Varfor blir folk arga nar man fragar om de har koll pa sina hundar?

Vi hundägare får inte ge dem som vill begränsa våra möjligheter att röra oss i samhället något vatten på sina kvarnar. Man får inte gå ut med hund och uppfostra andra människor. Har man hund i snöre är man en hundambassadör. Man plockar upp. Man hälsar. Man håller reda på sin hund. Man ber om ursäkt om det behövs.

:bow::bow:
 
Jag kommer med min mycket lyckliga och kärleksfulla då ettåriga 35 kgs klump.
På en 6 m bred passage har en tjej parkerat sig och sin mellanstora hund på mitten. Hon pillar med sin mobil, har 1,5 m slackt koppel som alltså ligger på marken och hunden sitter i änden på det, lite snett bakom henne. Hunden når alltså utan problem 4 meter av passagen innan hon skulle kunna få stopp.
Dom tar alltså upp nära 2 m av passagen bara genom att stå still.
Där är massor av folk som håller sig till passagens kanter då det är en barnfotbollscup och inte många går precis bredvid en främmande hund. Hon stoppar alltså upp flödet ganska ordentligt.
Jag vill inte tränga några barn så jag tänker mig gå förbi hunden.
Jag säger -Hej hej, så högt så hon tittar upp, jag får ögonkontakt, jag ler stort, frågar om hon har koll på sin hund för nu kommer jag med en lekfull unghund.
Hon tittar på sin hund, ler hånfullt mot mig, och säger -Jag har koll, har du?
- Jajamen säger jag, men det är omöjligt att veta om du har det.
Då bara fnyser hon och återgår till sin mobil.
 
@Luff Det precis den sortens bemotande jag har rakat ut for mer an en gang. Och det ar precis det jag har sa svart att forsta. Rent allmant spelar det val ingen roll varfor, eller vad det galler, om en medmanniska tydligt visar att man kan hjalpa till med mycket enkla medel, ar det val anda ganska enkelt att vara hjalpsam? Oavsett om jag anser att jag behover eller inte, hur svart ar det att hala in sin egna hund, eller att ta ett steg at sidan for att underlatta for en medmanniska?
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 219
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 383
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Ni som anser att det ska vara hundens promenad och gar med hund i koppel, har ni bara en hund? Eller mycket lugna hundar? I dag tankte...
2
Svar
28
· Visningar
1 911
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp