Bukefalos 28 år!

Nej nu räcker det!

Sv: Nej nu räcker det!

om du vill kan du fortsätta amma från det "bra" bröstet och låta det bröstet som lätt får mjölkstockning sina.

Det låter faktiskt inte som en dum ide...kanske kan fungera? Är det något du har erfarenhet av själv?

Till alla:
Jo det är höger han inte gillar, men nu igår och inatt har det faktiskt fungerat! :banana: Jag körde med flaska och pump från det bröstet ett tag, men sen bara testade jag, och så fort han börjar böka så tar jag bort honom och pumpar istället..det har gått bra och nu kan han äta rätt länge där!

Fick tipset av svärmor (barnmorska och en massa mer, hon vet vad hon snackar om) att försöka sänka mjölkproduktionen, för jag har och har från början haft väldigt mycket mjölk..kanske det är problemet? Så nu har han fått äta lite från varje bröst, bara för att lätta på trycket, och sen får han av det jag har i frysen.
Han äter massa och det fungerar rätt bra. Brösten mår bättre nu, även om vänster fortfarande är väldigt ömt och jag är fortfarande lite under isen pga febern..men det går helt klart åt rätt håll! :bump:

Tack för alla svar förresten, ni är guld värda! :love:

Fetvadd tänkte jag köpa, och amningshjälpen ringde jag igår men alla jag ringde var upptagna eller inte hemma! :eek: snacka om otur! Sen hade jag inte tid att ringa längre, matdags för Emil :D men om det inte blir bättre så försöker jag igen!

Bh:n sitter nog bra ja, har haft samma modell (fast har flera lika, så jag kan tvätta dom lite då och då ;) ) på mig dygnet runt sen han föddes, pga att jag läcker hela tiden..sover aldrig på mage heller, så det kan inte vara det...han suger bra, och ligger rätt..olika ställningar har jag inte testat, kanske ska göra det! Hm..jag kan verkligen inte komma på vad jag gör för fel??
 
Sv: Nej nu räcker det!

prova att maila amningshjälpen så borde de kunna ringa upp?

Jag har ingen erfarenhet själv av att amma bara på ett bröst, men har hört andra som gjort det.
 
Sv: Nej nu räcker det!

Fy vad jobbigt! Hade mjölkstockning med första barnet som blev till bröstböld - ajajaj:cry: Jag har ganska små bröstvårtor, så barnen har haft lite svårt att få en bra teknink, men till tre av dem använde jag en bröstnapp, en tunn plastnapp som blir som en förlängd tutte, fungerade jättebra. Väldigt bra också om man får såriga bröstvårtor.

Men mina barn är ju stora nu, det kanske inte är modernt längre.
 
Sv: Nej nu räcker det!

Vet att jag ibland fick känning på undersidan av brösten och det var då ofta barnets haka som legat emot och tryckt vilket gjorde att mjölken inte kom fram just där. Jag är inte så storbystad så jag kunde luta mig lite framåt och "lägga" bröstet på ovansidan av handen så att det blev mer "strutformat" (viktigt att bröstet inte blir "bulligt") och kunde då få det att vända på nästa amning. Jag hade ett väldigt tryck på mjölken när den rann till (och ont gjorde det) men med barn 2 och 3 stod jag ovanför handfatet och väntade tills trycket lugnat ned sig innan jag ammade. Det verkade lättare för barnet att äta då, lugnare, och brösten blev tommare. Första barnet åt i princip hela tiden och var väldigt skrikigt och missnöjt.

Ingen aning om det hjälper dig, men kanske?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 036
Senast: gulakatten
·
L
  • Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 280
Senast: Ajaj
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
Hundträning Slyngeln, som nu är 20 månader, har blivit en riktigt trevlig hund. Världens goaste och mest älskvärda som älskar allt och alla, med på...
2
Svar
21
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp