på de trådarna för att dom inte kollat prefixet och får sedan skäll för att dom råkar diskutera vanlig dressyr.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Jag har faktiskt aldrig riktigt tänkt på det där med prefixen förrän nu. Det är faktiskt ett ganska så smart upplägg för att hitta de trådar som man tycker är intressanta.

Jag skall hädanefter använda mig mycket mer av prefix-tänket efter det här

:bow:
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Så bra!

Jag håller med!! Trycker man på prefixet AR&Barock ser trådarna ut som det gjorde på det gamla klassiska forumet, så vad är problemet :confused:
Det är ju de gamla trådarna som fanns på KR så det är väl rätt självklart. Frågan är väl om det kommer nya intressanta trådar nu när många inte känner sig hemma där. AR/Barock är ju mycket mer begränsat är Klassisk Ridkonst.

D
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Hur menar du nu ? Dom nya trådarna kommer ju också in där om man väljer det prefixet :confused:

Du behöver inte ens beblanda dig med de andra trådarna om du kör AR prefixet, precis som innan du trycker bara på en annan knapp på ett annat ställe än tidigare.

Eller är det själva namnbytet som stör och inte att det hamnat på ridning? Eller är det både och?
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

AR/Barock är ju mycket mer begränsat är Klassisk Ridkonst.

D

Fast är det inte så dom flesta vill ha det? Är ju alltid tjat om att "vad gör du här om du inte gillar AR"? Inte från dig - nej det vet jag men från dom flesta andra AR folk.

Då är det väl bättre att kunna lägga diskussionerna på dressyr nu när Gunnar tagit bort begränsningarna på vad som får diskuteras där, nu tex kan man ju välja prefixet övrigt om man inte vill lägga under tävling&träning.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

*KL*

Om det är AR eller barock man håller på med eller liknande bör det fungera bra att använda prefixet som nu finns under Ridning, klickar man på det får man ju enbart se de trådar som fanns under det forumet tidigare, det fungerar på samma sätt.

Är det klassisk dressyr, den tyska utbildningskalan anser jag att diskussionerna med fördel förs under Dressyr-forumet.
Jag kan tänka mig att de tuffare djupare diskusssionerna faktiskt passar bäst under Dressyr-forumet.
Även om man inte tävlar så anser jag att om man vill diskutera dressyr-träning på högre nivå så är Dressyr-forumet bäst.
Jag plockade för ett tag sedan bort en tråd med en del restriktioner om vad man fick diskutera under dressyr.
Dressyrforumet har numera även nya moderatorer, så man kan väl säga att det är lite av en nystart för forumet.

Det där låter bra tycker jag. Sen gäller det att folk väljer rätt prefix när man startar trådar men annars kanske moderatorerna rättar till det?
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Hur menar du nu ? Dom nya trådarna kommer ju också in där om man väljer det prefixet :confused:
Ja det är klart de nya kommer där. Jag menar bara att just nu är det de gamla trådarna som ligger där i och med att inga nya kommit till, så det är klart det ser ut som det gamla forumet gjorde.


Eller är det själva namnbytet som stör och inte att det hamnat på ridning? Eller är det både och?
Egentligen stör jag mig inte utan det är mera en oro att det ska bli mycket mindre diskussioner i framtiden. Att kalla det AR/Barock kan ge en mycket smalare diskussion är Klassisk Ridkonst. Jag tror många fler kände sig hemma på KR och känner att de inte riktigt passar in på beskrivningen AR/Barock. Risken är att färre söker sig dit för att diskutera då. Om det ligger på ridning eller dressyr har ju ingen stor påverkan, även om jag personligen tycker att det passar lite bättre under dressyr. Det är ju dressyr vi pratar om. På ridning är det mera basic diskussioner, men det har nog mindre betydelse. Bara folk vågar fortsätta lägga in trådar och skriva även om de inte rider strikt AR eller Barock. Jag hoppas. Men visar det sig att aktiviteten sjunker i och med ändringen så kan jag tänka mig att de kanske provar någon annan förändring. Orsaken var ju att öka aktiviteten på forumet. Vi får väl se hur det blir. Nu är det ju bara gissningar.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra


Jag tror och har uppfattat att de allra flesta som brukar skriva på KR vill diskutera med folk från olika inriktningar så länge som det är en diskussion. Inte att AR är skit och liknande. Det ger inga diskussioner alls. Men att få synpunkter från olika håll ger ju en livligare och mer nyanserad diskussion tycker jag. Vi är rätt många ryttare som tar inspiration och influenser från olika håll i vår ridning.
På dressyr har jag provat flera gånger att diskutera, men det funkar inte. Vi pratar inte riktigt samma språk. Ska det bli en bra diskussion där så måste man förstå båda "språken" sas. (men visst, jag kan prova igen.)
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Fast är det inte så dom flesta vill ha det? Är ju alltid tjat om att "vad gör du här om du inte gillar AR"? Inte från dig - nej det vet jag men från dom flesta andra AR folk.

Då är det väl bättre att kunna lägga diskussionerna på dressyr nu när Gunnar tagit bort begränsningarna på vad som får diskuteras där, nu tex kan man ju välja prefixet övrigt om man inte vill lägga under tävling&träning.

Jag tror och har uppfattat att de allra flesta som brukar skriva på KR vill diskutera med folk från olika inriktningar så länge som det är en diskussion. Inte att AR är skit och liknande. Det ger inga diskussioner alls. Men att få synpunkter från olika håll ger ju en livligare och mer nyanserad diskussion tycker jag. Vi är rätt många ryttare som tar inspiration och influenser från olika håll i vår ridning.
På dressyr har jag provat flera gånger att diskutera, men det funkar inte. Vi pratar inte riktigt samma språk. Ska det bli en bra diskussion där så måste man förstå båda "språken" sas. (men visst, jag kan prova igen.)
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Då är det väl bättre att kunna lägga diskussionerna på dressyr nu när Gunnar tagit bort begränsningarna på vad som får diskuteras där, nu tex kan man ju välja prefixet övrigt om man inte vill lägga under tävling&träning.

Jag kanske ser fel, men när jag går in på dressyr står det "om och kring grenen dressyr" Det innebär ju tävlingsgrenen dressyr och inte dressyr i allmänhet. Även på prefixet övrigt handlar det om tävling, men det är ju gamla trådar som fanns innan ändringen. Är det meningen att man ska kunna diskutera dressyr i allmänhet där?
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

KL och svarar flera. Har även förkortat en del inlägg

Men visar det sig att aktiviteten sjunker i och med ändringen så kan jag tänka mig att de kanske provar någon annan förändring.

Aktiviteten sjönk långt innan dess.

På ridning känns det som om det är promenadridning, inridning och väldigt basic frågor som kommer.

I min värld är Ridning forumet där man diskuterar mer övergripande och generell grundutbildning.

Man kunde vara rätt säker på att diskussionerna på Klassiskt höll en nivå som skapade mer eftertanke än det basic-jams som är på Ridning.

Jag hoppas innerligt att jag tolkar er fel uppåt väggarna, men det låter onekligen som att ni anser er vara för "fina" för att beblandas med "patrasket" på Ridning...

Se det som något positivt istället. Enligt den nya forumindelningen, kanske fler uppmärksammar AR/Barock/BB-ridning? Vad är det som hindrar att nya trådar startas och/eller att diskussionerna förs på önskvärd nivå?
Om det inte skulle passa in, är jag övertygad om att moderator flyttar till rätt ställe.

För ovanlighetens skull, håller jag med moderatorerna ;)

Under dressyr finns ett prefix: tävling & träning. Är det den du tänkt skall passa?

Fel. Dressyr har fyra prefix: Tävling & träning/Utrustning/Gnägg/Övrigt

Jag har faktiskt aldrig riktigt tänkt på det där med prefixen förrän nu.

Inte jag heller om jag skall vara ärlig.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Jag kanske ser fel, men när jag går in på dressyr står det "om och kring grenen dressyr" Det innebär ju tävlingsgrenen dressyr och inte dressyr i allmänhet. Även på prefixet övrigt handlar det om tävling, men det är ju gamla trådar som fanns innan ändringen. Är det meningen att man ska kunna diskutera dressyr i allmänhet där?

Du får väl prova:p

Var inte sån paragrafryttare och häng upp dej på ett ord som gren, diskutera på om dressyr bara tycker jag! Du kan väl lägga det under övrigt?

Dressyrforumet är så tråkigt att en LC på klubbtävling känns som en thriller jämfört :angel: Liva gärna upp det:devil:.

Man kan ju lägga diskussioner under övrigt om man vill och klicka på prefixet när man läser så slipper man matchning och pannband:p
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Egentligen stör jag mig inte utan det är mera en oro att det ska bli mycket mindre diskussioner i framtiden.

Hmmm hur menar du nu? Kan det vara mindre aktivitet där än det varit sista året eller åren?
Enstaka trådar har det rört sej i men då har ju moderatorn och andra hoppat fram med pekpinnar och varningar så fort det kommit igång lite, och sagt att diskussionerna inte hör hemma där:confused:
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Håller med Shetlandskusk!

Kanske nt särskilt lämpligt för de yngre (var väl 12år när jag hade mitt första konto här på buke!) att bli hänvisade till Äldre ungdom!
Eftersom det diskuteras ändå rätt mycket snusk, kroppsliga problem och relationsproblem.

:eek: När jag har velat läsa snusk-trådar har jag alltid gått in på U, det var ju där dom fanns :o
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Aktiviteten sjönk långt innan dess.
Jag menar inte att det har sjunkig nu utan att jag är orolig för att den ska det. Just de senaste veckorna har det varit lite stiltje på forumet, men det går alltid i vågor. Det kommer alltid igång igen när någon startar någon intressant tråd. Att det blir lite lugnt där emellan tycker jag inte gör så mycket. Det är rätt naturligt.



Jag hoppas innerligt att jag tolkar er fel uppåt väggarna, men det låter onekligen som att ni anser er vara för "fina" för att beblandas med "patrasket" på Ridning...
Oj... Ja så har i alla fall inte jag tänkt. Ridning är inget forum som är fel på något sätt. Jag tycker bara att det handlar mest om grundläggande ridning där. Inte specifikt dressyr utan grunder som alla tränar oavsett inriktning. Inridning hör också dit för mig. Det är kanske inte alls meningen att det ska vara så, men det är så jag uppfattat trådarna bara. Absolut inget fel i det. Jag skriver även på det forumet även om det inte varit min favorit som KR varit.

Se det som något positivt istället. Enligt den nya forumindelningen, kanske fler uppmärksammar AR/Barock/BB-ridning? Vad är det som hindrar att nya trådar startas och/eller att diskussionerna förs på önskvärd nivå?
Nej för min det gör det ingenting. Jag var bara lite orolig att det skulle bli mindre aktivitet både i och med namnbytet (så vissa kanske inte skriver om de inte känner att det handlar om just AR/Barock) och i och med att själva forumet försvann. Men jag kanske oroar mig alldeles i onödan? Inte otänkbart.
Fel. Dressyr har fyra prefix: Tävling & träning/Utrustning/Gnägg/Övrigt
Ja men bakom forumnamnet dressyr så står det uttryckligen "om och kring grenen dressyr".
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Hmmm hur menar du nu? Kan det vara mindre aktivitet där än det varit sista året eller åren?
Enstaka trådar har det rört sej i men då har ju moderatorn och andra hoppat fram med pekpinnar och varningar så fort det kommit igång lite, och sagt att diskussionerna inte hör hemma där:confused:

Jag tycker inte det varit låg aktivitet de senaste åren. De trådar som varit väldigt aktiva har varit mycket intressanta. Sen har vissa spårat ur, men det är sånt som händer. Det kommer emellanåt perioder med låg aktivitet, men jag tycker inte det gör någonting. De trådar som dyker upp är ofta intressanta.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Alltså. Det var inte meningen att det skulle vara en skrattande smiley i förra inlägget. (så ingen tror jag skrev det på skämt) Det skulle bara vara en glad.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Men - varför inte bara plocka bort rubriken "tävlingsgrenar" och ersätta den med ngt mer neutralt - typ bara "grenar" eller "dicipliner"? Då kan ju AR&Barock ligga som prefix där istället.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Ja men då blir det ju Ridning :grin:

Forumet har ju legat som underforum till ridning innan och nu ligger det som prefix under ridning. VAD är egentligen problemet ?

Börjar också snart tro som Sushmeister att det handlar om att ni anser er för "fina" för ridning :eek:
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 840
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag arbetar just nu med lite ändringar av hur de olika forumen är organiserade. Det har tidigare funnits önskemål om att dela upp en...
Svar
7
· Visningar
679
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp