Ni som börjar före åtta

Hantverkare (tillverkning/produktion). På min arbetsplats finns möjlighet att delvis, i samråd med chefen (och vi får tex aldrig jobba själva på våningen), påverka sina arbetstider. Jag börjar kl 6.
 
Sjuksköterska på vårdavdelning, dagpassen börjar 07.00. Jobbet börjar direkt, kort morgonmöte fem över sju, därefter står nattpersonalen redo att ge rapport och morgonarbetet ska påbörjas.
 
Jobbar statligt. Har flextid, mellan 09.00 och 15.00 ska man vara på plats förutom på lunchen. Utnyttjar flextiden maximalt, på morgonen kommer jag mellan 06.10 och 09.00. Lämnar mellan 15.00 och 19.30, när jag vill bli klar med något jag håller på med innan jag går. Älskar flextid!
 
Jag jobbar som sjuksköterska i hemsjukvård. Vår arbetstid börjar 07.15. Men jag har fått specialschema och börjar 08.00 pga. att ett av mina barn mådde dåligt av att gå till fritids före skolan. Jag har världens bästa arbetsplats!
 
Jag jobbar som brevbärare och börjar alltid klockan 7. Tidigare jobbade jag i stall och började då 6:30. Jag gillar att börja tidigt och sluta tidigt. "Vanliga kontorstider" försöker jag undvika så mycket det öht är möjligt.
 
Vad jobbar ni med som börjar före kl: 08:00?
Och när börjar ni arbetet?
Nu tänker jag framförallt på er som är anställda och inte ni som driver eget och får sätta era egna tider.

Jag jobbar som sågverksarbetare och när jag jobbar förmiddag så börjar jag 05.20 men jag är oftast i fikarummet strax innan 05.00 så att jag hinner ta det lugnt och dricka kaffe innan jobbet.
 
6.30 brukar jag börja om jag inte har jour/beredskap och har varit ute för då börjar jag efter 11h efter att jag slutat och är kl efter 15.30 när vi ska börja så åker vi inte in.

Arbetsledare på järnvägen men har även utetjänst.
Arbetsledare som för spårarbeten?
Eller något mer på trafiksidan?
Nyfiken i en strut i samma bransch :angel:
//Cattis Driftledare fordonsunderhåll.
 
Jag jobbar som fjärrtågklarerare. Det tidigaste skiftet börjar 06.00.
Bra tråd det här. Man får koll på vilka som är "järnvägare".
Jag trodde jag hade lite koll på vilka (i alla fall de som är öppna med det) som jobbar inom trafikdelen/fordonsdelen av järnväg.
Av din ort att döma så tillhör du inte de som får mail med en trevlig liten (ingångs)lista jag eller en kollega gjort på jobbet.
Det är tågledare öst som få roa sig med den.

//Cattis Driftledare fordonsunderhåll
 
Jobbar som driftledare för fördonsunderhåll.
Tidigaste passet börjar 6 men vid schemabyte ändrades det till 7 då det passade alla bättre.
Vi bemannar dygnet runt fördelat på tre pass. De startar 07, 14 och 22.
 
Jag jobbar på två olika företag, kvalitetschef på det ena och ansvarig för produktion på det andra. Arbetsdagarna är 07.00-16.00.
Det enda dagtidsjobb jag haft där jag börjat efter sju är när jag jobbat i butik.
De flesta kontorsjobb häromkring startar mellan sju och åtta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 095
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 515
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 442
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp