NATO - ska vi gå med?

Ja, ända tills USA vägrar sälja stridsyxan till dem. Sen kommer det ett ja. Efter valet.
Tror du det? . Ett antal företag och Gotland som nato vill samarbeta med kanske inte räcker för politikernas massiva nedläggning av allt försvar i Sverige.
 
Nu har Turkiet utlyst level 4 efter jordbävningen vilket innebär att de vädjar efter internationell hjälp och assistans. Ska bli intressant om Sverige erbjuder sig. Kan vara en coup för Sverige, vare sig Erdogan tackar ja eller inte.
 
Vad tror ni, blir Finland också bannade av Erdogan efter att en docka åkt runt även i Finland? Blir intressant att se
 
Vad tror ni, blir Finland också bannade av Erdogan efter att en docka åkt runt även i Finland? Blir intressant att se

Det tror jag inte. Erdogan vill splittra Sverige och Finland. Inte svetsa ihop oss ännu mer. Han ser nog genom fingrarna när det gäller den finska Erdogan-dockan och skyndar sig att ge Finlands ansökan godkänt.
 
Har Ukraina hjälpt oss? Vilka drabbas om vi inte skulle hjälpa Turkiet? Jo, alla dessa människor som drabbats av jordbävningen och inte har ett dugg med våran ansökan att göra. Ska vi verkligen göra politik av deras tragedi?

Erdogan har gjort politik av Sveriges sårbarhet mot ett Ryssland som uppför sig synnerligen aggressivt. Erdogan använder den sårbarheten för att utpressa Sverige att dansa efter hans pipa. En pipa som säger att yttrandefriheten ska minskas efter hans tycke.
 
Jag kan faktiskt tycka att om de inte vill hjälpa oss varför ska vi hjälpa dem? Varför ska de kunna ha kakan och äta den samtidigt?

Men allvarligt?! Det är människor vi pratar om! Vi går inte in i länder och ger katastrofhjälp för eventuella fördelar utan för att det är rätt och medmänskligt att göra det.

"Annars är man ingen människa utan bara en liten lort" som en av våra folkkära författare skrev.
 
Men allvarligt?! Det är människor vi pratar om! Vi går inte in i länder och ger katastrofhjälp för eventuella fördelar utan för att det är rätt och medmänskligt att göra det.

"Annars är man ingen människa utan bara en liten lort" som en av våra folkkära författare skrev.

Och vad lär sig Erdogan av det? Jo, att Sverige består av ett gäng idioter som man kan göra vad man vill med för de kommer ändå ställa upp oavsett vad.
 
Erdogan har gjort politik av Sveriges sårbarhet mot ett Ryssland som uppför sig synnerligen aggressivt. Erdogan använder den sårbarheten för att utpressa Sverige att dansa efter hans pipa. En pipa som säger att yttrandefriheten ska minskas efter hans tycke.

"When they go low, we go high" för att citera frun till en världsledare. Jag är glad att vi som land inte tänker sänka oss till Erdogans nivå.
 
Jag kan faktiskt tycka att om de inte vill hjälpa oss varför ska vi hjälpa dem? Varför ska de kunna ha kakan och äta den samtidigt?
Tror faktiskt inte att våra svenska politiker kommer göra politik av en katastrof där helt vanliga människor blir drabbade.
Vi människor finns överallt och det är fruktansvärt det som händer i Syrien och Turkiet. Speciellt Syrien kan jag tycka som redan har lidit massor dom senaste 10 åren. Stackars folk.


För övrigt börjar jag tappa hoppet lite på framtiden. Bara massa elände och död överallt.
 
Och vad lär sig Erdogan av det? Jo, att Sverige består av ett gäng idioter som man kan göra vad man vill med för de kommer ändå ställa upp oavsett vad.

Återigen, vi går inte in med katastrofbistånd för att skaffa oss själva fördelar. Vi går in med det för att vara medmänniskor.

Hade vi haft lite mer medmänniskor för 90 år sedan kanske vi inte hade haft ett världskrig och Förintelsen.
 
Tror faktiskt inte att våra svenska politiker kommer göra politik av en katastrof där helt vanliga människor blir drabbade.
Vi människor finns överallt och det är fruktansvärt det som händer i Syrien och Turkiet. Speciellt Syrien kan jag tycka som redan har lidit massor dom senaste 10 åren. Stackars folk.

Det tror inte jag heller att de kommer göra.
 
Så bättre att ännu fler dör än att vi som ordförandeland i EU ger dem en hjälpande hand? "Vi vägrar hjälpa er för vi tror inte att ni kommer hjälpa oss om vi behöver i framtiden."

Som ordförandeland i EU ska vi naturligtvis koordinera EUs resurser om det nu ingår i ordförandeskapet. Där talar vi ju för EU, inte för Sverige som land.

Jag är bara så trött på att män som Erdogan kan bete sig hur som helst och komma undan med det. Just nu för han en kampanj vars syfte är att slå splitt mellan Sverige och Finland. Det han gör mot Sverige nu gjorde han mot Tyskland 2017. Då ville Tyskland ha nåt flyktingavtal med Turkiet. Detta utnyttjades av Erdogan och han utpressade de precis som han gör mot Sverige nu. Det är så här han gör. Man kan inte göra honom nöjd. Ger Sverige efter kommer han bara sluta respektera Sverige och kräva mer. Det är dags att sluta göra honom till viljes och se till att uppfylla det avtal som Sverige, Finland och Turkiet kommit överens om och låta det stanna där. Sen får resten av NATO jobba för det om de vill ha med Sverige, vilket de vill.
 
Så bättre att ännu fler dör än att vi som ordförandeland i EU ger dem en hjälpande hand? "Vi vägrar hjälpa er för vi tror inte att ni kommer hjälpa oss om vi behöver i framtiden."

Nä, men man kanske inte kan förvänta sig hjälp från någon man behandlat illa och driver med. Vilket jag tycker att han gör mot Sverige.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag känner att det här ämnet är större än "Ska vi va me i NATO?" eller "Kriget i Ukraina" eller "Hur ska vi hantera Ryssland"? Vi...
2
Svar
21
· Visningar
1 069
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: dobbis
·
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
834
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp