Bukefalos 28 år!

Naturresurser inom naturbruket! HJÄLP!

anonymryttare

Trådstartare
Hej!
Imorgon har jag prov på hållbar utveckling samt hur naturresurser används inom naturbruket och så ska man kunna ge förslag på flertalet icke & förnyelsebara resurser som man använder inom naturbruket. Har letat på internet men hittar ingen bra ''förklaring.'' Någon snäll själ som kanske kan förklara lite? :p
Kan ni nämna några förslag på icke förnyelsebara och förnyelsebara resurser som används inom naturbruket och hur dom används? Tack så mycket på förhand!
 
Sv: Naturresurser inom naturbruket! HJÄLP!

Hej!
Imorgon har jag prov på hållbar utveckling samt hur naturresurser används inom naturbruket och så ska man kunna ge förslag på flertalet icke & förnyelsebara resurser som man använder inom naturbruket. Har letat på internet men hittar ingen bra ''förklaring.'' Någon snäll själ som kanske kan förklara lite? :p
Kan ni nämna några förslag på icke förnyelsebara och förnyelsebara resurser som används inom naturbruket och hur dom används? Tack så mycket på förhand!

Diesel till traktorerna ändlig resurs
Gödsel från djuren till övergödsling av fälten:sneaky: oändlig, den har lämnat rumpan på djuren..
 
Sv: Naturresurser inom naturbruket! HJÄLP!

Fosfor i konstgödning och mineraler. Bryts och kommer att ta slut.
Rapsbränsle i traktorn. Förnyelsebart.
Biogas. Förnyelsebart.
 
Sv: Naturresurser inom naturbruket! HJÄLP!

Finns ofta jäkligt mycket byggnader att sätta solenergiplattor på:p
Många kan använde ved för att värma istället för fossila bränslen (vi värmer tre hus på ved, 250 kvm, 200 kvm och 100 kvm) det minsta går dock varmvattnet på el.
Har småplaner att den dagen det blir generationsskifte att göra en kombination solceller+ved till de två största husen.
 
Sv: Naturresurser inom naturbruket! HJÄLP!

Rapsbränsle i traktorn. Förnyelsebart.


En tanke.

Det går åt en massa vanlig diesel (de flesta bönder kör ju inte med rapsbränsle) för att odla rapsen som sedan blir rapsbränsle.

Kan man fortfarande se det bränslet som förnyelsebart då det gått åt en massa icke förnyelsebart bränsle för att tillverka det?

Lite konstigt blir det i alla fall.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 244
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 806
Senast: LenaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 685
Senast: alazzi
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 834
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp