Namngivningstips..

Jag minns med värme fölungen Myocastor Coypus (Sumpbäver) som en stackars speaker kämpade med att uttala, utöver att namnet i sig är fantastiskt kul. Efter det fick jag mig en tankeställare om att det finns fördelar med ett namn man inte måste läsa 6 ggr och stava sig igenom långsamt för att uttala.
Sekretariatet på Täby Galopp var väldigt glad att Sosalolomome inte kom till start.
 
Jag vet två arabvalacker e TC Kashmir som hette Hux (u Hulda) och Flux (u Lödder)... Lödder var en dotter till *Aladdinn u Luna :meh: Erik Erlandsson hade lite konstiga idéer vad gällde namn ibland.
 
Vad är det för fel på Caledonia?! Vi har ju Kaledoniderna (dvs fjällkedjan) i Sverige :heart
Det skulle vara ett sto tyckte folk. Så jag började ändra namnet, typ Caledonian Boy osv men nä, jag bestämde att då får det låta feminint.
Mamman heter Calendar Girl och min kompis tyckte jag skulle döpa honom till Poster Boy 😁
Men kravet var att det ska börja på C (pappans namn börjar på C och är en ”geografisk plats”) och jag gillar att resa så C med något resmål. Hamnade mycket i sydamerika när jag sökte runt men älskar Skottland, fick tips om Caledonia då..
 
Tipsar om att de flesta sökmotorer tolkar * som vad som helst.
Söker man på fyrklövern*s blir det både fyrklöverns och fyrklövern's. Och kan man inte skriva ö kan man skriva fyrkl*vern*s.

Söker aldrig på hästar så vet inte om det funkar på just de sidorna men funkar på många ställen, bland annat skk.
 
Haha

Visst är det härligt att vara inkonsekvent?

Men Xinderella kanske kan kännas lika bra?

X lär bli en utmaning. Jag tycker Q var svår nog.
Väljer hellre Cinderella än Xinderella, men då försvinner så klart kopplingen till pappas namn helt. Jag har egentligen inga tankar om att fölen måste börja på en viss begynnelsebokstav så jag slipper krångla med X om jag inte vill. :D

Det skulle iofs vara om jag skaffar två hingstar till och föder upp 10+ föl om året, då hade det varit roligt! Det lär dock inte hända... tyvärr.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp