Jag kommer inte ens till jobbet utan bil. Det är precis som du säger en sinnesro. Nu har jag gratis ersättningsbil ifall min skulle krångla. Love it!Jag håller verkligen med!
Jag minns ångesten förr varje gång bilen skulle besiktas eller servas. Ständig oro kring vad de skulle hitta för oväntat fel den här gången. Just bilkrångel är bland det värsta jag vet. Dels är jag beroende av bilen och det blir väldigt besvärligt om den plötsligt behöver vara på verkstad. Dessutom tar det en himla massa tid att lämna och hämta på verkstad osv. När fel upptäcks känner jag mig dessutom så osäker eftersom jag kan för lite om bilar för att veta vad som verkligen behöver lagas och inte. Jag behöver helt förlita mig på vad verkstaden säger kring om något måste lagas eller kan vänta, så det känns som att man skulle kunna bli hur lurad som helst.
Det är så jäkla skönt nu. Jag känner mig helt lugn när jag åker till besiktning eller service, oroar mig aldrig eftersom både nuvarande och tidigare bil i princip varit felfria. Sinnesro är värt mycket pengar
Sen har jag inte råd med fabriksnytt utifrån den typ av bil jag behöver/vill ha, men "ganska ny" räcker långt det också.
Dessutom så blir totalkostnaden inte så mycket mer för mig. Leasar en elbil och laddar billigt hemma.