Bukefalos 28 år!

Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Min coton fick 400 gram/dag fördelat på morgon och kväll av Nordic Special +

Men han var väldigt aktiv och hade väldigt svårt för att hålla hullet
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Ruben väger 6 kg o får 100g Nordic Light. 50g till lunch o 50g till kvällen, har fri tillgång på ben därimellan + att han får lite träningsgodis under dagen.
Vi kommer öka på maten ngt, han har varit väldigt inaktiv ett tag men nu har han börjat komma tillbaka till sitt gamla jag igen.
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Dvärgpudeln som jag var dagmatte åt skulle väga ca 6kg (han var dock överviktig, så han vägde en hel del mer...) och fick 1 burgare Bravo per dag efter att vi fixat till mängden mat. Det är ca 100 gram.
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Mina 3 griffoner (á 4,5-5,5kg) får 1 Bravo Bas/dag var. Eller, just nu får en lite mer och en lite mindre, men totalt blir det 3 burgare/dag till dem.
När de åt Klass fick de 1/4 korv/dag var.
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Nu väger ju russeln lite mer, nästan åtta kilo... Men hon fick en halv korv/dag när hon åt klass. Idag får hon ungefär 400g natures menu/dag. Vi varierar mellan portionsförpackningar och nuggets.
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Har lancashire heeler

hund 1 väger 5 kg och får 100 gram VoH per dag - ibland mindre och lite utfyllnad av kokt broccoli eller liknande (lättfödd).

hund 2 väger knappt 8 kilo och får 150-160 gram per dag av VoH.
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Har lancashire heeler

hund 1 väger 5 kg och får 100 gram VoH per dag - ibland mindre och lite utfyllnad av kokt broccoli eller liknande (lättfödd).

hund 2 väger knappt 8 kilo och får 150-160 gram per dag av VoH.

Wow! Behövs det verkligen inte mer än så? Ibland undrar jag verkligen om inte min hund är ett tomt stövelskaft. ^^ Man kan liksom proppa och proppa och proppa utan att de syns på utsidan.
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Tack för svaren!
Äter dom verkligen så lite tänker jag?:eek::p
Min äter 250gram dag + att hon snor från dom andra hundarna, och hon är ändå tunn:o
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Wow! Behövs det verkligen inte mer än så? Ibland undrar jag verkligen om inte min hund är ett tomt stövelskaft. ^^ Man kan liksom proppa och proppa och proppa utan att de syns på utsidan.

hehe - fast skulle du fråga mina hundar så skulle dom säga dom får svältranson;)

Det går ju åt en del tränings/belöningsgodis och oftast något litet tugg per dag - därför får dom inte mer :)
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Hon äter Voh, ibland med Orijen iblandat. De andra hundarna äter Axess och Pedigree torrfoder( inte mina hundar).
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

hehe - fast skulle du fråga mina hundar så skulle dom säga dom får svältranson;)

Det går ju åt en del tränings/belöningsgodis och oftast något litet tugg per dag - därför får dom inte mer :)

*Skrattar* Det gäller nog oavsett mängd mat för vissa hundar. När man inte äter, svälter man!
Mina får ju också tugg, godis och ibland en frusen vitfiskfilé som mellanmål.. men så är de ute i vinterkylan hela dagarna, och jag tror att det är där en hel del av energin går åt. Särskilt för russeln som ingen riktig päls har.
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Min aktiva chihuahua/jrt-blandis på 6 kg fick 100 g voh laks, blandat med morötter.
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Nä hon är ju rätt ny här, lite därför jag undrar hur mycket ni ger era:)
Jag har ju ingen aning hur mycket hon ska ha.:)
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Lite *kl* men ändå typ relaterat!

Min lilla pufftik verkar vara mäkta trött på att bara äta torrfoder, hon väljer gärna att hoppa över måltider. Hon har däremot bra hull i och med att hon äter tillslut när hon blir tillräckligt hungrig (eller när matte/husse ger vika och blandar ut torrfodret med någon blötmat), men det känns ju ganska ruttet att tvinga i henne mat som hon inte verkar uppskatta. Kan färskfoder vara ett alternativ, tro? Inbillar mig att det bör vara bättre för hunden att äta sådant egentligen :confused:
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

Ge henne som du gör nu och minska/öka om hon blir tjock eller tunnar ur :) jag har också en hund som äter mycket för sin storlek, men han är ung och förbränner mycket :)
 
Sv: Ni med små hundar, hur mycket färskfoder?

8 kg dvärgschnauzer äter 2 hamburgare bravo lamm (eller vilt) per dag, i perioder 2½. Tror det blir 300-375 g/dag.

Han har alltid haft rätt svårt för att hålla hullet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 524
Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
2 001
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 626
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 561
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp