Bukefalos 28 år!

Ni fjordägare (hehe, snart har ja en fjording tråd på varje forum)

Nu är jag inte fjordingägare längre, men kan nog svara ändå. :D :angel:
När jag tränade min fjorda (135 cm hög) som hårdast (så hårt man nu kan träna en femåring) fick hon 60 MJ och ung 420 gSRP. Hon behövde en kvot på minst 7 för att muskla sig bra.

//Alice
 
har du åsså en fjording!!!! vad kul d har jag med!!

hon äter hö, lite hippo basic och betfor för att hålla magen i trim (hon skulle nog bli sur om hon inte fick någet)
sen får hon minst en gottepåse om dagen med 3-4 morötter och ca 2 äpplen. mumsigt och nyttigt!
nu sen hon börjat snora får hon 2 vitlöksklyftor om dagen, en med hippon å en med betforet.

kopia%20av%20i%20sl%c3%a4pet.jpg
 
6 kg hö
1/2 kg krafft basic eller ponny (om dom tränas, annars inget kraftfoder)
torkade morötter

Dom är inte dyra i drift! :)
 
6-7 kg hö och 1 kg fibergi låg. Hon är 28 år gammal så jag vill att hon ska få i sig lite vitaminer och mineraler, därav fibergi mängden... Går ej att fodra henne med vanliga mineraltillskott, hon sorterar bara ut dem... :D

/Linda
 
ni som har fjordingar, ge mig en anledning att jag ska väja fjording om jag får en egen häst :)?
 
Hö, lusern, mineraler, vitlök och om de tränas även något kraftfoder håller just nu på att byta från Krafft till Hippo foder. :)
 
Nu är det ju så här att min "Mamma MU" är av rasen Haflinger och jag undrar bara om ni lyckliga fjordingägare tror att man kan fodra dessa raser på lika sätt? :confused:
 
7 kg hö,0,5liter hippobasic,1liter betfor miner blå.

Då reds hon 4-5 dagar i veckan
 
i våras åt han:
ca 7 kg hö
2,5 dl havre
2,5 dl betfor
1 dl foderjäst

ja, han är väldans lättfödd :p
 
Till hösten kommer min tant på 18 år att få:
6 kg hösilage
0,1 kg havre
4 dl soja
3 dl krafft protein
mineraler+en skvätt betfor att gömma dem i.

Unghingsten på 2 ½ år kommer att få:
6 kg hösilage
0,3 kg havre
4 dl soja
4 dl krafft protein
mineraler+en skvätt betfor att gömma dem i.
 
Sv: Re: Ni fjordägare (hehe, snart har ja en fjording tråd på varje forum)

ni som har fjordingar, ge mig en anledning att jag ska väja fjording om jag får en egen häst :)?

Dom har oftast väldigt bra psyke. Flyger inte i luften för minsta lilla(självklart inte alla). Dom är tåliga och kan användas till allt!
 
Sv: Ni fjordägare (hehe, snart har ja en fjording tråd på varje forum)

HUR hittade du den här tråden? :D den är ju från 2004!
 
Sv: Ni fjordägare (hehe, snart har ja en fjording tråd på varje forum)

Tänkte samma sak:D
 
Sv: Ni fjordägare (hehe, snart har ja en fjording tråd på varje forum)

Arkeologisk utgrävning...:idea:

/Carina
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 938
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
975
Senast: Bulldoozer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 525
Foder & Strö Ja, det är väl inte höst än. Men snart så! Då flyttar mina hästar till vinterlösdriften och börjar fodras med hösilage. Jag tycker det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp