Nar ni laser (eller lyssnar pa) bocker

hastflicka

TrÄdstartare
Nar boken ni laser handlar om omraden ni varit, eller bott ... Kanner ni igen er? Foljer ni med och vet precis var de ar?

Jag har konstaterat att jag uppenbarligen har vissa problem :angel: Jag kanner igen mig, gata for gata i alla platser jag bott ... utom dar jag bor nu. đŸ€” Nar jag lyssnade pa bok nummer tva fran den har delen av Oregon insag jag plotsligt att jag inte alls foljde med pa samma satt. đŸ€š
Jag var med och akte upp och ner for klippiga bergen, kande igen varenda gata i San Francisco, och visste precis vart de tankte sig i Arizona ... Men har dar jag bor nu? Jag har i alla fall bott har i over 4 ar.O_o
 
Ja om författaren beskriver nÄgot som Àr tillrÀckligt nÀra min uppfattning av verkligheten.

(Jag stör mig exv pĂ„ rörlig bild dĂ€r nĂ„gon antas röra sig frĂ„n x till y nĂ€r bilderna visar att det Ă„r tvĂ€rtom, eller nĂ„gon annanstans đŸ€Ș).
 
Jag kĂ€nner oftast inte igen mig, men inte för att jag inte har koll utan för att för mig sĂ„ utspelar sig alla skönlitterĂ€ra böcker i en helt annan vĂ€rld dĂ€r vanliga regler inte gĂ€ller och allt ser annorlunda ut. Lite som nĂ€r en drömmer och vet precis var en Ă€r, men allt Ă€r förvrĂ€ngt, avstĂ„nd stĂ€mmer inte, platser flyttas och Ă€ndrar storlek. Är det inte skönlitterĂ€rt sker dock inte denna förvrĂ€ngning alls. Jag tror det handlar om bildsprĂ„ket och kĂ€nsla. Det pĂ„verkar mycket för mitt inre öga.
 
Det markligaste ar att jag foljer med ... till och med i London, UK, dar jag inte kanner igen mig sarskilt val, men blir nastan glad nar jag gor det. "Oh det ar precis dar" och jag ser bilden pa var det ar framfor mig.

Det forvanande ar att det inte hander har dar jag bor nu. Jag lyssnade pa ett par bocker nar jag plotsligt, mer an halvvags in i bok tva eller tre kom pa att, "Men ... de kor alltsa pa vagen jag tar fran kompisen hem". đŸ€” Och varfor kom inte de bilderna innan nar de hela tiden korde pa vagar jag brukar kora, och befann sig pa platser jag vet precis hur det ser ut? đŸ€š Overallt annars kanner jag igen mig och omsatter text till bilder ... jag undrar sa varfor det inte hander nar handligen ar har i Oregon.
 
Jag har aldrig reflekterat över att jag skulle kĂ€nna igen mig i en stad dĂ€r en bok utspelar sig... Jag har ett otroligt dĂ„ligt lokalsinne och hittar ingenstans (alltsĂ„, pĂ„ riktigt sĂ„ hittar jag pĂ„ vĂ€ldigt, vĂ€ldigt fĂ„ platser och dĂ„ specifika vĂ€gar som tar mig frĂ„n punkt a till punkt b). SĂ„ jag Ă€r nog inte representativ egentligen 😂
 
Jag har genom alla Är lyssnat pÄ en enda bok som haft handling i min geografiska nÀrhet. Och den handlade om Kalmar pÄ 1500-talet, sÄ likheterna med nutid Àr ju ganska smÄ...
 

Liknande trÄdar

Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 456
Senast: hastflicka
·
SmÄbarn Jag har tva funderingar jag behover hjalp med eller kanske snarare asikter om. Sonen har précis fyllt tva ar och ar précis som en tva...
2
Svar
24
· Visningar
2 913
Övr. Hund Jag gar 5 - 7 km med Miss Mandy varje morgon genom en avstangd park. (Den ar stangd med bommar och stora skyltar, plus skyltar med...
Svar
6
· Visningar
1 596
Senast: hastflicka
·
KatthÀlsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • UppdateringstrĂ„d 29
  • Lös i magen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp