Bukefalos 28 år!

Ni glömmer väl inte att titta på Insider ikväll 22.00

jag tycker att det är hemskt... såg programmet... tycker inte att det är hundarnas fel... ägarna borde få ta straffet... varför ska de få förstöra hundarna så att de stackars djuren måste avlivas?!
 
ingen som tycker att hundarna ser fruktansvärt brutala ut?? jag inser naturligtvis att de flesta pitbulls är jättetrevliga, men jag går ändå undan när jag ser hundar av den typen, just för att de (ni får ursäkta mig :crazy:) ser ut som monster. undrar också hur många det är som egentligen kan ha användning för dom...?
 
Läs fakta om dem så förstår du kanske att man kan ha dem likväl som vilken annan hundras.
Kamplusten de visar på TV är mer eller mindre något man måste egga fram hos en PB för att den ska bli så "brutal" som det visades, om man låter en PB få attackera eller slåss så och dessutom uppmuntrar den till det så är det ganska klart att den fortsätter så, det är ju det ända de vet i det läget.
Jag för min del känner inte en enda PB som används inom hundkamp, skulle jag känna någon sådan skulle jag polisanmäla direkt. De jag känner är jättefina hundar som är hur trevliga som helst och ingen utav dem har gjort något mot annan hund eller människa och då de är uppfostrade från början att inte slåss så gör de det inte heller.
Jag kan också säga att jag håller mig på avstånd vilken hund jag än träffar då jag inte känner hundarna och då inte kan avgöra hur de är. Jag gör ingen skillnad på raserna på det viset.
 
Jag går runt alla hundar. Men vet aldrig vad det är för idioter som håller i de :crazy:
 
Hunden mår inte dåligt av att avlivas, tvärtom är nog avlivning den bästa lösningen för dessa hundar.

Däremot är det synd att hundarna hamnar hos dessa ägare från början.

Men har det blivit behandlade av människor på detta sätt så är det mest humana och det enda rätta att avliva.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Karfitsa
·
Tjatter Sambon och jag hade varit i stan, vi körde förbi ortens affär och handlade. När vi sedan satte oss i bilen och han startade den och...
Svar
5
· Visningar
471
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 013
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 776
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp