Några forum har slagits ihop med andra

Jag har de senaste dagarna arbetat med att slå ihop en del forum.

Anledningen till detta är bland annat att en del av dessa forum haft väldigt låg aktivitet och förmodligen fungerar bättre som ett prefix under sina respektive huvudforum.

Detta kan förhoppningsvis även skapa bättre aktivitet i huvudforumen samtidigt som det blir enklare att se allt utan att behöva hoppa runt för mycket.

Jag hoppas ni kommer gilla, dessa i mitt tycke, förbättringar.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Om det kan vara till någon hjälp kan jag byta till Grenar, långt tillbaka tror jag att det hade rubriken inriktning, då låg även avel där. Jag tror dock inte jag vill flytta varken avel eller AR&Barock.
Dressyr är man dock välkommen att diskutera under Dressyr oavsett om man börjat tävla än eller om man aldrig planerar att tävla.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Ridning Om ridning generellt, samt om att ha ridning som fritidsintresse, för sitt höga nöjes skull, utan större tävlingsambitioner. Även inridning, grundutbildning,

Här är ju beskrivningen för Ridning, varför tycker du inte AR&Barock passar in under den beskrivningen? Tycker väl det beskriver AR rätt bra!
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Men - varför inte bara plocka bort rubriken "tävlingsgrenar" och ersätta den med ngt mer neutralt - typ bara "grenar" eller "dicipliner"? Då kan ju AR&Barock ligga som prefix där istället.

Från början låg det så.

Dock tror jag inte AR-folket kommer känna sig hemma där även om det ändras namn till grenar.
Såhär tänker ju biggan om det och jag tror fler känner som hon.


Jag kanske ser fel, men när jag går in på dressyr står det "om och kring grenen dressyr" Det innebär ju tävlingsgrenen dressyr och inte dressyr i allmänhet.]

Kanske bättre att ändra namn på alla tävlings forum så att AR folket blir nöjda! Folket på dressyr tror jag inte bryr sig ett smack vart dom diskuterar, bara dom hittar dit.
 
Senast ändrad:
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Ja, kanske det. Fast för mig är inte var AR & Barock hamnar så intressant - det är att det blir ett så väldans smalt forum att det inte blir någon spänst i diskussionerna där. Jag praktiserar ju varken AR eller barock så det är inte någon idé att gå in i de trådarna nu längre.

...och om jag går in och kikar på dressyrforumet handlar det mest om saker som är direkt kopplade till tävling - särskilt utrustning (även under prefixet "tävling och träning").

Well - skit samma som man säger. Jag hittar väl alltid ngn tråd som kan intressera. Jag är ju inte ngn direkt stammis utan mer periodare - och om ni proffs tycker att det funkar så gör det säkert det. :)
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Kanske bättre att ändra namn på alla tävlings forum så att AR folket blir nöjda! Folket på dressyr tror jag inte bryr sig ett smack vart dom diskuterar, bara dom hittar dit.

Jag har inte sett något AR-folk protestera - så det blir säkert bra för alla.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Dressyr är man dock välkommen att diskutera under Dressyr oavsett om man börjat tävla än eller om man aldrig planerar att tävla.
Även om man tränar delvis för AR-tränare?
Förändringar kan vara både positiva och negativa. Jag hoppas mina farhågor är helt grundlösa. Det kanske blir jättebra det här?:) Det är ju bara att vänta och se.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

I alla fall jag håller med om att beskrivningen stämmer väldigt bra. Sen när man tittar på vilka trådar som ligger där så stämmer det mindre bra. (eftersom de flesta trådar handlar om grundutbildning) Men som sagt. Detta kanske blir jättebra. Jag kanske oroar mig helt i onödan? (hoppas det)
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Kanske bättre att ändra namn på alla tävlings forum så att AR folket blir nöjda! Folket på dressyr tror jag inte bryr sig ett smack vart dom diskuterar, bara dom hittar dit.
[/QUOTE]

Personligen bryr jag mig inte heller ett smack. Jag vill bara fortsätta diskussionerna och var spelar mindre roll. Farhågan består i att flera kanske inte skriver lika mycket när det känns som prefixet inte stämmer med deras ridning. (men som sagt, jag kanske oroar mig alldeles i onödan?)
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Ridning Om ridning generellt, samt om att ha ridning som fritidsintresse, för sitt höga nöjes skull, utan större tävlingsambitioner. Även inridning, grundutbildning,

Här är ju beskrivningen för Ridning, varför tycker du inte AR&Barock passar in under den beskrivningen? Tycker väl det beskriver AR rätt bra!

Hej!

Jag är väl inte helt glad över att Klassisk ridkonst stoppats som prefix under ridning, men när du uttrycker det så får man ju faktiskt hålla med. De flesta som rider AR/klassiskt/whatever tävlar ju inte, och då stämmer ju beskrivningen.

Kanske blir det bättre eller inte.. Jag har inget emot att bli instoppad bland "vanlig" ridning, jag bara hoppas att diskussionerna inte blir ännu mer "ni har fel och vi har rätt" (från båda lägren).

/Lavinia, som inte gillar när folk flyttar på min ost!
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Nej!! Du får inte sluta diskutera i "våra" trådar. Dina synpunkter vill jag ha även i fortsättningen.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Ja, varför inte, dock kanske det finns mer förståelse för just AR-träningsupplägg under AR&Barock så det krävs kanske lite mer förklarande och diskussion runt det under Dressyr.
Jag vet inte om det blir jättebra, men jag hoppas det. Grundinställningen när jag gjort denna ändring är att det rimligen inte borde bli sämre och att rent organisatoriskt ville jag få bort det sista underforumet.
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Kl
Jag fattar inget av debacklet:confused:

Man har väl i alla tider velat ha ett "eget" AR o barockforum o nu duger inte det heller:confused:

Där "oinvigda" som inte kan ngt om dressyr ska avhålla sig ifrån.

En sak har jag lärt mig efter många påminnelser från moderatorn o det är att det är bruksridning- inte dressyr. Kan bestå av western o WE mm..
Kanske ett eget prefix skulle sitta fint där?
 
Sv: Några forum har slagits ihop med andra

Men VAD är nu detta??? Är borta på semester några veckor och vipps så är forum borta och hej och hå. Nu lär det bli grötigare, så fint organiserat innan. Ja det är iaf min åsikt. Hittar ingenting knappt här längre. Var det nått problem innan att klassisk ridkonst var ett separat forum? Varför ändra något som är ett vinnande koncept?

Edit: Däremot är det lättare att få överblick när gnägget gick över på stora islandssidan, så något bra har det iaf kommit av förändringarna :).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 840
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag arbetar just nu med lite ändringar av hur de olika forumen är organiserade. Det har tidigare funnits önskemål om att dela upp en...
Svar
7
· Visningar
679
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp